Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP x64 niet bootable na graka-experiment

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Hoi

Mijn XP x64 wil niet meer booten, na een klein experimentje met een Ati en nVidia kaart samen...

Volgens bepaalde bronnen zou't moeten lukken (zie bvb: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=72035), maar bij mij doet ie 't minder goed. :(

Ik heb een 8800GTS 320 bij mijn HD4850 bijgezet. De ati had Catalyst 8.11 drivers. Terwijl ik de nVidia drivers installeerde (laatste versie), viel de pc uit. Sinsdien geeft ie vanaf het Windows laadvenster geen beeld meer...

Ben zo dom geweest om geen backup te maken, achteraf gezien een grote fout. |:(

Ik heb de 8800GTS eruit gehaald, maar dat brengt niet op. Opstarten in veilige modus lukt niet, hij laadt niet volledig. Het laatste dat ie probeert te laden is "/windows/system32/acpitabl.dat" (vind de omgekeerde / niet in deze Franse tobo=layout :+ (zit in Asus SplashTop))...

XP herstel CD erin, maar de automatische herstel vind de installatie niet, de herstel console kan ik wel in (maar wat kan ik daar mee?).

Winternal ERD Commander geprobeerd. Versie 05 ondersteund de XP x64 niet volledig: hij kan ze wel benaderen, maar systeem herstel zit er bvb niet in. Versie 07 en 08 geven aan dat de x64 niet ondersteund wordt, en weigeren deze te benaderen.

Iemand een idee hoe ik mijn XP x64 weer opstartbaar krijg?

Alvast bedankt

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Probeer eens in de herstel console "Fixboot" in te typen, dit schrijft een nieuwe boot sector, misschien dat deze beschadigd is namelijk

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Al geprobeerd in veilige modus op te starten, en dan vanuit windows een systeemherstel te draaien naar hoe het was voordat je die driver ging installeren?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Fixboot helpt alleen als hij niet meer wil booten naar de installatie, JoWannes geeft aan dat hij wel het laadvenster ziet (ik neem aan dat blauwe balkje?) maar dat ie dan naar zwart scherm klapt? In dat geval kan hij de installatie wel vinden, maar niet volledige starten (driver issue in dit geval dus wss)
E-Vix schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:16:
Al geprobeerd in veilige modus op te starten, en dan vanuit windows een systeemherstel te draaien naar hoe het was voordat je die driver ging installeren?
Hij komt niet in veilige modus helaas

Ik ben bang dat de drivers fucked zijn en dat windows er niets meer mee kan beginnen, ben bang dat je met een linux livecdtje aan de gang moet om je data te backuppen en dan een reinstall te doen..

[ Voor 34% gewijzigd door ThaStealth op 24-01-2009 18:20 ]

Mess with the best, die like the rest

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 22:43
Zoek een oud pci videokaartje en zet die in je pc. De andere 2 videokaarten eruit en vervolgens de pc opstarten (evt. in veilige modus). Daarna alle videokaart drivers verwijderen (hint:drivercleaner) , eventueel registerclean, en dan rebooten.

Dan weer de pc uitzetten. pci videokaart eruit. je normale videokaart erin en weer opstarten. Drivers installeren en klaar.

• Tweaker36
Al bedankt voor de reacties.

In veilige modus kom ik idd niet meer in. Bij een gewone start-up heb ik totaal geen beeld. Opstarten in veilige modus geeft beeld, maar hij laadt maar tot het bestand beschreven in mijn startpost.

Drivers zijn idd een 'beetje' in de war.
Ik probeerde Driver Cleaner en Driver Sweeper (op USB gezet) te starten via Winternals CD, maar dat schijnt niet goed te lukken. :/

Data backuppen is het probleem niet, dat lukt prima (met Winternals of een Linux Live-CD idd).

Ik neem even een PCI kaartje, en test wat dat geeft.

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Mmm.., Best raar dat hij dan geen BSOD geeft als de drivers ook echt niet goed zijn,..
Normaal gesproken kan het ook zijn dat de hoeveelheid Mhz te hoog staat ingesteld, dat het beeldscherm dit niet aan kan. Dit lijkt mij het meest logische, je zegt namelijk dat hij een zwart scherm krijgt bij normaal opstarten en in veilige modus krijg je een zwart scherm na het laden van een bepaald bestand?

• Tweaker36
Nee, als ik in veilige modus wil opstarten, krijg je zo'n hele lijst met de bestanden die geladen worden. Wel, daar blijft hij op staan. Gaat niet verder. Onderaan de lijst staat dan: "\windows\system32\acpitabl.dat"...

PCI graka: idem als m'n HD4850: je krijgt de post, wat vensters van de raidcontroller etc, en dan (wanneer dus het windows logo met laadbalkje moet komen) gaat ie op zwart beeld. M'n monitor geeft echter niets van van "no signal" of "high freq" ofzo...

Verwijderd

Je kunt proberen om de vga kaart driver uit te zetten in de recovery console.
Via LISTSVC zie je alle services. Dan moet je ff de goede ati en nvidia vinden.
En dan DISABLE (gevolgd door de service naam) enter

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Ik zou zeggen, eerst een bootcd en backups maken voor je verder gaat klooien!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

1. plaats windows cd, ga naar recovery console probeer
CHKDSK /p /r

Werkt dit niet.

