Toon posts:

Geen internet - domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste GOT-ers,

Ben op mn werk een nieuw domein aan het opzetten, alleen nu zit ik met het volgende probleem:

Mn server heeft geen internet meer...

Heb van de server een domein-controller gemaakt (active directory) en genoemd: msp.local
De server heeft gewoon server.msp.local (vast ipadres: 192.168.1.2)
De server is een DNS server.

Thuis heb ik dit alles precies hetzelfde gedaan en daar werkt alles prima!
Computers & gebruikers toegevoegd aan het domein, cliënts goed ingesteld.
Aanmelden werkt thuis prima.
RDP naar mn server werkt prima.
Internet werkt prima.

Alleen op mn werk, werkt internet niet meer...

(werk) Modem/Router = DHCP server

Waar kan dit aanliggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 14:45 ]

Verwijderd

Heb je een forward dns server ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je een forward lookup zone? Zo ja, deze heb ik ingesteld.

Zo niet...hoe doe ik dit?

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
probeer eens op IP te server (bijvoorbeeld eentje van google: 66.249.91.99) wellicht dat dit wel werkt.
dan is het dus een DNS probleem. je moet zorgen dat de DNS server die je ingesteld hebt op de server (dus de DNS zelf) verwijzigingen heeft richting andere DNS servers (wellicht van je provider) of dat hij direct op de root DNS servers gaat kijken..

Daarnaast moet je in de DHCP van je router / modem zorgen dat het DNS adres wat hij meegeeft niet het modem / router is maar de server.. anders zal je veel problemen gaan krijgen als je Clients met een DHCP adres op je server wil laten werken (in AD)..

Veel succes

Verwijderd

Zie Enable DNS Forwarding for Internet connections op http://www.petri.co.il/in...ndows_2003_dns_server.htm

Verwijderd

Topicstarter
AB-Systems schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:17:
1#
probeer eens op IP te server (bijvoorbeeld eentje van google: 66.249.91.99) wellicht dat dit wel werkt.
dan is het dus een DNS probleem. je moet zorgen dat de DNS server die je ingesteld hebt op de server (dus de DNS zelf) verwijzigingen heeft richting andere DNS servers (wellicht van je provider) of dat hij direct op de root DNS servers gaat kijken..

Daarnaast moet je in de DHCP van je router / modem zorgen dat het DNS adres wat hij meegeeft niet het modem / router is maar de server.. anders zal je veel problemen gaan krijgen als je Clients met een DHCP adres op je server wil laten werken (in AD)..

Veel succes
Bedankt!

1#
Ik zal dit maandag eens uitproberen te browsen op ipadres van Google.
Hoe stel ik dit in? Die verwijzing naar andere DNS servers?

2#
Hoe stel ik dit in in mn router?
Is het erg om de router/modem als DHCP te laten?
Of is het verstandiger de server in te stellen als DHCP server?

Verwijderd

Topicstarter
De link die je me gaf? het onderstaande heb ik gedaan uit die link.

Enable DNS Forwarding for Internet connections
Click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click DNS to start the DNS Management Console.

Right click the DNS Server object for your server in the left pane of the console, and click Properties.

Click the Forwarders tab.

Check the Enable forwarders check-box.

In the IP address box enter the IP address of the DNS servers you want to forward queries to - typically the DNS server of your ISP. You can also move them up or down. The one that is highest in the list gets the first try, and if it does not respond within a given time limit - the query will be forwarded to the next server in the list.

Click OK.

###### EINDE #######

Thuis staat dit bij mij op:
192.168.2.1 (router/modem, DNS servers van ISP)

Op mn werk staat deze op de meegekregen DNS servers van mn ISP
Iets als van: 62.179.104.196 & 212.142.28.68
Pagina: 1