ECP/EPP probleem met scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Howdy,

Omdat het scannen mij te langzaam ging heb ik in mijn BIOS de LPT1-poort op ECP/EPP gezet ipv Normal. Sindsdien geeft de software geleverd bij de scanner (CanoScan FB630P en CanoCraft CS-P 3.7) de fout: "Other error Error Code 0x10ff0800", en kan CanoCraft geen I/F-mode kiezen. De software opnieuw installeren helpt niet en andere settings in BIOS ook niet, behalve dan terug op 'Normal' zetten. Wat kan ik nog meer proberen? Ik heb enkel de IRQ nog niet verandert, omdat ik daar te weinig van af weet.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook met een Canoscan gehad. Op mijn pc deed werd ie helemaal niet gevonden en niks. Scanner werkt bij anderen wel.

• TweakV
Ik heb de vraag voorgelegd aan Canon Nederland NV, hun (knullige) antwoord hierop:

"Geachte klant,

Wanneer u uw printerpoort in stelt op ECP, kan de scanner niet goed
communiceren met uw computer, aangezien onze scanner te traag is voor deze
modus.

De totale tijd voor het converteren en overhalen van uw origneel naar een
bestand begrijpt is afhankelijk van meerdere factoren. Stuurprogramma's
worden geschreven voor PC's van de laatste generatie. Ze kunnen veel maar
vragen ook van de PC kracht.

Zorg dat de PC-configuratie optimaal is. Vandaag de dag worden programma's
geleverd die veel van de PC vragen. Zorg voor genoeg intern geheugen.
Minimum eisen voor programma's geven de zekerheid dat het programma nog net
werkt. Als er dan meer van de PC wordt gevraagd, moet het systeem een keuze
maken en alles wordt dan trager. Aanbevolen: minimaal 16 MB intern geheugen
voor Windows 95 (liever 32 of 64 MB), voor Windows 98 of NT 4.0 32 MB
(liever 64 of 128 MB). Zorg ook voor voldoende vrije ruimte op de harddisk
(minimaal 100 tot 150 MB). Windows maakt gebruikt van die vrije ruimte om te
werken en printen is ook werken voor een PC.
Sluit alle onnodige programma's. Ook die programma's op de achtergrond
vertragen het werk in de PC.

Dit gaat als volgt:
Druk op [ CTRL +ALT + DEL] selecteer programma en kies voor taak beëindigen.
OP deze wijze kunt u alle programma's afsluiten met uitzondering van
Explorer en Systray en programma noodzakelijk voor scannen.

Met vriendelijke groet,
Canon Helpdesk (SB)
Canon Nederland NV
P.O. Box 1500
2130 HA Hoofddorp
tel: 023 - 5 681 681
P.S. Eventueel meegestuurde ZIP bestanden kunnen worden uitgepakt met Winzip
(http://www.winzip.com <http://www.winzip.com> <http://www.winzip.com
<http://www.winzip.com> > )"

't Is echt te triest voor woorden. :'( :(

Mijn PC heeft toch ruimschoots de minimale systeemeisen, bovendien heeft die scanner wel gewerkt op andere PC's met ECP/EPP. Nee, ik denk eerder dat er een update gemaakt moet worden voor de software van Canon, omdat die er waarschijnlijk de meeste problemen mee heeft. Ik heb zo'n idee dat als ik mijn PC voorzie van een nieuwe installatie windows en direct ECP/EPP inschakel, de software van Canon dan misschien wel gaat werken. Maar ja...

Beoordeling voor deze response van Canon:
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

bedankt jongens heb pas nieuw mobo en had ook dezelfde error ik heb nog niet gekeken naar een uptodate driver op de canon site

werd al bang dat me scanner stuk was

ik heb het ff veranderd in me bios op normal

:( zal morgen ff kijken of er nieuwe drivers zijn en of die wel werken

Verwijderd

Oke dan ben ik dus ook niet de enigste, ik heb een HP 5100c scanner en ik heb dit probleem ook sinds dat ik een nieuwe computer heb gekocht.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik heb hier een hp3200c scanner staan die wel perfect werkt als het moederbord op ECP/EPP staat. Deze scanner is toch niet een van de nieuwste en die doet het wel terwijl de 5100 het dan niet zou doen. Ik vind het een beetje vaag hoor...