2. plaats windows schijf en voer een herstel installatie uit (alle systeem bestanden worden overschreven,
soort van installatie over de bestaande installatie)

Dan kun je tenminste weer booten,

edit: doet dit wel even met 1 graka natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 19:42 ]

• Tweaker36
@ TG86: je eerste optie zal ik seffes proberen. Maar volgens mij heeft het daar weinig mee te maken.

Je 2de optie lukt niet, zoals ik in de startpost al aangaf. Normaal gezien, als je een installatie op een bepaalde schijf wilt doen, zoekt die naar bestaande versies en vraagt om ze al dan niet te herstellen. Wel, nu niet, je krijgt direct de formateer opties... :/

• Tweaker36
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:15:
Je kunt proberen om de vga kaart driver uit te zetten in de recovery console.
Via LISTSVC zie je alle services. Dan moet je ff de goede ati en nvidia vinden.
En dan DISABLE (gevolgd door de service naam) enter
Ik heb disabled:
Ati HotKey Poller
ATI Smart
ati2mtag
AtiHdmiService
NVSvc
nv

Dat zijn ze allemaal, denk ik... Helaas weinig (=geen) resultaat... :/

De volgende kwam ik ook tegen, maar ben ik af gebleven:
vga
VgaSave
PCI
(wat zou ik met deze best doen?)

• Tweaker36
Sorry voor 3de post op rij

Niemand met nog een suggestie? :|

Heb inmiddels met een Windows Live CD incl diverse tools een backup van het register terug gezet (gehaald uit de systeemherstelpunten). Werkt echter nog niet. Volledig systeemherstel behoort ook blijkbaar niet tot de mogelijkheden van die Live CD.
Bij het terugzetten van het register bleek duidelijk dat het "software" gedeelte van het register totaal corrupt geworden is. Hij wou dat niet openen, kon er geen backup van maken. Heb dat verwijdert, een kopie gemaakt van het "systeem" gedeelte en hernoemt naar "software". Zo kon ik de backup terugzetten.

Ook al eens de 32bit systeemherstel exe en dll erop gezet, proberen runnen via de Live CD, maar dat lukt dus ook niet. (start niet op)

Ik heb met DriverCleaner en -Sweeper geprobeerd de drivers te cleanen, maar deze namen dan -helaas- de drivers van de Live CD onder handen. Ik zou een tool moeten hebben die drivers van een andere installatie kan cleanen dan degene waaronder deze gerunt wordt...

Chkdsk effe gerunt, maar is dat normaal dat ie vrij weinig zegt? Komt de serial van de schijf op, en dan zegt ie verder niks meer? Of moet ik wat meer geduld hebben?

Ja, ik heb totaal geen zin in formatteren, daarmee dat ik nog steeds probeer de boel te redden... :/

• Tweaker36
Sorry voor 4de post

Toch maar m'n vorderingen posten, niet dat het veel reacties oplevert... :/ ;(

Wat met live CD's gespeeld, met registry tools etc.

Nu krijg je effe de laadbalk te zien als je Windows start. Maar voor het bewegende balkje verschijnt, herstart de pc.
Veilige modus: acpitabl.dat blijft staan, maar hij vraagt nu ook om al dan niet SPTD (van Deamon Tools) te laden. Ongeacht wat je doet, enkele seconden later valt ie uit en herstart.
Hernoemen van SPTD.sys brengt net op, in tegendeel...

Het zou handig zijn te weten wat ie na acpitabl.dat en SPTD.sys wil laden...

Al is het nog niet veel, het is al meer dan aanvankelijk... :+

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Tweaker36 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:49:
XP herstel CD erin, maar de automatische herstel vind de installatie niet, de herstel console kan ik wel in (maar wat kan ik daar mee?).
Als je tijdens je install van XP64 SATA drivers moest laden met behulp van een floppy, of middels een slip-streamed CD, dan dien je die tijdens de recovery ook te gebruiken, anders kan ie inderdaad geen installatie vinden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 01:14
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar starten in veilige modus met 16 bit vga kleuren, lukt dat ook niet?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je ook al geprobeerd om de CMOS van je mobo te clearen?

• Tweaker36
@ Maartena: Nee, geen speciale drivers nodig. M'n recovery console vind m'n Windows wel degelijk. Maar als je bij de installatie-cd installatie kiest, de EULA aanvaardt met F8, dan zou ie naar vorige versies moeten zoeken (en vinden). Dat doet ie dus niet.

@ De 2 andere reacties: nee, nog niet geprobeerd, maar ook niet meer nodig...

@ Iedereen: I GOT IT!!! }:O

Ik heb mijn XP terug bootable! Na 5 (!) avonden kl*ten is het me gelukt om de boel weer draaiend te krijgen.

Vraag me niet wat ik allemaal exact gedaan heb nu, maar ik zit in xp en kan mooi een systeemherstel doen naar vorige donderdag avond. Dat is het belangrijkste. Oef. 8)

Bedankt iedereen voor de reacties! ;)
Pagina: 1