Mijn Sweex 7.1 geluidskaart (met bitperfect drivers) is middels een S/PDIF kabeltje aangesloten op m'n GF9600 GT kaart zodat het geluid meegaat door de HDMI kabel naar m'n Onkyo receiver. Qua software/codecs heb ik Haali Media Splitter, ffdshow en PowerDVD 8 Ultra geinstalleerd. Waar mogelijk en nodig staat AC3 en DTS over S/PDIF aangevinkt in PowerDVD, ffdshow en de bitperfect drivers. De media speel ik af in Vista Media Center (Vista 32-bit Ultimate) en een .reg file heeft gezorgd voor zoveel mogelijk geaccepteerde formaten binnen Media Center. Tot vandaag werkte dat prima en bij een 5.1 bron lichtte het DD of DTS tekentje netjes op op het scherm van de receiver wanneer de receiver overschakelde van PCM naar DD of DTS. Vandaag gebeurt er opeens niets meer en krijg ik of een zwart scherm en geen geluid of de melding dat er een codec mist.
Via Google ben ik nog niet echt opgeschoten. Haali, ffdshow en PowerDVD deinstalleren en opnieuw installeren heeft ook niet geholpen. De boel blijft volgens mij hangen op AC3 want als ik AC3 Filter installeer heb ik wel weer beeld en geluid maar enkel PCM. Maar aan de andere kant; waarom was AC3 voor de dag van vandaag geen probleem en nu opeens wel? Er was niks veranderd op m'n PC sinds gisteren, de PC heeft enkel 's nachts uitgestaan. Zie ik nou iets over het hoofd?
Via Google ben ik nog niet echt opgeschoten. Haali, ffdshow en PowerDVD deinstalleren en opnieuw installeren heeft ook niet geholpen. De boel blijft volgens mij hangen op AC3 want als ik AC3 Filter installeer heb ik wel weer beeld en geluid maar enkel PCM. Maar aan de andere kant; waarom was AC3 voor de dag van vandaag geen probleem en nu opeens wel? Er was niks veranderd op m'n PC sinds gisteren, de PC heeft enkel 's nachts uitgestaan. Zie ik nou iets over het hoofd?