Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] WindowsUpdate werk niet meer ook niet via de updatesite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een heel vreemd probleem.

(legaal) Panda Internet Security 2009
(Verder heeft de PC nooit problemen gehad).
PC is 3 maanden geleden opnieuw geinstalleerd en dat is vanaf XP Home sp2 en EI6 cd-rom die ik bij deze pc heb gekregen.

Ik kan mijn pc niet meer update op de volgende manieren:
-Automatische updates
-via de Update site van windows.
-Panda update werkt niet.

Automatisch:
-Windows: Doet het al een hele tijd niet meer:
Gekeken in de host file: Die is goed.
gekeken bij services en de automatische updaten staat op gestart.

-Panda: Panda update geeft de foutcode (12007) (mail van panda gaf als antwoord dat er iets aangepast moet worden maar die hebben ook niet geholpen). Panda pikt deze niet.

Het vreemdste van alles ik als ik via start->programma's->Windows Update dan opend IE met www.google.nl en niet met de Windowsupdatesite.
Ik kan dan wel in google de windowsupdatesite zoeken en dan erna toe gaan dat gaat goed.
Maar alles wat ik dan download komt er een pop-up met de melding 'Pagina niet gevonden'.

Panda uitgeschakeld (heeft niet geholpen).
Ik heb verder ook nog alle IE internet bestanden verwijderd (heeft niet geholpen).
Het bestandje edb.log verwijderd (heeft ook niet geholpen).
Het tooltje FixDownadup.exe (Van symantec) gedraaid (heeft hellaas ook niet geholpen).

Weten er mensen misschien een andere oplossing dan opnieuw installeren.

• Wietze_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-08-2023
Malicious Software Removal Tool van Microsoft ook al geprobeerd? Als je die site ook niet kan openen, lijkt het toch wel verdacht veel op Downadup...

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat hellaas niet downloaden om dat ik helemaal niks van windows kan downloaden :(

Het vreemde is dat de instellingen van de netwerkkaart.

TCP/IP settings niet naar mij willen luisteren.
Als ik de aanpassing maak in de DNS naar automatisch dan sprint hij terug op 85.255.112.122.

Erg vreemd.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe eens voor de gein een ping naar de windows update site. Weet bijna zeker dat je antwoord krijgt van 127.0.0.1. Je hebt dus zeer waarschijnlijk die leuke 'antivirus 2009' binnen. Leuke rootkit, je hebt nog normaal internet, maar alles wat met windows udpate en antivirus te maken heeft, werkt niet (verwijst naar localhost). Haal van een andere pc die software removal tool en draai hem. Hopelijk vind die het probleem en kan het opgelost worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:19:
Kan dat hellaas niet downloaden om dat ik helemaal niks van windows kan downloaden :(

Het vreemde is dat de instellingen van de netwerkkaart.

TCP/IP settings niet naar mij willen luisteren.
Als ik de aanpassing maak in de DNS naar automatisch dan sprint hij terug op 85.255.112.122.

Erg vreemd.
Je bent 100% besmet volgens mij ;)

1. dat je dns verspringt vind ik al dubieus !

en als ik het ip dan whois

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
inetnum:        85.255.112.0 - 85.255.127.255
netname:        UkrTeleGroup
descr:          UkrTeleGroup Ltd.
admin-c:        UA481-RIPE
tech-c:         UA481-RIPE
country:        UA
org:            ORG-UL25-RIPE
status:         ASSIGNED PI
mnt-by:         RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-lower:      RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-by:         UKRTELE-MNT
mnt-routes:     UKRTELE-MNT
mnt-domains:    UKRTELE-MNT
source:         RIPE # Filtered
organisation:   ORG-UL25-RIPE
org-name:       UkrTeleGroup Ltd.
org-type:       LIR
address:        UkrTeleGroup Ltd.
                Mechnikova 58/5
                65029 Odessa
                Ukraine
phone:          +380487311011
fax-no:         +380487502499
mnt-ref:        UKRTELE-MNT
mnt-ref:        RIPE-NCC-HM-MNT

2. Dan weet je zeker dat het dubieus is, je dns loopt via de Oekraine

MAW je pc is besmet, zsm herinstalleren of schoonmaken

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-01-2009 14:37 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Enige waar ik aan kan denken, is een DNS changer trojan en dan de rest waarschijnlijk nog.

Als je zoekt op het door jouw aangegeven IP (85.255.112.122) op google, kom je verschillende mensen tegen met een soortgelijk probleem.

Kijk anders hier even.

Suc7.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:04
[Grooote Edit]

Mijn excuses, ik zie dat je het tooltje al geprobeert hebt.
Wat ik dan zou doen, is SuperAntiSpyware proberen, en anders weet ik er echt geen raad meer mee.

[ Voor 178% gewijzigd door BastiaanCM op 25-01-2009 14:58 ]

Verwijderd

download en install malware bytes,..
tevens een goed werkende firewall met betrekking tot vreemde verbindingen.
probeer meer tools zoals.
spybot, ashampoo antispyware etc.
goed scannen in veilige modus.
Alle temp mappen leeg mieteren.

draai dan PC stress
kijk hierna of de updates weer werken.
(ook de ingestelde tijd en datum moeten kloppen om windows te kunnen updaten)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit zo lees lijkt mij het beste om de PC toch maar opnieuw te installeren. :(
Het is lullig als ik iets vergeet te doen en dan over 3 maanden met hetzelfde gezever zit.

