Monitor Audio vs. tweeling: 0-1

Pagina: 1
Acties:

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-01 19:57
Mijn Monitor Audio speakers staan/hangen op plaatsen waar een ieder bij kan, voor optimaal geluid, zoals hier te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/xyl333/007-1.jpg

Helaas betekent dat ook dat mijn tweeling op een gegeven moment heeft uitgevonden dat de beschermkapjes van de speakers kunnen. En daaronder zitten van die mooie goudkleurige dingen die je in kan drukken (tweeters)!

Aldus geschiede. Zie hier het resultaat, overal is dat goudkleurige spul ingedrukt, in 1 geval zit er zelfs een klein gaatje in.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/xyl333/017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/xyl333/018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/xyl333/016.jpg

Mijn vraag aan jullie: hoe hard moet ik mijn kinderen straffen? ;) Oftewel, hoe erg is dit? Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verschil hoor.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
http://www.total-speaker-repair.nl/

Dit zijn ware magiërs ik zal even kijken hoe duur de reparatie uit gaat vallen en hun even een e-mail sturen.
Zo is het natuurlijk geen gezicht. En ik denk dat je daarna stalen kappen moet gaan vinden

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

je kan ze terug ploppen door een naald erin te steken en dan proberen de kapjes terug te trekken.
Voor het geluid maakt het niet heel veel uit want het zijn maar stofkapjes. Voor het oog en het gevoel is het natuurlijk zeer irritant.

Je zou eventueel ook op zoek kunnen gaan naar dezelfde tweeters en de hele tweeter-units compleet vervangen. Misschien kun je ergens op marktplaats beschadigde Monitor Audio luidpsrekers vinden en daar de goede tweeters uitslopen.

[ Voor 33% gewijzigd door KneppaH op 25-01-2009 13:56 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom zou jij jouw kinderen straffen? :? |:( Dit is toch de perfecte gelegenheid om vrouwlief te overtuigen om andere speakers te kopen? O-) Als dat niet werkt kan je nog altijd lijfstraffen verzinnen: met een houten lat op de vingers of tot de gesp. Het is maar net hoe graag je vrouw de kinderen ziet :+

Maar kan je dat niet "repareren" met wat fingerspitzengefull en wat plakband en een naald? Het terug in vorm krijgen daarmee kan misschien wel maar je moet wel oppassen.

Of deze "beschadiging" voor de levensduur schadelijk is weet ik niet :) De houten lat is iig niet schadelijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 25-01-2009 13:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 10:13

mux

99% efficient!

Ehm, voor het geluid maakt het zo goed als niet uit. Kapjes eroverheen, vastlijmen en kijken wat de kids verder stuk hebben gemaakt :)

• xyl
Het ziet er inderdaad verschrikkelijk uit, maar met de kapjes er overheen valt het eigenlijk nauwelijks op. Ik had ook het vermoeden dat het stofkapjes waren, maar zeker weten deed ik het niet. Om daar nou hele nieuwe speakers voor te gaan kopen...wat ik overigens sowieso niet wil, ik vind deze echt helemaal top. In combinatie met mijn digitale versterker geven ze een heel mooi gedetailleerd geluid.
Ik heb het idee dat ik mijn kinderen bijna heb geleerd dat ze toch echt niet aan die kapjes mogen komen. Helaas staat daar tegenover dat de aan/uit & open-knop van de dvd-speler wel gevonden is... :X
(aan de andere kant: dat maakt dan eindelijk de weg vrij voor de htpc...)

Maar iig thx voor de snelle en goede reacties.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Smiling as the shit comes down...

• xyl
Hmm, ik denk dat als ik 8 van mijn speakers op elkaar zet, ik dezelfde hoogte heb. Maar nogmaals, ik peins er niet over om andere speakers te kopen. Sterker nog, als deze echt kapot zouden zijn, zou ik gelijk weer dezelfde kopen. Icm de bijbehorende sub is het geluid gewoon al helemaal top. En, laat ik dan ook maar eerlijk zijn, die bakbeesten krijg ik nooit in mijn mooie witte woonkamer. Althans, niet als ik ook wil dat mijn vrouw in dezelfde woonkamer blijft komen... :)

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ah, de al bekende WAF :p

spoiler:
Wife Approval Factor

Smiling as the shit comes down...

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:46
Driver uit kast nemen. Daarna met een beetje mazzel kan je de driver open schroeven en de volledige dome er uit halen. Deze kan je dan uitdeuken of vervangen. Succes.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 22:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Het lijkt me wel dat dit voor het geluid uit maakt. Voor een midunit misschien niet, maar bij een tweeter is dit niet een stofkapje, maar de complete conus, en de vorm zorgt hier dus voor een juiste astraalgedrag.

Je zou kunnen kijken of je de tweeters los kunt kopen, of misschien zelfs alleen de conus. Met een mindunit kun je nog proberen om de stofzuiger erop te zetten, maar met een delicate tweeter zou ik dat niet riskeren. Dan zou ik het liever zo laten als je het niet hoort.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 06:52

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ah, deze lijken een beetje op de monitor audio RS1 die ik heb. Daar hebben ze wat dit probleem betreft de conus goed beschermd. Kinderen straffen? Kinderen opvoeden vind ik beter klinken... :) GL

...en waarom?

• xyl
Om precies te zijn is het de Monitor Audio Radius serie. 4xR90, 1xR180, 1xR360.

En over mijn kids hoef je je geen zorgen te maken, the Nanny zou trots op mij zijn qua opvoeding! O-)

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09-2025
Hoi xyl,

Ik denk er aan om dezelfde speaker set te kopen van monitor audio. Hoe tevreden ben jij over de set? Ik heb nu een HK HKTS11 set, maar ben daar een beetje klaar mee. Ik heb ook een vrij kritische vriendin en grote niet-design boxen gaan er ook echt niet in komen. Ik hoor graag je ervaring.

Gr,
Ed

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Het maakt voor het geluid wel degelijk uit, zoals Voodooles al aangaf. Dat gedeukte kapje is de conus van de tweeter. Het afstraalgedrag is compleet naar de gallamisen!. COntact opnemen met de leverancier en de tweeters (laten) vervangen. reparatie kan ook, maar is vaak net zo kostbaar als de tweeters nieuw. Rearatie is zinvoller voor units die niet meer gemaakt worden of te verkrijgen zijn

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Topic is dan wel meer dan een jaar oud.. maar aangezien misschien sommige mensen dit toch lezen is het miss handig toch nog 1 tip hiervoor te posten ^^

Stofzuiger!!

Werkt ideaal voor ingedeukte stofkapjes!

Eerst even op laag vermogen proberen en mocht dat niet lukken even wat meer vermogen.
Pagina: 1