Verwijderd

Ja maar ik heb een via chipset moederbord misschien dat dat het is.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

heeft volgens mij idd met de via chipset te maken, en dan voornamelijk de socketA chipset...

heb nou al 4 pc's gezien die met die chipsets (VT82C686?) dezelfde problemen opleverden.

alleen in de ltp modus 'normaal' werkt het goed, en dat is dus zo traag als stront... ik denk dat je probleem dus meer bij via/mobo-fabrikant moet leggen dan bij de scanner fabrikanten!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• UnderFlow
Uhm.... ik heb hier ook een via chipset. Ik heb de msi k7t pro 2a en daar zit toch echt een via chipset op. Ik gebruik hier de laatste bios (2.5) voor en via drivers 4.28. Hier werkt het dus perfect.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

is die pro2a niet toevallig met de 686B chipset ipv de 686A? zit daar misschien het verschil...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Kun je hem niet op alleen EPP zetten (versie 1.7 of 1.9) dit werkt bij mij altijd prima en veel sneller dan ECP (testje met zipdrive).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• UnderFlow
Op woensdag 28 maart 2001 15:17 schreef Willem2 het volgende:
is die pro2a niet toevallig met de 686B chipset ipv de 686A? zit daar misschien het verschil...
Dat klopt ja, het zou kunnen.

Verwijderd

omdat ik als echte GoT-ter natuurlijk eerst de search gebruik voordat ik een topic open, ga ik maar lekker verder in deze topic. Ik heb precies hetzelfde probleem. Nu is dit al ongeveer een half jaar oud topic, maar ik wilde ff toetsen of dit probleem nog steeds leeft, of dat er inmiddels al een oplossing voor is. Waarschijnlijk ligt het dus aan de chipset.

Ik heb een KT7, met de nieuwste bios (R3), via 4.28. De LPT1 poort staat nu ingesteld op normal, maar de scanner kan dan alleen scannen op de langzaamste snelheid (nibble).
Elke andere instelling, bios of bijgevoegd programmaatje van canon levert een niet functionele scanner op.

Help me plz! Langzaam scannen SUX AARS! :(

Verwijderd

omooog :)

• TweakV
Heel toevallig keek ik vandaag weer even op deze post, maar na al die tijd heb ik nog steeds geen oplossing gevonden. :'( Enkel EPP instellen hielp ook niet.

Ben benieuwd of iemand er wat op weet...

Verwijderd

dat is dus weer behoorlijk klote....
ik heb alle mogelijke instellingen wel al geprobeerd volgens mij....

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53
Ik heb in de BIOS de LPT1-poort op normal gezet ipv ECP/EPP icm mijn CanoScan FB630P en CanoCraft CS-P 3.7 de fout: "Other error Error Code 0x10ff0800", is nu weg en de scanner werkt :? . Bedankt voor alle info *D

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30

Cheezus

Luiaard

Op maandag 08 oktober 2001 20:23 schreef ovdberg het volgende:
Ik heb in de BIOS de LPT1-poort op normal gezet ipv ECP/EPP icm mijn CanoScan FB630P en CanoCraft CS-P 3.7 de fout: "Other error Error Code 0x10ff0800", is nu weg en de scanner werkt :? . Bedankt voor alle info *D
Maar nu is de scanner dus zo super traag :( ik heb ook hetzelfde probleem. Maar er zijn ook LPT->USB converters geloof ik.. binnenkort ga ik maar eens proberen of dat ook werkt

• TweakV
Hee, zie ik m'n topic alweer voorbij vliegen.. :)

Tijd voor een update: laatst heb ik m'n LPT1 in de BIOS toch op enkel EPP gezet en dat werkt wel! En snel ook! Blijkbaar had ik deze instelling nog niet geprobeerd?! :?

universal creations had dus gelijk, enkel EPP werkt hier prima!!! TNX!

Ik zal nog ff checken welke BIOS-versie ik heb, maar dat is nog steeds de versie die bij het mobo geleverd werd.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Op maandag 15 oktober 2001 20:03 schreef TweakV het volgende:
Hee, zie ik m'n topic alweer voorbij vliegen.. :)

Tijd voor een update: laatst heb ik m'n LPT1 in de BIOS toch op enkel EPP gezet en dat werkt wel! En snel ook! Blijkbaar had ik deze instelling nog niet geprobeerd?! :?

universal creations had dus gelijk, enkel EPP werkt hier prima!!! TNX!

Ik zal nog ff checken welke BIOS-versie ik heb, maar dat is nog steeds de versie die bij het mobo geleverd werd.
Je hebt helemaal gelijk.. bij mij werk EPP alleen ook (1.9).
Maar ik weet zeker dat ik dit WEL eerder heb geprobeerd.. misschien dat het ook iets te maken heeft met de nieuwe VIA 4in1 ? (die had ik bij de vorige probeersels nog niet namelijk)

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

hij is trouwens nog niet zo heel erg snel :( (op m'n K6-333 was ie sneller) en Proc. wordt ook 100% belast (AMD 1466 nu)
Pagina: 1