Toon posts:

AirPort Extreme netwerk stabiel krijgen d.m.v. AP Grapher

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig met een nieuw netwerk aan het op te zetten.
HEt gaat hier om een XS4ALL Fritzbox die aangesloten staat op een Airport extreme (met ethernet)

dan wil ik draadloos time-machine gebruiken en mijn macbookpro en appletv hieraan koppelen.
de incidentele windows gebruiker in huis kan dan gebruik maken van de fritzbox wi-fi zodat ik lekker op 5ghz N netwerk kan zitten

nu heb ik even een graph gemaakt met apgrapger maar zo te zien is het niet echt stabiel. de beschikbare mbits varieren tussen den
6/3001
108/300
216/300 mbit
iemand een idee dit beter te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3508/3225172088_e1d0fc9967.jpg?v=0

Verwijderd

Je hebt vast ook een mobieltje met wireless toegang in huis? Dat haalt je snelheid ook naar beneden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja een iPhone 3g, maar niet op wifi aangesloten..

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Je moet er wel om denken (volgens mij kun je dit zelfs nalezen in de documentatie van AP Grapher) dat de grafiek misleidend is als je actief zoekt naar andere netwerken. Dan verbreekt hij kortstondig de verbinding met je huidige access point. Daarom zie je die dips in je grafiek naar bijna 0. Je moet maar eens goed in de documentatie kijken, volgens mij kun je ook passief de bandbreedte in de gaten houden, en dan heb je geen last van die disconnects.

Hier stond achterhaalde informatie…