KT7A UDMA100 Wil niet :(

Pagina: 1
Acties:

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42
Vorige week m'n Abit KT7A binnengekregen, met een maxtor 7200rpm UDMA100 schijfje :)
Nu draait alles in combinatie met m'n duron 650@933@266fsb perfect stabiel maar bij het booten geeftie de melding dat er geen 80pin cable is geistalleerd en vervogens default hij dan naar UDMA33 :( Ik heb nu al drie verschillende 80 pins kabels geprobeerd maar de melding blijft. Iemand enig idee ??

(overigens hangt hij in z'n eentje aan het einde van de kabel aan de primary IDE )
<edit>
Damn typos
</edit>

En toen was m'n signature weg :(

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
zorg dat de blauwe kant aan je mobo zit

Verwijderd

Hij moet in het midden van de kabel hangen het einde van de kabel is de tweede schijf.
De UDMA 100 kabel wordt geloof ik niet standaart bij geleverd bij een abit,
dus let er op dat je een goede koopt

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58
De blauwe kant van de kabel moet inderdaad in het moederbord. Als je een harde schijf gebruikt, moet die altijd aan het eind (is de zwarte connector) van de kabel. Een eventuele tweede (slave) harde schijf moet in het midden, aan de grijze connector. Je kunt de jumper op de harde schijf het beste op Cable Select zetten. Een ATA66/100 kabel wordt overigens bij de KT7A geleverd.

Heb je in de BIOS aangegeven dat de UDMA mode aan staat voor de IDE aansluiting? Overigens maakt het voor Windows vaak niet uit wat het BIOS aangeeft bij het opstarten. Als Windows vindt dat de schijf ATA100 is, dan zal ie 'm ook op ATA100 gebruiken (mits DMA aanstaat).

• vanwegen
Thnx effe proberen,

Overigens levert abit bij de kt7a wel een 80pins cable mee, UDMA staat aan in de bios maarja nu paktie dus UDMA33, Over 5 minuten weet ik meer even schroevendraaier pakken :)

• vanwegen
Kewl, melding is weg :)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op maandag 26 februari 2001 00:51 schreef vanwegen het volgende:
Kewl, melding is weg :)
Waar lag het nou aan?

• vanwegen
blauwe connector, zit nu op mobo, en ik heb m'n DVD speler ook maar op de kabel gehangen, en hij zit nu in het midden op de connector en ik heb en passant en ook off topic :) ook maar even de standaard spire kauwgom vervangen door stuut&bruijn koelspul (scheelt nu stressed 12 graden :) )

Alles loopt nu UDMA 100

Pagina: 1