Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Winimage] Image op USB verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 17:27
Nu heb ik onlangs voor een testje een image op een usb-stick geplaatst, zodat deze bootable te benaderen is. Hiermee kon ik vanaf een usb-stick een vmware esx-i starten.

Inmiddels heb ik de image niet meer nodig. Nu dacht ik: ach, dan haal ik de image even van de stick met WinImage, want daarmee heb ik het ook geplaatst.

No go.

Flink gegoogled, en meer dan volop info hoe je iets met winimage op een usb-stick krijgt, maar nergens hoe ik de usb-stick weer kan schonen. Ik dacht nog aan format via de explorer, maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee?

Het is vast wel mooi weer buiten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wordt het bestandssysteem van de stick niet gewoon door je OS ondersteunt? Dan kun je hem namelijk gewoon leeggooien. Zo niet; dan geeft Windows toch zelf al aan dat hij hem kan formatteren voor je? Of is er een aparte partitie gemaakt op de stick? In dat geval kun je deze verwijderen via 'Disk Management'. Kun je even aangeven welk OS je precies draait en waarom bovenstaande oplossingen niet werken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:05
gewoon partitie verwijderen en weer een nieuwe maken in Opslagbeheer Schijfbeheer of ander partitieprogramma?

[ Voor 25% gewijzigd door maarud op 25-01-2009 14:17 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07
Ik heb hetzelfde probleem gehad :)

Mijn oplossing:
- USB stick erin
- Boot met Ultimate boo CD (http://www.ultimatebootcd.com/)
- Start Ranish Partition Manager
- Verwijder de partities van je stick (dus niet van je HDD!!)
- Opnieuw formatteren in Windows

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 17:27
Spider, Maarud en Flappie,

allereerst dank voor de reacties. Ik kon door omstandigheden even niet sneller reageren.

Ik ben begonnen met de tips van Spider. Disk management (winxpsp3) leek even niet te werken. Ik kon geen partities verwijderen, er zaten meerdere partities op.
Toch een voor een de partities langs gegaan. Bij de derde kon ik de partitie verwijderen, inclusief dialoog dat daarmee andere partities etc etc. Dat heb ik gedaan, met als gevolg: de volle mep weer beschikbaar (na format).

UBCD kende ik nog niet, maar heb ik inmiddels in gebruik. Mooi pakket handige tools, ga ik zeker gebruik van maken.

Dank! :)

Het is vast wel mooi weer buiten.