Goede dag,
Ik was vandaag aan het knustelen met mijn systeem en bestloot een extra (hdd uit vooraad) toe te voegen.
Ik had deze toegevoegd deze lag los in de case om te kijken of hij het deed
Helaas kreeg ik na het opstarten een error, ik heb het jumpertje verzet in alle mogelijke standen.
Dit micht niet baten, daarna heb ik de hdd los gekopeld en de pc weer opgestart om te kijken naar de bios instellingen, ik kreeg de zelfde fout:
Ik heb alle kabeltjes lost gekopelt en hergeschikt, helaas dit mag niet baten ik word afgekapt voordat ik de kans krijg om de bios in te gaan.
Mijn momentele setup is:
Graag hulp,
Gr. normaal een stille lezer
[quote]
Ik was vandaag aan het knustelen met mijn systeem en bestloot een extra (hdd uit vooraad) toe te voegen.
Ik had deze toegevoegd deze lag los in de case om te kijken of hij het deed
Helaas kreeg ik na het opstarten een error, ik heb het jumpertje verzet in alle mogelijke standen.
Dit micht niet baten, daarna heb ik de hdd los gekopeld en de pc weer opgestart om te kijken naar de bios instellingen, ik kreeg de zelfde fout:
Daarna heb alle schijven die ik totaal in mijn pc heb zitten los gekopeld behalve mijn sata disk die de boot sector bevat. Ook die geeft deze melding, dit is vreemd want voor dat ik de disk er in heb gestopt deed het systeem het nog.quote: Soort van screen dumpIDE Channel 1 . master disk hd s.m.a.r.t capability . . . . disabled
*zelfde bij tweede*
[systeem data]
Verifying DMI post data
Disk boot failure, insert system disk and press enter
Ik heb alle kabeltjes lost gekopelt en hergeschikt, helaas dit mag niet baten ik word afgekapt voordat ik de kans krijg om de bios in te gaan.
Mijn momentele setup is:
Ik weet niet meer waar ik het moet zoekenquote: Schijven in het systeem- dvd writer (ide)
- dvd reader (ide)
- Hdd 80 gb (maxtor) (sata)
- 2x Hdd 20 gb (western digital) (ide)
Graag hulp,
Gr. normaal een stille lezer
[quote]
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 03:35 . Reden: Quote mess-up ]