Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML-entity zichtbaar in edit/view

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Daarnet quotte ik deze post ralpje in "Het grote "kleine" mededelingentopic dee..." en het viel mij op dat het '-teken (alt+0180) dat ralpje had geplaatst, in de quote als &#180 ; stond (spatie geplaatst voor de ; om omzetting te voorkomen). Vreemd genoeg werd dit blijkbaar wel opgepikt door de RML-parser, want er stond gewoon weer het ´-teken toen ik mijn post had geplaatst. Ik dacht dat dit soort dingen altijd werden uitgefilterd en tekens als & en # werden vervangen door HTML-entities? Er zou dus gewoon &#180 ; moeten staan. Ook als ik 'handmatig' &#180 ; intik in een post, wordt deze bij het plaatsen van een post omgezet naar een ´-teken. Dit werkt trouwens ook bij het bekijken van een post, kwam ik net achter, ik heb mijn voorbeelden dus aangepast door een spatie voor de ; te plaatsen om omzetting te voorkomen.

Ik heb mijn post (degene na de post die hierboven genoemd wordt) ge-edit en daarin zowel ´ als &#180 ; geplaatst en zowaar, zowel als in 'Bekijk Bericht' als bij het plaatsen van het bericht werden deze gewoon omgezet. Gaat hier iets fout, of is dit bedoeld? If so, is het erg verwarrend (hoewel dit waarschijnlijk weinig voorkomt).

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pak de Speciale karakters er eens bij ;)

Volgens mij gaat hier de vlieger op: It's not a bug, it's a feature. Dit aangezien beide uiteindelijk als het goede teken geparsed worden, zo kun je in je post ook   neerzetten voor een spatie als je daar net zo goed ook een spatie kunt plaatsen ;)

Om een html-entity in je post te zetten kun je er het beste [norml]-tags omheen plaatsen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik weet zeker dat eerder gezegd is dat het een feature is, je mag gewoon html-entities gebruiken en gevonden: crisp in "[reopened bug] Geen HTML entities mogelijk?"

Als je dus html-entities rechtstreeks wil weergeven moet je die dubbel encoden: ´ :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
Ah, ik nam aan dat dit geen correct gedrag was. Aannames zijn fataal blijkt dus weer ;) Bedankt voor de uitleg heren :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ok :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.