Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar probleem met toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Hallo,

ik heb last van een raar probleempje met mijn toetsenbord,
namelijk als ik wil typen gaat dit niet, enkel als ik de toets 3 seconden ingedrukt houdt dan geeft hij het wel weer.
Het probleem is zeker softwarematig, want ik het het toetsenbord getest op verschillende computers.

Kan iemand van jullie mij misschien helpen?

( Liefst niet formatteren :) )

Groeten Rob

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Werkt het toetsenbord wel om in de BIOS te komen en ook goed in de BIOS?
In welk besturingssysteem heb je last met je toetsenbord?
Deïnstaleer eens je huidige toetsenbord driver en kijk hoe hij werkt met de standaard plug en play driver.
Wat voor toetsenbord heb je (USB/ PS/2)?
Probeer eens een linux live cd en kijk of hij daar wel goed in werkt, zo ja, scan je huidige install eens op spyware/virussen, verkeerde drivers/services etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Reboot
Wiethoofd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:13:
Werkt het toetsenbord wel om in de BIOS te komen en ook goed in de BIOS?
In welk besturingssysteem heb je last met je toetsenbord?
Deïnstaleer eens je huidige toetsenbord driver en kijk hoe hij werkt met de standaard plug en play driver.
Wat voor toetsenbord heb je (USB/ PS/2)?
Probeer eens een linux live cd en kijk of hij daar wel goed in werkt, zo ja, scan je huidige install eens op spyware/virussen, verkeerde drivers/services etc.
Bedankt voor je reactie alvast, Het toetsenbord werkt zonder probleempjes in de bios, het gaat hier om een windows xp installatie die pas volledig vrij gemaakt is van spy/malware (ccleaner - malwarebytes - Combofix - superantyspyware), het toetsenbord is een standaad ps2 toetsenbord met de standaard windows drivers, bij het booten van een linux cd functioneerd ook alles prima.

Op dit moment ben ik ook nog even een scan van AVG-free aan het doen en heeft tot nu toe 10 probleempjes gevond dus ga dit ook nog even afwachten.

Groeten Rob

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 18:46
Als het systeem er zo ernstig aan toe was dan stel ik toch een complete herinstallatie voor.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Brian schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:26:
Als het systeem er zo ernstig aan toe was dan stel ik toch een complete herinstallatie voor.
Ja, joepie, laten we iedereen met de meest simpele problemen fijn even windows opnieuw installeren. :(
En dat terwijl er nog meer dan genoeg opties zijn voor de TS.

@TS:
Je hebt waarschijnlijk zogenaamde filtertoetsen aanstaan.
Zie configuratiescherm->toegankelijkheidsopties->filtertoetsen.
Vink die weer uit (en ook eventuele andere opties) en je bent klaar.

Edit: Hoelang heb je er eigenlijk over gedaan om je posts te typen? :P

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 24-01-2009 16:43 ]

Alles kan stuk.

• Reboot
remco_k schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:40:
[...]

Ja, joepie, laten we iedereen met de meest simpele problemen fijn even windows opnieuw installeren. :(

@TS:
Je hebt waarschijnlijk zogenaamde filtertoetsen aanstaan.
Zie configuratiescherm->toegankelijkheidsopties->filtertoetsen.
Vink die weer uit (en ook eventuele andere opties) en je bent klaar.

Edit: Hoelang heb je er eigenlijk over gedaan om je posts te typen? :P
Ik beschik gelukkig over een 2de computer. :p

Ik ga het even uitproberen, ik laat je weten of het gelukt is.

Edit: 8)7 Dat was het probleem dus :). Waarom zijn alle makkelijke dingen altijd zo moeilijk? :p

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_ :p is weer een oplossing om nooit te vergeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Reboot op 24-01-2009 16:49 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

remco_k schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:40:
[...]

..
In dit geval vind ik het niet zo'n gek advies. Vrijgemaakt van best weel spyware/malware en AVG die nog 10 dingen vindt. Vaak grote kans dat vanalles kapot is ook al verwijder je ze.

☻/
/▌
/ \

• Reboot
Kixtart schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:49:
[...]

In dit geval vind ik het niet zo'n gek advies. Vrijgemaakt van best weel spyware/malware en AVG die nog 10 dingen vindt. Vaak grote kans dat vanalles kapot is ook al verwijder je ze.
Je kan een computer perfect terug in orde maken zonder te formatteren, zelfs als je een nieuw mobo plaatst en blue screens krijgt. Als ik een backup had zou het voor mij geen probleem zijn om te formatteren, maar als je heel je computer vol hebt zitten met files, op alle mogelijke plaatsen, zoek je liever eens wat langer achter een oplossing.

Groeten Rob

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 18:46
[...]

En dat is precies mijn punt :Y En het gebeurt vaker dan zelden dat bij het verwijderen van spyware/malware juist dingen kapot gaan.
Harings Rob schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:53:
[...]

Je kan een computer perfect terug in orde maken zonder te formatteren, zelfs als je een nieuw mobo plaatst en blue screens krijgt. Als ik een backup had zou het voor mij geen probleem zijn om te formatteren, maar als je heel je computer vol hebt zitten met files, op alle mogelijke plaatsen, zoek je liever eens wat langer achter een oplossing.
Maar dat is totaal iets anders dan spyware/malware.

Hoe dan ook, probleem opgelost _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Brian op 24-01-2009 16:55 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

Oh ja, zeker. Helemaal mee eens. Joost mag weten wat er de komende tijd nog allemaal voor bagger boven water komt. Sterker nog, de kans dat het vanaf nu perfect blijft werken is wellicht gewoon 0%.
Maar dan nog, als de TS nou gewoon al aangeeft niet opnieuw te willen installeren en hij duidelijk al erg veel moeite heeft gedaan om z'n systeem te reanimeren, dan ga je niet in de 4e post van het topic, waar nog maar 1 reaktie op is gekomen, zeggen dat ie maar beter opnieuw moet gaan installeren. Dat is gewoon veel te snel wat mij betreft. Vandaar de :( erachter.
Was dit advies nou ergens op de 2e (of verder) pagina gekomen na wat nuttige andere reakties, prima.

@Harings Rob:
Om je even uit je dromen te helpen: Er zijn genoeg scenario's waarin je een windows computer nooit meer fatsoenlijk werkend krijgt. Doe mij even een paar minuten op jouw werkstation en geen enkele tool, behalve herinstallatie, red je nog. En als ik dat kan, dan kunnen spy/malware en virussen dat ook.

Tot slot nog even over je bestanden; blijkbaar heb je bestanden op die HDD staan die je niet kwijtwilt.
1. Een HDD kan je ook in een andere computer hangen om bestanden te kopieren.
2. Zorg gewoon voor een backup. Zoek voor de grap eens hier op GoT hoeveel users hun o zo belangrijke data gewoon in 1 klap kwijt waren en hoezeer het ze spijt dat ze niet een paar tientjes uitgaven voor een externe HDD.

Wel mooi dat het weer werkt!

Alles kan stuk.

Pagina: 1