Recent is een schijf van mijn office bak overleden met daarop foto's die ik niet gebackuped heb staan helaas. Windows wilde ineens niet meer booten van deze schijf en als ik met de ubuntu live cd boot, zie ik geen schijf staan en gparted kan geen partities vinden.
Ik heb inmiddels de schijf vervangen maar helaas wil windows niet booten als ik de defecte schijf als slave erbij hang (wel als ik hem limiteer tot 32GB, maar dan kan ik niet bij de data). In mijn andere computer (met nagegoeg dezelfde hardware) wordt de schijf helemaal niet gevonden
Ik heb netjes de FAQ gelezen (sorry, ben n00b met data recovery) en heb via de recovery console de volgende commando's geprobeerd:
- fixboot: bood geen soelaas)
- chkdsk /f: /f is geen geldige optie
- chkdsk van de partities geeft alleen maar errors
En ik heb nog testdisk geprobeerd, maar die blijft hangen nadat ik de schijf heb geselecteerd.
Kortom, heel succesvol allemaal
. Ik zou graag jullie mening willen horen over hoe ik nog bij deze schijf kan komen, want ik ben bang dat als ik nog langer doorkloot die schijf nog verder kapot gaat.
Ik heb inmiddels de schijf vervangen maar helaas wil windows niet booten als ik de defecte schijf als slave erbij hang (wel als ik hem limiteer tot 32GB, maar dan kan ik niet bij de data). In mijn andere computer (met nagegoeg dezelfde hardware) wordt de schijf helemaal niet gevonden
Ik heb netjes de FAQ gelezen (sorry, ben n00b met data recovery) en heb via de recovery console de volgende commando's geprobeerd:
- fixboot: bood geen soelaas)
- chkdsk /f: /f is geen geldige optie
- chkdsk van de partities geeft alleen maar errors
En ik heb nog testdisk geprobeerd, maar die blijft hangen nadat ik de schijf heb geselecteerd.
Kortom, heel succesvol allemaal