Standaard versleuteling?

Pagina: 1
Acties:

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 13:18
Hoi medetweakers,

Ik probeer voor mijn buren een draadloos access point aan te sluiten. Het gaat om een Wireless MAXg Access Point van USRobotics. Probleem was echter dat de router van mijn buren maar 1 LAN kabel aansluiting blijkt te hebben, waarop hun desktop is aangesloten (de access point is bedoeld voor een pas gekochte laptop). Probleem is dus dat de computer en het kastje niet tegelijkertijd aangesloten kunnen staan.

Nu dacht ik: je kan best het kastje aansluiten en alvast configureren. Alleen het blijkt dat deze al met de fabrieksinstellingen versleuteld is, en ik kan nergens in de handleidingen/FAQs/op het kastje vinden wat deze sleutel is (de S/N combinatie onderop het kastje leek nog het meest op een WPA2 sleutel maar die leek niet te werken). De installatie handleiding van het access point gaat er volgens mij van uit dat je het kastje vanaf een andere computer wat aangesloten is op het netwerk het kastje eerst configureerd, wat dus niet kan gezien de enkele LAN aansluiting.

Hoe kan ik dit oplossen?

• shokupan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 07:31
Verbinden met een cross-cable met de desktop of laptop? Dan kan je meestal in de web-interface komen, en hier WLAN configureren. Waarschijnlijk staat WLAN namelijk standaard uit.

• LuckY
  • Niet online
of je koopt voor 8 euro een switch :+
kan je ze ook beiden te gelijk gebruiken . 10/100 is meer dan genoeg

[ Voor 48% gewijzigd door LuckY op 25-01-2009 12:41 ]

• Joerdgs
  • Laatst online: 20-02 13:18
Heb maar een switch besteld. Blijft vervelend dat het hele gedoe hier weer vertraging door oploopt.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

LuckyY schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:40:
of je koopt voor 8 euro een switch :+
kan je ze ook beiden te gelijk gebruiken . 10/100 is meer dan genoeg
Dat kan dus ALLEEN als het modem tevens een router is, oftewel dat het modem zelf meerdere LAN IP's uitdeelt. Als het modem alleen maar het Internet IP-adress doorgeeft van de Provider, dan kan nog steeds maar EEN apparaat tegelijkertijd online.

Een draadloze router is dan de oplissing.

• LuckY
  • Niet online
lordsnow schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:29:
[...]

Dat kan dus ALLEEN als het modem tevens een router is, oftewel dat het modem zelf meerdere LAN IP's uitdeelt. Als het modem alleen maar het Internet IP-adress doorgeeft van de Provider, dan kan nog steeds maar EEN apparaat tegelijkertijd online.

Een draadloze router is dan de oplissing.
Ik ging er vanuit dat dat wel klopte ;)
Maar je hebt volkomen gelijk .
Leuker is het nog als die accespoint dan ook een ip claimed :D
Pagina: 1