Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Internet onder gast-account werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerste keer dat ik hier iets post, heb een klein probleempje. Mijn buren hebben een pc met Vista waarop meerdere accounts staan o.a. voor de kids. Nu wilden ze ook een gast-account voor bezoekers, met internet uiteraard. Het probleem is dat het internet op de gast-account niet wilt werken. Hij geeft dan aan dat er voor deze (elke willekeurige) website ouderlijk toezicht nodig is....

Ten eerste is er helemaal geen ouderlijk toezicht mogelijk onder de gast-account volgens windows vista, internet zou dus eigenlijk gewoon moeten werken.

Ten tweede als ik toch maar probeer via de administrator toestemming te geven voor deze website dan zegt ie dat je moet verversen en vervolgens krijg ik weer exact dezelfde melding over ouderlijk toezicht. Dit heb ik bij verschillende websites geprobeerd.

Ik heb ook al de gast-account uit- en aangezet maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik nog meer kan proberen. Iemand ideeën?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Welke Vista versie gaat het om ?

Gastaccount inschakelen
  1. Kies starten; configuratiescherm; gebruikersaccount en ouderlijk toezicht; gebruikersaccount toevoegen of verwijderen.
  2. Klik op gast; gastaccount is uitgeschakeld
  3. Klik op inschakelen. De gastaccount is ingeschakeld en iedereen kan van deze account gebruik maken.
Ouderlijk toezicht inschakelen
  1. Kies starten; configuratiescherm; gebruikersaccount en ouderlijk toezicht
  2. Klik op ouderlijk toezicht en klik op de account waarvoor het toezicht moet worden ingesteld.
  3. Er verschijnt een venster met "instellen hoe ...de computer gebruikt" en je kunt onder ouderlijk toezicht "ingeschakeld huidige instellingen" aanvinken.
  4. Geef in het venster de diverse instellingen op en klik op ok

Verwijderd

Topicstarter
Het is Home Basic, met automatische update aan.

Ouderlijk toezicht staat aan (en moet vanwege de kids) maar dat is alleen op de andere accounts, op de gastaccount kan volgens windows geen ouderlijk toezicht aangezet worden (en dat is ook niet de bedoeling).

De gastaccount staat aan en werkt, alleen het internet daarop werkt niet omdat windows toestemming nodig heeft van een administrator. Echter, geef ik die toestemming met een adminstrator wachtwoord en ververs ik de pagina dan begint het toestemming vragen weer opnieuw en kan ik dus niet op internet.

Ik heb sowieso liever een andere oplossing want voor elke website apart weer toestemming te geven is uiteraard geen doen.

Sorry van de late reactie ik ben dit probleem aan het oplossen voor kennissen en was eerlijk gezegd deze post vergeten (shame on me...)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Dit verklaart een hoop:
The Guest account really only has one feature disabled that is available to
all other users. It can share an existing connection, but cannot start or
create a new one. Make up a 'MyGuest' account for those you want to be able
to open a connection. It would have to be an Admin account to create a new
one.

--
Please use the Communities guidelines when posting.
http://www.microsoft.com/wn3/locales...help_en-us.htm
Use the "Ratings" feature. It helps the new users.
Mark L. Ferguson MS-MVP
https://mvp.support.microsoft.com/profile/Mark.Ferguson
Kan je trouwens niet ( vast niet met Vista Home ) net als in XP Pro, via Computermanagement ( mmc.exe ) het gast account toevoegen aan de groep IUSR_Computernaam

[ Voor 12% gewijzigd door Yippie op 10-03-2009 00:13 . Reden: update ]