Toon posts:

PC Start niet op! Proccesor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje tikte er iets in mijn pc kast bij het laden van programma's en kon daarbij zelfs helemaal vastlopen.
Sinds nu start mijn PC niet meer op. Wanneer ik hem 1 á 2 uur niet heb aangeraakt en dan aanzet wil hij wel alles starten maar na één minuut stopt hij er weer mee. Hierna kan ik hem weer niet starten. Lampjes op moederbord branden wel.

Wat heb ik al geprobeerd:

-Stekkers gecontroleerd
-Alle hardware 1 voor 1 opnieuw aangesloten en per hardware onderdeel de pc geprobeerd opnieuw te starten
-Nieuwe voeding 550 watt
-Nieuw geheugen
-Bios gereset
-Alles stof vrij gemaakt
-Coolpasta proccesor fan vernieuwd

Moederbord is net 2 maanden oud dus verwacht niet dat deze ermee gestopt is.

Mijn vraag is: wijzen deze punten op een kapotte proccesor?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er is eerder iets mis met je moederbord.

Zijn je temperaturen en voltages goed? Kijk eens naar hardware monitor in je BIOS.

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Er tikt iets in je kast zeg je, dat is dus een bewegend onderdeel, zoals de hardeschijf of een fan. Je zegt dat het tikt bij het laden van programma's dus waarschijnlijk is dat de hardeschijf. Misschien heb je nog ergens een hardeschijf liggen waarop je windows kan installeren. Anders een ubuntu cd downloaden op een andere pc en kijken of hij het daarmee doet.

erutangis

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
klinkt als een kapotte harde schijf dat tikken. Probeer met een linux cd te booten of leen een andere schijf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dacht zelf ook dat het de harde schijf was maar als ik deze dus loskoppel samen met alle andere hardware en alleen de 2 voedingstekkers aan mijn moederboard hang wil de pc ook niet starten :?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Niet willen opstarten als in niet in windows kunnen komen? Je windows staat waarschijnlijk op die schijf geinstalleerd dus dat lijkt mij logisch... Installeer windows eens op een andere schijf.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Nee wanneer ik de pc met rust laat en wil opstarten gaat alles goed. Windows wordt gewoon opgestart. Na 1 minuut kapt ie er alleen weer mee. Net of de stekker er uit wordt gehaald. Dus het lijkt me niet aan windows zelf te liggen...

Verwijderd

Bij mij klinkt dit als 100% moederbord.
Ook al is je mobo nog geen twee maanden oud, ik zie vaak genoeg dat ze nieuw al kapot zijn (doa).
Schroef ff je mobo om zou ik zeggen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum... PMG Beleid

We kunnen heel moeilijk oordelen over wat er aan de hand kan zijn, en of wat je zelf geprobeerd hebt te doen doelmatig was of niet als je werkelijk niets meldt over je specs (welke onderdelen er in de PC zitten) en over exact welke onderdelen je gebruikt hebt om uit te wisselen.

Graag alsnog volledige informatie geven, anders heeft dit topic niet zo'n zin en zullen we hem moeten sluiten...

Oslik blyat! Oslik!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

klinkt als n rotte voeding of rotte condensatoren..
aangezien je de voeding al vervangen hebt..
check je moederbord eens van dichtbij om te zien of er condensatoren bol staan?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Om nog maar eens een optie naar binnen te gooien:
draaien je fans wel? spontaan direct uitvallen kan ook een temperatuurgerelateerd probleem zijn.

* Edmin had het zelf ook toen de koeler slecht contact maakte met de proc.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geef sowieso eens informatie over alle onderdelen van je systeem. Een lijstje met specs dus.

Je probleem kan namelijk nog vanalles zijn. Zeker omdat hij eerst goed op start en vervolgens niet is het vreemd. Ook heb ik je nog geen antwoord zien geven op wat de temperaturen van de onderdelen zijn.

Terugvallen op een minimale setup, zoals je al eerder een keer gedaan hebt, zou ik zeker doen. Dus voeding, moederbord, CPU en RAM, dat booten indien het werkt: videokaart erbij. Boot dat goed, en blijft dat goed draaien? Vervolgens eens de CD/DVD drive er aan en eens een Linux LiveCD laten booten. Kijk of dat ook goed werkt.
En let op waar het mis gaat. Als het heel vroeg in het heropbouwen al mis gaat dan zit het probleem ergens in je primaire onderdelen aan.
Maar zonder informatie over het systeem kunnen we hier enkel gissen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Deze is helemaal mooi...

Ik heb nu een 350 watt voeding er op gezet en hij draait weer als een zonnetje. Zou de pc die 550 watt niet aankunnen of is die voeding ook gewoon op :s

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
(jarig!)
Wellicht kun je even een duidelijk lijstje met specs posten. Dus merk/model/type van: Moederbord, CPU, geheugen, GPU, PSU, HDD.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:11:
Deze is helemaal mooi...

Ik heb nu een 350 watt voeding er op gezet en hij draait weer als een zonnetje. Zou de pc die 550 watt niet aankunnen of is die voeding ook gewoon op :s
Een voeding levert niet constant het vermogen dat er op de doos staat. Dat je pc de 550W niet zou trekken is dus pertinente onzin (pardon me). Het lijkt er idd op dat je 550W voeding niet helemaal lekker is.
Verder met Ultraman: post je specs als je wil dat we meer voor je kunnen doen.
Pagina: 1