Komende woensdag trouwt mijn zus en als enige persoon met *iets* van film/foto-ervaring zal ik (puur voor de leuk, er is ook nog een 'echte' fotograaf) wat gaan filmen en waarschijnlijk ook nog wat foto's maken. Nou hebben mijn ouders een heel fijne camera, de welbekende Panasonic NV-GS500 maar zoals eigenlijk elke compacte videocamera is zelfs de beste OIS niet opgewassen tegen het amateur-effect dat handheld filmen geeft (en daarbij komt dat ik niet bepaald de meest vaste hand heb, alsmede een tic in mn camera-vasthoud-hand). Ik heb dus vanavond voor de bruiloft maar even een makeshift steadicam geproduceerd:

let niet op de waardeloze ergonomie van de 1000D
Het is zo stil in FV, ik heb in het verleden nog best wel eens geëxperimenteerd met video, dus ik dacht, laat ik het hier ook eens onveilig maken. Wie heeft ook dit soort meuk gebruikt, was het succesvol? Heeft iemand misschien zelfs een echte, onbetaalbare merk-steadicam/flycam?
Na woensdag zal ik wel eens proberen wat vergelijkingsshots te maken met mn steadicam. Het is een standaard pseudo-drieassig ontwerp, verzwaard met (zoals te zien is) oude loodgietersonderdelen en de grip van een Fony TR-650E Hi8 camera. Ik zal wel veel tussen mensen door moeten lopen dus ik heb hem compact gehouden (40x70cm). De kop is een 1-euro-laserwaterpas-ding, ik verwacht niet dat hij veel langer dan die woensdag mee zal gaan...

let niet op de waardeloze ergonomie van de 1000D
Het is zo stil in FV, ik heb in het verleden nog best wel eens geëxperimenteerd met video, dus ik dacht, laat ik het hier ook eens onveilig maken. Wie heeft ook dit soort meuk gebruikt, was het succesvol? Heeft iemand misschien zelfs een echte, onbetaalbare merk-steadicam/flycam?
Na woensdag zal ik wel eens proberen wat vergelijkingsshots te maken met mn steadicam. Het is een standaard pseudo-drieassig ontwerp, verzwaard met (zoals te zien is) oude loodgietersonderdelen en de grip van een Fony TR-650E Hi8 camera. Ik zal wel veel tussen mensen door moeten lopen dus ik heb hem compact gehouden (40x70cm). De kop is een 1-euro-laserwaterpas-ding, ik verwacht niet dat hij veel langer dan die woensdag mee zal gaan...