Toon posts:

laptop --> HDTV geen audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

zoals zovelen heb ik via hdmi kabel mijn laptop aangesloten aan mijn tv.

Echter geen Audio.

Ik heb al enkele oplossingen gelezen, nml dat het op digitale audio gezet moet worden maar dat staat hij.

Het gaat om een Medion Akoya laptop, en een Samsung TV.

Me vriendin draaid vista (ik heb geen kaas gegeten van vista;))

Ik heb dus wel beeld geen audio.

Staat ingesteld op digatale adio, op 480000 hz

Gaat om een 1.3 hdmi kabel.

Cheers

Edit:

Oke wat ik nu ook afspeel, ik heb bij niks meer audio

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
en hier een screenie

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/24/1232817111-290.jpg

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Tenzij je zo'n mooie Xonar kaart hebt (vast niet), kun je geluid over HDMI wel vergeten. Hoe had je je eigenlijk dan ook voorgesteld dat je geluidskaart dat geluid op die HDMI kabel gaat zetten? Niet, dus.

En weet niet wat je zoals gelezen hebt, maar met "digitale audio" bedoelen ze waarschijnlijk een Toslink/Optical out, aka S/PDIF aansluiting, die naar alle waarschijnlijkheid wel op achter op je geluidskaart zit.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Als je, zoals te zien op het plaatje, geluid laat afspelen via de HDMI output i.p.v. Digital Output, zou het misschien kunnen werken....

[ Voor 7% gewijzigd door FrenzyFreak op 24-01-2009 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
albatross schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:22:
Tenzij je zo'n mooie Xonar kaart hebt (vast niet), kun je geluid over HDMI wel vergeten. Hoe had je je eigenlijk dan ook voorgesteld dat je geluidskaart dat geluid op die HDMI kabel gaat zetten? Niet, dus.

En weet niet wat je zoals gelezen hebt, maar met "digitale audio" bedoelen ze waarschijnlijk een Toslink/Optical out, aka S/PDIF aansluiting, die naar alle waarschijnlijkheid wel op achter op je geluidskaart zit.
Geen flauw idee, ik ben niet zo een audio/video wizzkid. Ik kan je alles over cisco vertellen, maar daar houd het mee op ;)

Thuis heb ik een andere setup... nml hdmi naar dvi... dan speelt ie de audio gewoon af via de speakers op me PC.

nu heb ik laptop via tv via HDMI... en bij HD films krijg ik geen geluid, maar net bij een divx WEL nml via me tv.

En nu geeft ie bij NIETS meer geluid

Verwijderd

Topicstarter
FrenzyFreak schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:23:
Als je, zoals te zien op het plaatje, geluid laat afspelen via de HDMI output i.p.v. Digital Output, zou het misschien kunnen werken....
Nou, bij digital output, gaat wel steeds het geluidsbalkje omhoog.. snap je wat ik bedoel ?

Het lijkt wel alsof ie audio naar de verkeerde uitgang stuurt, of zit ik ernaast ?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:26:
[...]

Geen flauw idee, ik ben niet zo een audio/video wizzkid. Ik kan je alles over cisco vertellen, maar daar houd het mee op ;)
Hmm, zoals het er nu naar uitziet (op het plaatje dat je zojuist postte), zou het eigenlijk wel moeten werken. :) Maak "Realtek HDMI audio" eens default.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu op de HDMI output.... bij eigenschappen heb ik een audio test gedaan, en dan hoor ik IDD op mijn tv audio.

Maar dat digital output blijft oplichten terwijl ik het bestand afspeel... alsof ie het geluid dus naar de verkeerde uitgang stuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok

Ik heb nu dus weer GELUID bij alle bestanden wat niet HDTV is..

alleen stotterd het als een gek :(

en bij me HD afleveringen nog steeds geen geluid

Verwijderd

Topicstarter
en nu werkt het ineens allemaal

GEnts, ik weet niet wat er gebeurd is, maar het schijnt het nu te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Grrr het stotteren gaat niet weg :) ik word er moe van :(

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan op edit drukken he? Nergens voor nodig 4 posts te maken in 10 minuten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:39:
Grrr het stotteren gaat niet weg :) ik word er moe van :(
Ik heb met mijn Samsung laptop (2gig Core Duo, 4 gb intern, 320 GB HDD, 9200GS) via HDMI aangesloten op mijn Samsung LCD, dat 1080p materiaal mega schokt, lijkt wel of mijn laptop dat niet aankan of zo.

Moet maar eens met de instellingen klooten, geloof dat ik dan mijn beeld verbeteraars van mijn LCD scherm moet aanpassen, zoiets heb ik immers gelezen. Na het weekend maar weer eens proberen.
Pagina: 1