[Wii] Verloop van microfoon naar usb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van een eerder topic... opnieuw de vraag met betere beschrijving.

Ik heb voor de Wii een microfoon set gekocht, waarbij twee mics via een verleng stukje op één usb poort aangesloten kunnen worden. Nu ben ik op zoek naar nog zo'n verleng stukje, om de mics apart aan te sluiten. Het geheel ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/3839/tt017yj5.jpg

Het gaat dus niet om een geluidskaart op een usb stick, gezien het voor de Wii is, kan ik daar geen drivers op laden. In het andere (gesloten) topic zegt men dat er geen standaard verloop stuk is naar usb (gezien de conversie analoog-digitaal), maar als je op het plaatje kijkt is het ook niet een mega apparaat! En heeft het geen drivers nodig!

Is er iemand die weet wat het is, en waar zoiets los te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:35

Flappiewappie

Hier nog meer

Koop dan nog zon setje?

Wat wil je nou precies dan?

2 mics op de computer aansluiten, ik denk dat alleen de combinatie van die specifieke microfoon + dat verloop stukje + wii/wii spel werkt.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ik had gehoopt dat het prijsverschil tussen een setje en het onderste stekkertje wat groter is.... en ik dus eigenlijk alleen een kabeltje nodig heb.

Dus wat ik precies wil (zie topicstart)... ik wil zo'n kabeltje (geen idee wat er in zit... :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:31
Volgens mij zit de logic in de microfoons, die kunnen analoog geluids signaal en digitaal usb signaal uitzenden (net als muizen ps2 signaal en usb signaal kunnen uitzenden)
Het kabeltje doet verder niks, behalve draadjes doorverbinden, en er zit daar waarschijnlijk geen logic in. Zonder extra hardware kan je een gewone mic niet op usb aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door aegis3d op 25-01-2009 19:15 ]

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 16:23
Zoiets ? http://www.shop.com/eXpan...912-p!.shtml?sourceid=298

Edit : da's mini usb zie ik net.

[ Voor 11% gewijzigd door MEN-O op 25-01-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
aegis3d schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:08:
Volgens mij zit de logic in de microfoons, die kunnen analoog geluids signaal en digitaal usb signaal uitzenden (net als muizen ps2 signaal en usb signaal kunnen uitzenden)
Het kabeltje doet verder niks, behalve draadjes doorverbinden, en er zit daar waarschijnlijk geen logic in. Zonder extra hardware kan je een gewone mic niet op usb aansluiten.
Ok, duidelijk. Die mics zijn niet erg common zeker? Net als die verloopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 13:05

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat is je plan precies; waarom wil je je twee microfoons apart aansluiten? Is het idee om twee microfoons op 2 Wiis aan te sluiten?

Het is iig vaak wel zo dat in het kastje wat van de 2 jackplugs naar USB gaat wel een halve geluidskaart zit; dat was iig bij de SingStar-variant voor de PS2/3 wel zo iirc. Je zou het eens kunnen testen door het device in je PC te stoppen. Op die manier kan je ook kijken of er iets van digitale logica in de microfoons zit: sluit het kastje aan zonder de microfoons, als 'ie gedetecteerd word is de kans vrij groot dat de microfoons domme analoge dingen zijn.

Mijn persoonlijke gok is dat je Wii alles gaat snappen wat zich als USB-audio-device voordoet. Je zou hier achter kunnen komen door een random el-cheapo USB-geluidskaart met microfoon-ingang op de kop te tikken (je zou 'm bijvoorbeeld online kunnen bestellen en binnen 7 dagen mbv de wet-koop-op-afstand terug kunnen sturen als 'ie niet werkt) en aan te sluiten. Werkt het ben je blij, werkt het niet weet je meteen waar je aan toe bent.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281387

Ik heb nog een vraag aansluitend op dit topic. Ik heb voor mijn ps3 de singstar microfoons.
En nu heb ik laats boogie voor de wii als kadootje gehad. Maar ik krijg de microfoons van singstar niet werkend op wii, tewijl deze wel via usb kunnen. Heb het ook geprobeerd door maar 1 microfoon in de usb converter te stoppen maar ook op die manier pakt de wii de microfoon niet.

Ben ik nu genoodzaakt om voor dit spel een aparte microfoon te kopen? Of is er misschien een truukje of iets dergelijks waardoor de microfoon(s) eventueel wel zouden kunnen werken op de wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339394

Jeetje, misschien een beetje een late reactie.
Maar laat ik nou net het zelfde probleem hebben als de topic beginner. Aangezien er nog niet echt n antwoord op is gekomen...heeft het weinig nut om een nieuwe topic te openen, denk ik.

Maar goed...om nog een beetje beter uit te leggen wat er nou precies bedoeld wordt.

Ik heb precies dezelfde microfoons en nu wil ik graag bijvoorbeeld...We Sing spelen op de Wii.
Dan sluit ik de microfoons aan en kan ik in Solo gewoon zingen.
Mijn vriend denkt: ha dat kan ik beter.
Dan wil ik dus een wedstrijdje spelen (net als bij Singstar van de Playstation) en we gaan 'Battle' of 'Versus' spelen.
Dan krijg je dus direct de melding: 'Sluit microfoon aan'.

Ik (en de topic starter) willen dus een jackplug (t vrouwtje) naar een usb aansluiting hebben.
Dan kan je beide microfoons apart aansluiten op de Wii en dan kan je deze zangspelen wel spelen met meerdere personen.

Ik wil niet nog 2 dezelfde microfoons hebben of iets anders waar ik weer veel geld voor neer ga tellen (niet overdrijven heb t via Ebay, maar gaat om t principe ;) ).

Heeft iemand enig idee of die snoertjes bestaan?
Met aan de ene kant t vrouwelijke jackplugje en aan het andere uiteinde een usb connector.

Alvast bedankt.
Hoop dat er nog iemand reageert.

Groetjes,
Pearl

Ps: voor het spel Boogie heb je inderdaad een andere microfoon nodig; bij voorkeur die van Logitech dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Dit lijkt mij vrijwel onmogelijk, ken de microfoon zelf niet, maar het natuurlijk een digitaal USB signaal en niet een analoog signaal. De Wii zal dus verbinding maken met de microfoon host, die zal dan niet ook op nog een USB port kunnen worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 12:55
Megamind schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:11:
Dit lijkt mij vrijwel onmogelijk, ken de microfoon zelf niet, maar het natuurlijk een digitaal USB signaal en niet een analoog signaal. De Wii zal dus verbinding maken met de microfoon host, die zal dan niet ook op nog een USB port kunnen worden aangesloten.
Kan wel, andere games hebben dat nl wel.
Pagina: 1