Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel BTW formule*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.175 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iemand die weet hoe hij de btw kan uitrekenen in exel en dan met betrekking tot onderstaande voorbeeld. Iemand vroeg aan mij of hij een rekening kon krijgen incl. btw, nu had ik voor hem al een offerte gemaakt (zwart) waar ik de incl btw prijs al in gezet had door de incl. btw prijs van een website af te halen. Maar om nu tot het bedrag uit te komen wat ik voor de verschillende materialen had gerekend lukt niet.

Voorbeeld:
Aantal Eenheid Bruto Prijs excl. btw BTW Totaal incl. btw

15 m € 0,25 € 3,75 19%

Ik had al uitgerekend dat het 13,50 in het totaal zo kosten (bedrag x 3).

Alvast bedankt

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Het is mij niet geheel duidelijk wat je precies wil omdat je verhaal vrij warrig is. Maar om de btw uit te rekenen kan je toch gewoon (aantal eenheden * eenheidsprijs * 1,19) doen?

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Het is mij ook niet geheel duidelijk wat je nou precies wilt, die x3 is me helemaal een raadsel wat je daar ineens doet.

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
code:
1
2
3
4
A1: Aantal
A2: Eenheidsprijs
A3: 1,19
A4: A1*(A2*A3)

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Prijs inclusief btw / 1.19 = prijs zonder btw
prijs zonder btw * 0.19 = btw

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

^^^ dat is het wel ja. :)

Verder heeft dit niet veel met Excel van doen maar is het meer basale kennis van (procent) rekenen.
Hier mag wel een slotje aan: als je btw door de search haalt vind je hier nog eens de hele berekening + uitleg.

offtopic:
titelfix exel --> excel

[ Voor 28% gewijzigd door Lustucru op 24-01-2009 18:10 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.