Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

usb stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

mischien zit ik niet het goeie forum maar kon ergens anders niks vinden hierover.

ik heb een usb stick waarvan de usb poort kapot is. nou heb ik al een nieuwe maar vroeg mij af of ik die andere chip/modulle ook in die nieuwe usb stick zou kunnen zetten zodat ik dus 2x16 GB op 1 stick heb.

is dit mogelijk en/of heeft iemand dit al eens gedaan?

mvg,

bambam

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je een 4 polige schakelaar in je USB stick kan bouwen, zou je kunnen switchen tussen USB stick 1 en 2 die dan in 1 behuizing zit. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:19:
Als je een 4 polige schakelaar in je USB stick kan bouwen, zou je kunnen switchen tussen USB stick 1 en 2 die dan in 1 behuizing zit. ;)
mm ja daar heb ik geen kaas van gegeten, vraag me ook af hoe het eruit komt te zien dan , kun je niet de chips ofzo aan mekaar solderen ... zoals ik al zei ik heb verder hier geen kaas van gegeten wat betreft solderen enzoo

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:26:
[...]

mm ja daar heb ik geen kaas van gegeten, vraag me ook af hoe het eruit komt te zien dan , kun je niet de chips ofzo aan mekaar solderen ... zoals ik al zei ik heb verder hier geen kaas van gegeten wat betreft solderen enzoo
Nee dat gaat niet werken. Teneerste kun je nooit zo precies solderen (heb je al eens gekeken wat je moet gaan solderen. :P ) En ten kan het niet werken, aansturing enzo. ;)
Het makkelijkst zou zijn het metalen USB connectortje eraf halen en met een vierpolige schakelaar kunnen wisselen tussen de twee. Al lijkt het me veel meer werk dan wat een USB stick kost. Maar je zegt al weinig verstand te hebben van solderen, dus denk dat je de hele USB stick weg brand. :+ Dus begin er maar niet aan. :>

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 25-01-2009 17:37 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Als je deftig ervaring hebt met solderen (zeg een jaar lang regelmatig SMD solderen), en de gebruikte flashen in beide USB sticks zijn geen BGA's maar wel pin-compatible, dan is het mogelijk om beide flashen op elkaar te zetten (adres- en databus en de voedingen doorverbinden), en het enable-signaal met een schakelaartje naar een van de 2 flashen te verbinden.
Op die manier kan je met het schakelaartje kiezen welke van de 2 flashen gebruikt wordt (enkel omschakelen als de stick niet aangesloten is).

Als je voldoende soldeer-ervaring hebt om dit te doen, dan ben je ook in staat om dit zelf te bedenken, dus ik vrees dat het je niet zal lukken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Alleen één vraag, vooropgesteld dat het mocht lukken, welk praktisch nut heeft zoiets. Zelf zou ik ze gewoon in twee poortjes duwen. Of is het alleen maar een aardigheidje, "ter lering ende vermaack"?

Oeps, had beter moeten lezen. Poortje van de ene was kapot, dus ...... Reuze benieuwd of het lukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Techneut op 26-01-2009 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af of het ook kon .... ik ben zelf niet zon techneut om het in me kaar te prutsen... en zeker niet als de kans groot is dat ik de "nieuwe" stick verbrand.... nee dat laat ik wel dan .
Pagina: 1