Toon posts:

Notebook werkt enkel zonder fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer travelmate 4001 LMI en twee weken geleden deed hij voor het eerst niets meer. Dit wil zeggen, op het moment dat ik op de powerknop duwde kwam er niets meer op het scherm, de cd-rom/harde schijf werden zelf nog niet aangesproken.

Na wat denkwerk en wat google heb ik de laptop opengevezen, de fan losgekoppeld en vervolgens geprobeerd of de laptop zo wel wou starten. Dit lukte. Vreemd genoeg, toen ik daarna de fan terug aansloot werkte de laptop ook terug perfect.

Dit jammergenoeg slechts voor 2 weken, ik heb nu opnieuw hetzelfde probleem en vraag me af of ik er goed aan doe om een nieuwe fan te bestellen of ligt het probleem daar niet volgens jullie, maar eerder aan mijn processor?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien een los contactje wat weer op zijn plaats terecht kwam toen je met die fan bezig was.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit kan van alles en nogwat zijn, zeker aangezien je hoogstwaarschijnlijk meerdere onderdelen hebt moeten loshalen om bij de fan te komen...

Begin eens met volledige specs te geven van de laptop, en aan te geven exact welke stappen je gevolgd hebt om bij die fan te komen.

Het lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat de fan zelf dit gedrag veroorzaakt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De Laptop is een acer travelmate 4001 LMI, Pentium M 1,5 Ghz, 512 MB ram, 60GB HD

Om bij de fan te komen heb ik de laptop op zijn kop gelegd, 2 vijzen losgemaakt en de behuizing opengeklikt waar de fan onder zit.

Nu werkt de laptop nadat ik de fan heb losgekoppeld en erna terug aankoppel, maar een aantal dagen later heb ik telkens opnieuw hetzelfde probleem.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

mmm een simpel modje kan al hulp baten, een schakelaartje ertussen ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.