Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Start langzaam op met nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag

Ik heb onlangs een nieuwe pc in elkaar gezet. (moederbord , cpu , geheugen en koeler).

Nu valt me op dat deze pc ontzettend lang nodig heeft om op te starten. Ik heb de volgende componenten:

P5Q Pro
E8400 op 3GHZ (9x333)
4GB OCZ DDR2 1066

Ik had eerst een AMD systeem voorzien van een 6000+ en ook 4GB ram maar deze startte stukken sneller op. Ik heb Windows precies hetzelfde geconfigureerd als toen met mijn AMD systeem.

Nu lees ik veel reacties dat het misschien zou kunnen komen door mijn langzame HDD. Ik maak gebruik van een Seagate Barracuda 7200.10 250Gb en 8MB cache.

Ik maak gebruik van vista ultimate 64bit

Als hij eenmaal opgestart is na zo`n 2 a 3 min loopt hij wel soepel

Ik heb van alle onderdelen de nieuwste drivers geïnstalleerd en er starten eigenlijk weinig onnodige dingen op.

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad, ik ben toen van

AMD 6000+ en 4GB 800 mhz naar Intel E8400 en 4GB 1066 mhz gegaan.
Ik heb het idee dat het door de intel chipset drivers komt..

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je het dan opgelost ? Ik heb gewoon de nieuwste P45 chipset drivers van de intel site gehaald

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:12:
Hoe heb je het dan opgelost ? Ik heb gewoon de nieuwste P45 chipset drivers van de intel site gehaald
Ik heb het nog steeds een beetje :( ik heb niks veranderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het veel uitmaken om een schijf met 32mb cache te nemen ?

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond ga ik een 1TB schijf plaatsen en dan ook gelijk mijn videokaart vervangen 8800GT naar 4870 1GB. Ik ga ervan uit dat het wel helpt als ik er een nieuwe in zet. Zo niet dan weet ik het ook niet meer.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Vertelt bijvoorbeeld HD Tune je dat je harde schijf langzaam is? Of waarom weet je dat een nieuwe videokaart gaat helpen bij het opstarten van je OS?

Als ik jou was zou ik toch even verder zoeken naar wat de mogelijke oorzaken zijn van het langzame opstarten, het zou bijvoorbeeld ook een driver issue kunnen zijn. Staat er iets in je eventlogs? Wat heb je al gevonden over soortgelijke problemen?

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk helpt een nieuwe videokaart niet bij het booten van het OS. Ik moest sowieso een nieuwe hebben en dat kan ik nu mooi combineren met een nieuwe HDD ;)

HD tune zegt minimaal 14.1MB en maximaal 74.8MB. Hij gaat heel erg op en neer.

De ene zegt het kan door de chipset drivers komen. De ander zegt dat het aan de HDD ligt. Ik weet het niet meer. Vandaag dat ik HDD wil uitsluiten door een nieuwe te kopen. Ik kwam toch ruimte te kort.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 22:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb mijn harde schijf als 1e prioriteit ingesteld bij opstarten.
Wanneer ik een boot-cd moet draaien, dan duik ik ff mijn bios in om dit te herstellen.

Dat scheelde bij mij toch wel een seconde of 20.
Gebruik zelf Vista Enterprise op een P35-ds4 1.1, 2gb ram PC6400 en een Q6600 op 3,6Ghz

Deze combinatie start in welgeteld 58 secondes op, terwijl ik ook nog eens mijn wachtwoord tussendoor moet invoeren.

Mocht het nou allemaal echt niet willen lukken, dan wil ik mijn pc wel 1op1 ruilen excl. de harde schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al ingesteld dat hij als eerste van HDD boot.

Ik heb inmiddels een nieuwe samsng spinpoint F1 en ik moet zeggen het is nu stukken sneller
Pagina: 1