Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
aangezien ik een nieuwe tv heb gekocht ben ik nu
op zoek naar een goede Blue Ray speler.
Ik heb het internet afgespeurd en ben een paar
tegengekomen die mij wel aanspreken.
De Samsung 2500 (nu voor 299 + BR films!!)
De Sony S550
Panasonic BD55

De Sony en Panasonic zijn beiden duurder dan
de Samsung maar die schijnt wel normale DVD
erg goed te kunnen upscalen.
Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze spelers?
Ik heb veel DVD's dus vind goed upscalen erg belangrijk!
Bedankt!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb de Panasonic BD35, het kleinere broertje van de BD55 (de BD55 schijnt overigens zeer slecht leverbaar te zijn). Ik vind de Panasonic redelijk, maar het upscalen ben ik niet kapot van: ik gebruik 'm op een Epson TW5000 beamer en als ik het upscalen aan de beamer overlaat, is het resultaat beduidend beter. Ik weet niet wat voor tv je hebt, maar als die een goede upscaler aan boord heeft, zou ik die voor het upscalen laten zorgen en de keuze niet al te zeer laten afhangen van de upscale kwaliteiten van de blu-ray (niet 'blue ray' ;) ) speler.

Verder is de Panasonic niet supersnel, maar dat zijn alle standalone spelers nog niet (PS3 schijnt nog steeds het snelste te zijn). Grootste nadeel voor mij van de Pana is dat je niet kunt onafhankelijk kunt instellen dat je dvd's niet wilt laten upscalen, maar dat je blu-ray wel op 1080p wilt laten uitsturen: je kunt maar één instelling maken voor de hdmi uitgang en die wordt dan voor alle soorten schijven die je er in gooit gebruikt. Stel je dus hdmi in op 578/480p (zodat dvd's niet upscaled worden), dan gaat ie blu-rays ook op die lage resolutie uitsturen, stel je echter 1080p of automatisch in, dan stuurt ie blu-ray weliswaar op HD resolutie uit, maar gaat ie dvd dus ook weer upscalen..

Eigenlijk zijn alle blu-ray spelers van dit moment nog niet zo heel super, dus ik zou de keus nu vooral laten afhangen van waar je een leuke aanbieding voor kunt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Samsung 32A756

voor de rest heb ik ook een X-Box360,
deze upscaled ook... Ik bezit nóg geen
BR discs...Maar ben wel van plan ze te gaan
aanschaffen. Wat misschien een voordelige
keus zou zijn is om alleen een DVD upscaler
aan te schaffen, deze zijn wel goedkoper
maar ik weet niet of ze de kwaliteit halen....

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 15:52

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:00:
Ik heb de Samsung 32A756

voor de rest heb ik ook een X-Box360,
deze upscaled ook... Ik bezit nóg geen
BR discs...Maar ben wel van plan ze te gaan
aanschaffen. Wat misschien een voordelige
keus zou zijn is om alleen een DVD upscaler
aan te schaffen, deze zijn wel goedkoper
maar ik weet niet of ze de kwaliteit halen....
Upscalen haalt nooit dezelfde kwaliteit als native resolutie

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kan je niet gewoon nog steeds het beste een PS3 kopen???

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:08
Waarom de s550 als je ook de s350 kan nemen? Dacht het zelfde systeem alleen geen 7.1 analoge aansluiting zoals de s550 dat wel heeft.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Wij hebben een BDP-S300, goed apparaat, maar hij is zo ontiegelijk langzaam. Voordat je een film zit te kijken ben je zo een minuut verder.

