Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BoraTDI
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo,

de afgelopen 2 dagen ben ik druk met het zoeken naar een goed programma om mijn MP3's te voorzien van een ID3 Tag. Ik zie nu door de bomen het bos niet meer! Heb al verschillende programma's geprobeerd maar vond nog niet wat ik zoek.
Sinds vorige week woensdag heb ik een iMac. Na jarenlang Windows was ik toe aan iets nieuws. Het is een fantastisch mooie computer met een prachtige software. 1 applicatie is iTunes. En daar gaat mijn topic over. Ik wil iTunes mijn muziek laten beheren.
In 8 jaar Windows gebruik, heb ik veel MP3's gedownload. Dit zijn nagenoeg allemaal losse nummers geweest die met verschillende programma's zijn gedownload. Die heb ik geordend in verschillende mappen. Maar van veel MP3's staat de ID3 Tag er niet in. Deze wil ik dus compleet maken en daarvoor heb ik al verschillende programma's gebruikt. Op de Mac een paar en op m'n Windows laptop ook 2. Op de laatste staat Tag & Rename. Als ik de verhalen zo lees, is dit een goed programma om alle info weer op orde te krijgen. Alleen vraag ik me af of dit niet automatisch kan voor een hele map met zeg 300 nummers. Nu klik ik ze 1 voor 1 aan en zoek dan op Amazon de gegevens erbij. Met meer dan 8000 MP3's, is dit geen doen natuurlijk.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit handiger kan?

Dank je wel alvast!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Veel handiger dan Tag & Rename en vergelijkbare programma's (die je ongetwijfeld al heb geprobeerd) zal het niet gaan. Het nadeel van de ID3 tags is dat het vaak niet correct wordt ingevuld en dus handmatig gecorrigeerd moet worden.

Mess with the best, die like the rest

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmmm, ik heb er vrij veel gebruikt en moet zeggen dat ik Tag & rename toch wel beste vond voor mij doeleinde. Ik heb zelf ook een erg grote mp3 collectie. Maar de meeste programma's werken met het feit dat je zelf zelf zoek parameters in moet vullen dus je moet wel weten wat het is enzo. Maar zover ik weet kan het niet automatisch. Denk dat je je er toch door heen moet bijten helaas.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:31
misschien mp3tagger proberen? Daar kan je wel alle nummers binnen een map gelijk een album, genre, jaar etc invoeren.

• BoraTDI
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben nu met Jaikoz Audio Tagger aan het spelen en dat werkt wel aardig! Daar kun je een hele map inladen en via MusicBrainz worden de nummer zo veel mogelijk aangevuld. Niet alles is compleet maar het is al een verbetering.
Tag & rename heb ik op m'n laptop staan maar daar moet ik ieder nummer apart gaan taggen. Ik weet niet hoe ik van verschillende artiesten met verschillende nummers, het automatisch moet laten doen. Ieder nummer afzonderlijk, dan moet ik ook nog de cd's doornemen waar het nummer op kan staan, is geen doe.
Doen jullie dit op dezelfde manier met Tag & Rename??

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou ik ben al jaren aan het verzamelen dus hoe ik het doe is ik heb een mp3 cd. die zet ik in een map not tagged. Dan laat ik hem in Tag & Rename dan met F10 zoek ik via amazon welke cd het is. En dan heb ik alle gegevens al compleet. Ik zelf download geen losse nummers dat is me veels te veel gedoe.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Picard werkt ook op de Mac...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1