twee routers bedrijfspand

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De huidige situatie is nu zo

splitter - one level (level one oid) router - 2 computers

Nu wil iemand op de bovenste verdieping (vijfde) ook internet (draadloos) ik zie er niet zoveel in om de level one te vervangen aangezien de computer beneden absoluut geen uitval van het internet kan gebruiken.
Daarnaast zal het bereik toch niet zover zo strekken dat het vanaf de kelder naar de vijfde verdieping reikt lijkt mij.

Maar de tweede computer die aangesloten zit op de huidige router zit op de tweede verdieping, nu was mijn plan om:

De netwerkkabel van deze pc aan te sluiten op een draadloze router aan te sluiten en deze zeg maar als repeater in te stellen.

Denk ik hierbij wat te gemakkelijk of is dit gewoon mogelijk en zo ja wat is een goed model om drie verdiepingen hoger nog bereik te krijgen?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-03 11:43
StephaN900 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:37:

Nu wil iemand op de bovenste verdieping (vijfde) ook internet (draadloos) ik zie er niet zoveel in om de level one te vervangen aangezien de computer beneden absoluut geen uitval van het internet kan gebruiken.
Daarnaast zal het bereik toch niet zover zo strekken dat het vanaf de kelder naar de vijfde verdieping reikt lijkt mij.

Maar de tweede computer die aangesloten zit op de huidige router zit op de tweede verdieping, nu was mijn plan om:

De netwerkkabel van deze pc aan te sluiten op een draadloze router aan te sluiten en deze zeg maar als repeater in te stellen.

Denk ik hierbij wat te gemakkelijk of is dit gewoon mogelijk en zo ja wat is een goed model om drie verdiepingen hoger nog bereik te krijgen?
dus totaal zijn er 5 verdiepingen?
power line @ kelder bij router
andere powerline @ 2de of 3de verdieping & daar een wireless router aanhangen (of accesspoint..)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
zoals ik het snap ligt er dus een kabel naar de 2e verdieping?

dan zou je idd op de 2e verdieping een router neer kunnen zetten. Je zet de dhcp van dat ding uit, geeft hem een goed ip, zet de beveiliging voor je draadloos op en stopt de netwerkkabel die van beneden komt in poort 1. Je pc stop je in poort 2, en dan werkt die router als ap/switch.

het idee van icekiller2k6 is trouwens ook niet slecht, van de 2e naar de 5e is nog steeds een heel eind om te overbruggen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
StephaN900 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:37:

Waarom niet gewoon een accesspoint ophangen op die 5e ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er is vooralsnog geen draadloos netwerk en ik zie er niet zo heel veel in om weer gaten te boren door een aantal verdiepingen :).

Maar ik probeer het even met een sterke router en desnoods nog een repeater ertussen.
Zal ook nog even naar het power line idee kijken, maar ben daar niet zo heel bekend in.

[ Voor 59% gewijzigd door StephaN900 op 26-01-2009 19:52 ]