Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP Sp3] Alle audio en video apperatuur werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier een PC met daarop XP SP3. Deze heeft last van dat geen audio of video apperaat meer werkt. Dus apparaten beheer gekeken, blijkt overal een uitroep teken te staan met de melding: "Error 39, kan driver niet in geheugen laden". Nou ja gegoogled. Levert op: Driver opnieuw installeren. Heb bijna alle driver dus opnieuw geinstalleerd. Zonder success. Heb ook SP3 er even opnieuw opgezet, dito, geen success.

Het betreft alle Audio en video apperaten, dus ook de webcam en scanner (heel vaag). Uiteraard heb ik een spyware, malware, adware, virus scan gedaan. Ook geen success.

Ik weet het niet meer.

Windows Repair heeft ook geen succes (heb alleen een CD van Windows met SP2 en dat wil die niet).

Dus voordat ik hem ga herinstalleren (wat ik eigenlijk niet wil), heeft iemand nog een idee.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je ook de drivers eerst gedeïnstalleerd alvorens de driver te (her-)installeren?

Deïnstalleer in de veilige modus, reboot, en installeer in de normale modus, eventueel Windows Update er overheen gooien mocht je niet de juiste drivers kunnen vinden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan. Ik denk dat het niet aan de driver van de hardware ligt maar meer aan iets wat ervoor zit. Core Driver ofzo.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Update je DirectX eens, installeer je chipsetdriver opnieuw. Probeer ook eens een linux live distro en kijk of daar je apparaten het allemaal wel in doen.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Met UE heb ik gewoon geluid. Dus ik ga er van uit dat de hardware goed is. Heb DirectX en de Chipset drivers opnieuw geinstalleerd, en nu wil hij niet eens meer booten.

Het is een Raid configuratie en ik denk haast dat of UE of de Chipset drivers iets met de Raid gedaan hebben.

Ben nu met IHaveThePassword cd even aan het booten om te kijken of ik nogwel de gegevens zie.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nadat ik een backup gemaakt heb, heb ik de repair functie van XP gebruikt. Nu start hij weer gewoon op maar het ausio video systeem werkt nog steeds niet. Iemand nog een idee voordat ik er de format overheen gooi???

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer eerst eens een live cd om te kijken of het probleem hardwarematig is, zo ja, dan is een reïnstall nutteloos ;) zo nee, je staat vrij om je reïnstall te doen ;)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zoals gezegd heb ik bij UE (Ubuntu Ultimate Edition) gewoon geluid. Dus denkik dat het alleen software matig is. Youtube doet het helaas niet in deze live cd. Ook met een knoppix 3.6 werkt youtube niet. (moet toch maar weer eens een nieuwe downloaden).

Pagina: 1