Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mogelijk probleem PSU

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 23:40

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft en gebouwd. Instalatie en setup is allemaal goed gegaan, maar de pc zet zichzelf op random momenten uit.

hardware:
Asus P6T Deluxe mobo
Intel Core i7 920 cpu
Corsair 3x1GB DDR3 SDRAM PC12800 CL9.0 XMS3 Ram
Recom Gaming Engine 1050 Watt PSU
Sapphire Radeon HD4850X2 2GB videokaart

Asus PC Probe zegt dat de CPU constant rond de 30 graden zit.

Ik denk zelf dat de PSU mischien mol is. Maar ik wou graag andere meningen voordat ik er maandag mee terug ga.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken, gewoon aan de hand van die troubleshooter elk onderdeel gaan testen, dus uitbouwen, zo kaal mogelijk opstarten en kijken hoe het met je temperaturen is.

Niet helemaal zeker, maar volgens mij is Recom niet een echt A-merk en kan het inderdaad je voeding zijn die de boel stuk gaat maken. Pak eventueel Hardware.info - 1000+ Watt voedingen vergelijkingstest er bij en ga op zoek naar een nieuwe.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
net zoals wiethoofd al zegt, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.
als je verwacht dat je PSU niet goed is(wat eigenlijk raar is), dan kan je deze (spanningen) meten met een multimeter.

waarom denk je dat de PSU defect is?
het lijkt mij een vrij nieuwe PSU.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 23:40

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
gloednieuw. Maar ik kan mij niet bedenken wat het anders kan zijn. Behalve dan mischien het moederbord.

Als er een CPU probleem zou zijn, zou ik de pc niet eens geinstaleerd hebben gekregen.

Ram, zou ik behalve crashes ook corrupted bestanden hebben, die ik dus niet heb. (heb ook memtest 86 gedraait, zonder fouten)

Windows zelf, eerst een BSOD. Maar deze krijg ik niet.

De pc zet zichzelf gewoon uit. Moederbord zou het kunnen doen als het te heet wordt, maar de pc staat open een temp sensor zegt 30~40 graden.

Voltage's kloppen ook volgens de de monitor die ik heb draaien.

Enige wat ik mij dus kan bedenken is de voeding, dat deze een fout heeft en op zijn plaat gaat wanneer er wat meer stroom gebruikt moet worden.

PC blijft uit voor een seconde of twee, en kan dan weer aan.

--- Edit --

Verder, ik draaide net voor 15min Super PI zonder crash. CPU temp @ 50 graden, zonder problemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Namu op 24-01-2009 23:01 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 21:34
Zet er dan eens een andere PSU in, dan zie je of het daar aan ligt. Verwisselen is de truc, gewoon net zolang doen tot je de boosdoener hebt. Geef je je ram genoeg/teveel voltage etc.

Misschien een stomme vraag, maar maakt het moederbord nergens kortsluiting ofzo waardoor hij uitvalt? Probeer hem voor de gein is op tafel te leggen ipv in de kast.

één is geen, twee is één

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:46

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Killerbert schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:53:
net zoals wiethoofd al zegt, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.
als je verwacht dat je PSU niet goed is(wat eigenlijk raar is), dan kan je deze (spanningen) meten met een multimeter.

waarom denk je dat de PSU defect is?
het lijkt mij een vrij nieuwe PSU.
Het zou je verbazen, maar van alle 'mijn pc is defect' topics hier de laatste tijd, zit bij een heel groot deel het probleem in de PSU.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:10

Yor

Yor1313#2571

Wat ik niet snap is het feit dat er toch nog mensen rondlopen die een godsfortuin uitgeven aan cpu en mobo en dan een belachelijke-daarwiliknognietdoodgevondenmeeworden-low-end-tering-klote-e-f-g-merk psu kopen.

Waarom? Waarom koop je een Core i7 en dan zo'n vaag merk voeding? Wie heeft je dit aangesmeerd? Hell, ik zou bijna geenstijl-achtig een neqschot aanvragen voor die verkoper!

Tuurlijk hoeft niet alles duur en merk te zijn, maar het belangrijkste in een pc, want zonder dat werkt 'ie niet, is electriciteit: Zorg er dan ook voor dat je een degelijke stabiele voeding hebt.

Zo, ik ben uitgerant en jij:

Ga es snel terug naar de winkel en eis een andere voeding van een beter merk: Tagan, Coolermaster, Thermaltake, Zalman, BeQuiet oid...

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1