Pc wil WiFi internet maar moeilijk pakken...

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Hallo allemaal.

Sinds de provider Online een fout heeft gemaakt zit ik nu al 2 maand zonder internet.

Om toch te kunnen mailen enz heb ik een WiFi kaart gekocht van Cisco Aka Linksys

Systeem specs :

CD E8500@ 3.6Ghz
Asus P5E Deluxe
4Gb Gskill pc1066
4x 750Gb Western digital
Coolermaster M620
Hd4870 1G
dvd brandertje
en de wifi kaart

Nu zit ik met het volgende probleem :

Als ik de pc aanzet vind de kaart een aantal netwerken die allemaal beveiligd zijn ( dit internet zal wel van buren zijn ofzo )
Maar er zit 1 netwerk bij die onbeveiligd is waar ik nu ook even op zit.
Als ik dit netwerk aanklik zegt het programma van linksys dat het netwerk niet kan worden gevonden maar windows zelf zegt van wel.
Als de pc een uur aan staat heb ik ineens een paar minuten internet en dan weer niet , terwijl het signaal op 75% zit en dus meer dan voldoende moet zijn.
Dus heb ik het programma van linksys eraf gehaald ( niet de driver ) maar ook dit helpt voor geen meter.

De laptop die ik even kon lenen heeft de heletijd vol signaal en gewoon internet en kan er zelfs mee online gamen met een ping van gemiddeld 15 dus opzich is het signaal helemaal oke.

Nu is mijn vraag : hoe krijg ik het voor elkaar om met mn eigen pc gewoon de heletijd internet heb want het moet gewoon kunnen.

Verwijderd

glangeveld schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:33:
Hallo allemaal.

Sinds de provider Online een fout heeft gemaakt zit ik nu al 2 maand zonder internet.

Om toch te kunnen mailen enz heb ik een WiFi kaart gekocht van Cisco Aka Linksys

Systeem specs :

CD E8500@ 3.6Ghz
Asus P5E Deluxe
4Gb Gskill pc1066
4x 750Gb Western digital
Coolermaster M620
Hd4870 1G
dvd brandertje
en de wifi kaart

Nu zit ik met het volgende probleem :

Als ik de pc aanzet vind de kaart een aantal netwerken die allemaal beveiligd zijn ( dit internet zal wel van buren zijn ofzo )
Maar er zit 1 netwerk bij die onbeveiligd is waar ik nu ook even op zit.
Als ik dit netwerk aanklik zegt het programma van linksys dat het netwerk niet kan worden gevonden maar windows zelf zegt van wel.
Als de pc een uur aan staat heb ik ineens een paar minuten internet en dan weer niet , terwijl het signaal op 75% zit en dus meer dan voldoende moet zijn.
Dus heb ik het programma van linksys eraf gehaald ( niet de driver ) maar ook dit helpt voor geen meter.

De laptop die ik even kon lenen heeft de heletijd vol signaal en gewoon internet en kan er zelfs mee online gamen met een ping van gemiddeld 15 dus opzich is het signaal helemaal oke.

Nu is mijn vraag : hoe krijg ik het voor elkaar om met mn eigen pc gewoon de heletijd internet heb want het moet gewoon kunnen.
Ik denk zelf een betere wifi kaart kopen(maak zelf gebruik van een usb stick)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Controleer of er nieuwere drivers zijn, en laat inderdaad Windows of dat programmatje het beheer doen, niet alle2.

Verder kan je nog een plek voor betere ontvangst proberen te zoeken.

Als laatste kan je wellicht je GSM met 3G inzetten als modem dmv Vodafone Liveblox / Tmobile webnwalk enz

[ Voor 22% gewijzigd door Yippie op 24-01-2009 21:06 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit is illigaal zonder toestemming van de eigenaar en zelfs strafbaar.
zie :
http://www.security.nl/ar..._een_WiFi-netwerk%3F.html

[ Voor 44% gewijzigd door LuckY op 24-01-2009 21:21 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 08:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar aan dat soort overduidelijke illegale dingen werken wij niet mee.
Los van het feit dat het illegaal is, zul je ook in het AP moeten kijken om tot een oplossing te komen - iets wat je niet kan. Ook hoeft de signaalsterkte niets te zeggen, voor het zelfde geld is het een AP 2 straten verderop.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.