GTX260 Black edition met texture problemen

Pagina: 1
Acties:

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik ben sinds kort in het bezit van een XFX GTX260 Black Edition.
Nou ben ik over het algemeen zeer tevreden over dit beestje en is lekker stil vergeleken met mijn vorige kaart een ATI Radeon 1950XTX.

Echter, ik heb sinds kort last van een raar soort "bug"/"glitch".
Het is namelijk zo dat wanneer ik een spel speel het spel na een tijdje rare texture fouten weer geeft, denk hierbij dan aan bijv een groundtexture van bijv tegels op je wapen of in WoW bijv dat skill textures(die button plaatjes) als ground texture worden gebruikt. Tevens verschijnt dit vrij random, de ene keer speelt tie foutloos, dan al na 5 minuten. Er zit dus niet echt een patroon in.
Dit is heel erg storend en de enige remedie is het afsluiten van het spel en opnieuw opstarten.

Voorbeeldje van het probleem : Klik hier!

Naar mijn idee zijn het dus niet echte "artifacts" want in 2d mode en werken in Windows werkt tie perfect. (ik kan het natuurlijk wel verkeerd hebben) geen probleem niks niet.

Het eerste waar ik aan dacht was de temperatuur van de kaart maar checken met GPU-Z tijdens het gamen word de kaart "slechts" 69-75 graden. Opzich is dit niet veel toch? (mijn vorige kaart werd soms 85+ graden en nooit enig probleem).

Ik draai op dit moment de volgende driver Nvidia Forceware versie 181.22

Wat ik al heb geprobeerd:

-Bij het wisselen van ATI -> Nvidia. Drivers deinstalleren en Driver sweeper eroverheen gehaald alvorens het installeren van de nieuwste Nvidia drivers.

-Het verwijderen van mijn zijpaneel (meer lucht voor de kaart).

Rest van het systeem:
-Asus P5W DH Deluxe
-C2D E6600 @ 3.00Ghz +Tuniq Tower 120
-Creative Xfi-Elite pro
-Kingston valueram 667 @stock speeds.
-Aspire X-cruiser kast

Is dit een kwestie van een rotte kaart en dus RMA (hardwarematige problemen) of rotte drivers?
Wie kan mij helpen

[ Voor 4% gewijzigd door ZipperJR op 25-01-2009 17:23 ]

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:18
-Bij het wisselen van ATI -> Nvidia. Drivers deinstalleren en Driver sweeper eroverheen gehaald alvorens het installeren van de nieuwste Nvidia drivers.
Ik kan het verkeerd gelezen hebben, maar ik heb zo het idee uit jouw verhaal dat je jouw 1950XTX eruit hebt gehaald, en toen je GTX260 hebt geplaatst en daarna de drivers van ATI er "pas" afgehaald hebt.
Moet natuurlijk, terwijl die 1950XTX erin zin, de drivers uninstallen, dan de nieuwe GTX260 erin en daarna de nieuwe drivers.

Nogmaals, het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, maar dit maak ik er op uit.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

1) Download AtiTool en doe artifacts test, je kaart zou lekker warm worden (zo bespaar je weer op je verwarming :P) en zo kun je zien of er ook fouten komen op de artifacts in andere omstandigheden.
2) Indien dit foutloos werkt, dan ligt het aan het spel en probeer de settings te veranderen. Indien er fouten in zitten, probeer een andere driver te installeren...
3) Probeer eens een nieuwe partitie aan te maken, daar een schone windows installatie op en dan ook je spel en nieuwste drivers van alles.... Werkt het daar?
4) Als er nog steeds fouten in zitten dan denk ik dat je met een hardware probleem zit....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• ZipperJR
Dijkertje schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:10:
[...]

Ik kan het verkeerd gelezen hebben, maar ik heb zo het idee uit jouw verhaal dat je jouw 1950XTX eruit hebt gehaald, en toen je GTX260 hebt geplaatst en daarna de drivers van ATI er "pas" afgehaald hebt.
Moet natuurlijk, terwijl die 1950XTX erin zin, de drivers uninstallen, dan de nieuwe GTX260 erin en daarna de nieuwe drivers.

Nogmaals, het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, maar dit maak ik er op uit.
Nee ik het het gedaan op de "goede" manier, dus eerst terwijl 1950xtx erin zit drivers deinstalleren. Dan driver sweeper eroverheen. Afsluiten. kaart eruit, nieuwe erin, drivers erop

• ZipperJR
Dima_2005 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:11:
2) Indien dit foutloos werkt, dan ligt het aan het spel en probeer de settings te veranderen. Indien er fouten in zitten, probeer een andere driver te installeren...
Wat betrefd dat punt, het verscheen voor het eerst met World of Warcraft dus dacht dat het aan het spel lag, maar sinds vandaag verscheen het ook voor het eerst in Bioshock.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Je kan altijd eens proberen je kaart te onderclocken naar standaard GTX260 snelheden of nog lager en kijken of dat het probleem verhelpt.
Vaak is het zo dat factory oc'd kaarten dicht bij hun limiet zitten en soms erover.

Verhelpt dit het probleem-->RMA
Anders nog eens wat oudere/nieuwere drivers proberen misschien.

God does not play dice

Pagina: 1