Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241216

Topicstarter
Sinds korte tijd heb ik bij voda een abo voor mobiele data met een USB stick.

Om mee te beginnen vind ik dat vodafone mobile connect maar naar. Het vertraagt je pc enorm omdat het groot en zwaar is, en echt handig kan ik het nou niet noemen. Zou dus liever met een client van windows oid verbinden als dat mogelijk is, maar heb niet echt ideeën hoe of wat. Vraag me af of iemand daar tips over heeft.

En dan eigenlijk het grootste probleem... Alles blijkt bij vodafone via een proxy te lopen die je plaatjes comprimeert en zelfs stukken van scripts in websites voor mn gevoel. Een boel sites werken niet fatsoenlijk totdat ik weer ctrl+F5 in ga drukken en alles herlaad zonder die compressie. Wat ik nu gewoon graag wil is dat ik helemaal geen last meer heb van dit gedoe. Mijn tijdelijke oplossing is verbinden via een VPN en dan internetten over mn glas hier thuis, maar dan moet ik wel altijd een VPN pc oid aan hebben staan. Liever zou ik dus op een andere manier direct willen kunnen internetten zonder altijd maar ctrl+F5 te drukken. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt :D?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229972

Wat je ervaart is normaal bij gebruik van het USB modem en de meegeleverde software. De data die je ontvangt wordt namelijk gecomprimeerd, waardoor je minder data verbruikt. Dat scheelt vooral wanneer je een relatief kleine databundel hebt. De werking van de optimizer merk je het best bij afbeeldingen. CTRL-F5 zorgt ervoor dat de browser de originele content ophaalt en het niet comprimeert.

Je kunt de compressie echter uitschakelen als je de meest recente volledige versie van de Mobile Connect software installeert.
Dat kan op de volgende manier:

- Download versie 9.3.3 van de Mobile Connect software van onze website: http://www.vodafone.nl/za...notebook/support/algemeen. Houd er rekening mee dat het pakket zo’n 80 MB groot is, dus als je een databundel, hebt is het misschien verstandig om het via een vaste internetaansluiting te downloaden.
- Verwijder de geïnstalleerde Vodafone software
- Start de installatie van de gedownloade software versie 9.3.3
- Kies voor “Aangepaste installatie”
- Laat alle instellingen ongewijzigd totdat een scherm verschijnt waarin programmaonderdelen geselecteerd kunnen worden. Vink de optie “Compressie” uit en laat de overige instellingen ongewijzigd.
- Daarna kun je de installatie normaal vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:17

IEF

Why so serious?

Move naar Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241216

Topicstarter
Sorry voor de late reactie van mijn kant allereers en bedankt voor de informatie uiteraard! Ik heb de stappen even doorlopen, en eigenlijk had ik die compressiesoftware al niet geïnstalleerd maar heb toch voor de zekerheid even een install en deinstall gedaan. Alleen ik zie nog altijd compressie op afbeeldingen etc. Bijv. google ziet er niet uit, een heleboel andere sites ook niet. Bijv. KPN.com is helemaal door de war gegooid totdat je ctrl+f5 doet, en hyves werkt ook 9 van de 10 keer niet goed, en ik krijg overal nog altijd de ctrl+f5 melding als ik een plaatje aanwijs. Is het niet zo dat er in jullie netwerk een proxy of data optimizer zit die dit doet? Kan ik eventueel handmatig connecten met het internet zonder VMC maar met windows oid zodat de compressie verdwenen is, of is het echt een instelling die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-07 14:46
Ik ga dit topic even omhoog schoppen, want ik zit met hetzelfde, maar dan onder Mac OS X.
Hoe kan ik die compressie uitschakelen? Uitschakelen van onderstaande vinkje maakt geen verschil en in de software van Vodafone kan ik het ook niet vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterbouvy.nl/GoT/vmc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 17:49
Ik heb een tijdje met mwconn gewerkt omdat Vodafone de laptop (of liever gezegd het ingebouwde modem) die ik gekocht had (VGN-Z11VN/B.CEK) niet wilde ondersteunen. De VMC-software herkende het modem niet. Later heb ik een VMC-Embedded-pakketje van een nederlandse VGNZ21 afgehaald, en die werkte wel.

MWConn is alleen voor Windows. Als je het eenmaal ingesteld hebt (username, password) werkt het prima.
http://mwconn.m.i24.cc/english.html

Echter heb ik niet het gevoel dat je om die proxy heenkomt, je benadert de proxy volgens mij pas na je gateway, je hebt namelijk altijd hetzelfde IP-adres als je via vodafone surft, en een aantal sites (dat op IP bant/kickt) was al geblokkeerd zonder dat ik er ooit geweest was :O

[ Voor 28% gewijzigd door DJFliX op 14-09-2009 08:53 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Pagina: 1