DVD gaat hij gewoon upscalen naar 1080p

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2009 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand ervaringen met het upscaling van de Sony S350?
Die zit nu rond de 200 euro. Wel aantrekkelijk...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 23:17 ]

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57
Neefdave schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:45:
Waarom de s550 als je ook de s350 kan nemen? Dacht het zelfde systeem alleen geen 7.1 analoge aansluiting zoals de s550 dat wel heeft.
Zelfde geldt voor BD55 van panasonic.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

scorpie

Supra Addict

PS3 lijkt mij de beste keuze. Met firmware kun je makkelijker nieuwe Blu-Ray (zonder 'e' trouwens) profiles updaten, en het is (of was inmiddels?) de snelste Blu-Ray speler.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:07

-d-

Als je geen waarde hecht aan een regiovrije DVD speler zou ik ook voor de PS3 gaan als speler. Als je wel een regiovrije speler wilt hebben kunnen (o.a.) de Sony's en Panasonics regiovrij gemaakt worden (voor DVD, Blu-Ray niet - tenzij er een prijzige hardwarematige 'hack' in komt).

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:33:
Hallo allemaal,
aangezien ik een nieuwe tv heb gekocht ben ik nu
op zoek naar een goede Blue Ray speler.
Ik heb het internet afgespeurd en ben een paar
tegengekomen die mij wel aanspreken.
De Samsung 2500 (nu voor 299 + BR films!!)
De Sony S550
Panasonic BD55

De Sony en Panasonic zijn beiden duurder dan
de Samsung maar die schijnt wel normale DVD
erg goed te kunnen upscalen.
Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze spelers?
Ik heb veel DVD's dus vind goed upscalen erg belangrijk!
Bedankt!
Ik heb de BDP2500 juist genomen omdat deze de HQV chipset heeft, dit is op het moment de beste voor het upscalen van DVD's en de kwaliteit van de signalen..

Deze chipset wordt ook in de duurdere versterkers gebruikt (die HDMI aansluitingen heeft) en in ander Blu-ray spelers.

Daarom was de Samsung BD-P1500 ook erg goed, had dezelfde chipset.

Ik ben zeer tevreden met de BDP2500

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het beste qua upscaling van dvd's? Heb je daar een bron van? Zou er wel meer van willen weten. Mijn PS3 scaled alle dvd's natuurlijk ook up, en ik vind het er prima uitzien, maar ben wel benieuwd naar de resultaten die die andere chip dan haalt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Kan wel kloppen hoor. Buiten het feit dat upscaling waanzinning overrated is (belangrijkste is deïnterlacing) "doet" mijn Pioneer 51fd Blu-ray speler DVD's ook beter weergeven dan de PS3. Op de PS3 had ik upscaling overigens meteen uitgezet aangezien de tv dat nogal beter deed. Zo bijzonder goed vind ik de PS3 niet in dat aspect.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

-AD- zou je misschien niet elke keer op de enter toets kunnen duwen, leest nogal vervelend.

Tevens heb ik de titel even gefixed.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

offtopic:
Maak er dan meteen "Blu-Ray" van..

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:05:
Het beste qua upscaling van dvd's? Heb je daar een bron van? Zou er wel meer van willen weten. Mijn PS3 scaled alle dvd's natuurlijk ook up, en ik vind het er prima uitzien, maar ben wel benieuwd naar de resultaten die die andere chip dan haalt.
Wordt o.a. op www.hdtvtest.co.uk elke keer aangegeven dat deze chipset zeer goede resultaten neerzet. Ook op andere forums wordt er zeer positief op gereageerd, dat heeft mij toen besluiten om juist voor de samsung te gaan.

Kijk ook maar eens op www.hqv.com

HQV levert zelf ook software die door veel bedrijven gebruikt worden om te testen wat de image quality is van hun producten (en dan niet alleen producten die HQV gebruikt), bijvoorbeeld ook NVidia maakt hier gebruik van.

Ook tweakers.net heeft gebruik gemaakt van deze testen voor het testen van de LCD schermen niet zolang geleden (grote roundup van verschillende prijs / kwaliteit categorien)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

De Sony spelers geef ik zelf de voorkeur, maar dat is misschien wat persoonlijke.
De Samsung is inderdaad een stukje goedkoper. Met de Samsung heb ik nog geen problemen ondervonden.
Mocht ik hier meer over horen zal ik het posten.

BD35 heeft mijn voorkeur.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Pagina: 1