Allemaal bedankt voor de reactie. Ik denk zelf dat ik toch sneller met een new install ben dan verder te gaan op deze install.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Inderdaad, dat is veelal het veiligste. En denk eens terug hoe je dit hebt kunnen oplopen, om te voorkomen dat je dit direkt weer krijgt. Onlangs nog illegale software gedownload bijvoorbeeld? :+
Hangt je PC rechtstreeks aan internet zonder router? Heb je wel de beveiligingsupdates bijgehouden elke maand? Naja, dat soort dingen dus. Het moet ergens vandaan zijn gekomen en als je niet weet waar, loop je kans het weer te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Pogostokje op 26-01-2009 00:36 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders gebruiken deze pc nog alvaak.
Zelf heb een pc die is gewoon schoon gelukkig.

Ach ja een ouder die over ijverig op internet bezig is en meestal niet na denken en gewoon dingen installeren.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:27:
Mijn ouders gebruiken deze pc nog alvaak.
Zelf heb een pc die is gewoon schoon gelukkig.

Ach ja een ouder die over ijverig op internet bezig is en meestal niet na denken en gewoon dingen installeren.
Account voor ouders maken met restricties, gewoon user. EN dan uitleg geven hoe met elevated/verhoogde privileges om te gaan als ze iets aan software moeten installeren/wijzigen :?

De mijne weten inmiddels niet beter, schade en schande wijs geworeden (+ dataverlies) :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Helaas herkenbaar verhaal. Ik draai Vista Home Premium met laatste SP en alle fixes van windows updates.
Met Panda Global Protection 2009 waarmee ik sinds gebruik voor het eerst onder vista bsod's kreeg.

Gisteren had ik 'n dvdtool gedownload (freeware IMTOO), die deed na opstarten niets, dus ging ik vrezen. Panda had niets geroepen, maar het viel me op dat er icoontjes uit de taakbalk waren verdwenen.

Resultaat:
-peerguardian was gesloten; starten geeft aan dat het een ongeldige 32-bits toepassing is (timestamp ongewijzigd van de file!)
-securitycenter is gestopt
-windowsupdate geeft updatescherm met rood kruisje erop
-windows defender wil niet gestart worden
-na boot zie je een proces met wisselend 6-cijferig getal.exe in de takenlijst 9 (bv 981122.exe); na killen is en blijft ie weg
-installatie van bv mcafee gaat goed tot aan eind waar ie service niet kan starten
-sites van AV tools blijven bereikbaar
-windows firewall is via omweg (netwerkkaart, dan starten) op te starten maar geen enkel proces wordt voor gewaarschuwd - heb de lijst trusted programma's uiteraard leeggemaakt
-UAC is ook derhalve down; dus vrees ik voor m'n restorepartitie

Oja, dacht met systeemherstel te fixen, maar ondanks een stuk of 10 herstelpunten van weken terug kreeg ie die niet gerestored :(

Was van AVG en McAfee overgegaan vanwege traagheid van die tools en hoop false positives. Maar de 'beveiliging' die Panda geeft is nu vervangen door alles open. Moet thuis ff kijken naar tips hierboven, maar je bent dus gewaarschuwd... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door tweaktubbie op 20-03-2009 15:12 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

tweaktubbie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:07:
Helaas herkenbaar verhaal. Ik draai Vista Home Premium met laatste SP en alle fixes van windows updates.
Met Panda Global Protection 2009 waarmee ik sinds gebruik voor het eerst onder vista bsod's kreeg.

Gisteren had ik 'n dvdtool gedownload (freeware IMTOO), die deed na opstarten niets, dus ging ik vrezen. Panda had niets geroepen, maar het viel me op dat er icoontjes uit de taakbalk waren verdwenen.

Resultaat:
-peerguardian was gesloten; starten geeft aan dat het een ongeldige 32-bits toepassing is (timestamp ongewijzigd van de file!)
-securitycenter is gestopt
-windowsupdate geeft updatescherm met rood kruisje erop
-windows defender wil niet gestart worden
-na boot zie je een proces met wisselend 6-cijferig getal.exe in de takenlijst 9 (bv 981122.exe); na killen is en blijft ie weg
-installatie van bv mcafee gaat goed tot aan eind waar ie service niet kan starten
-sites van AV tools blijven bereikbaar
-windows firewall is via omweg (netwerkkaart, dan starten) op te starten maar geen enkel proces wordt voor gewaarschuwd - heb de lijst trusted programma's uiteraard leeggemaakt
-UAC is ook derhalve down; dus vrees ik voor m'n restorepartitie

Oja, dacht met systeemherstel te fixen, maar ondanks een stuk of 10 herstelpunten van weken terug kreeg ie die niet gerestored :(

Was van AVG en McAfee overgegaan vanwege traagheid van die tools en hoop false positives. Maar de 'beveiliging' die Panda geeft is nu vervangen door alles open. Moet thuis ff kijken naar tips hierboven, maar je bent dus gewaarschuwd... 8)7
zo en daarom schop je maar een oude koe uit de sloot, naja tis vrijdag :|

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:22:
[...]

zo en daarom schop je maar een oude koe uit de sloot, naja tis vrijdag :|
Tja, dit topic is erg gerelateerd en 'n nieuwe openen voor praktisch zelfde issue leek me gezien relatief lage gebruik van Panda ook niet efficient :9 't Is twee maandjes oud, niet doen of het zo'n pre-2000 topic is :+

UPDATE: na dichtzetten firewall (lukt via netwerkkaart WEL) wilde wintems.exe twee keer erdoorglippen.

Is dus keiharde malware: link. Formatje, en herinstallatie. Zucht. Lesje geleerd. Weg met p2p 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door tweaktubbie op 21-03-2009 19:58 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1