[Testcase] New York City

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Afgelopen november ben ik in New York City geweest en daar heb ik een zooi foto's gemaakt. Ik ben nog maar een beginner en fotografeer momenteel puur voor de hobby. Toch ben ik wel benieuwd wat anderen (betere fotograven en mensen die er een betere kijk op hebben) vinden van mijn foto's. En uiteraard ben ik benieuwd naar tips/opmerkingen.

Het is moeilijk een selectie te maken uit al mijn foto's maar heb geprobeerd de mooiste foto's eruit te zoeken.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3082/3151171185_7b395279be.jpg?v=0

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3229/3152028232_8e54f01459.jpg?v=0

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3200/3153376186_ba1893fce5.jpg?v=0

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3288/3153365156_69a2ce0091.jpg?v=0

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3209/3153365332_3ba6c3e5a6.jpg?v=0

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3236/3153363766_078b4b9c41.jpg?v=0

7.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3217/3152541591_6daf6aa1b8.jpg?v=0

8.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3080/3151186565_6fdf2f9213.jpg?v=0

9.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3254/3152006010_c7333ce46e.jpg?v=0

10.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3292/3152539557_b51bbcefeb.jpg?v=0

11.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3246/3152539365_1b3c5b8ffe.jpg?v=0

12.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3284/3151184723_e25774aa19.jpg?v=0

De foto's zijn gemaakt met een Canon 400d met kitlens en 10-22.

Meer foto's staan op: http://www.flickr.com/pho...k/sets/72157611886025085/

[ Voor 21% gewijzigd door Bever op 28-01-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Over het algemeen een goede serie vindt ik.

#1: Goede nightlife foto en niet bewogen oid. Wel erg druk, maarja dat is daar nu eenmaal.

#2: Doet het voor mij niet. Ook het vele vignetting voegt niets toe. Misschien dat zwart-wit het wat mooier maakt. (just a idea)

#3: Net als 2 doet me het weinig. Ik zie een parkeermeter en in de verte wat autos. Ook de reflectie in het kunstof van de meter vind ik storend.

#4: Hele goede foto. Duidelijk te zien wat het onderwerp is. Echt straat foto. (enige minpunt is de DOF. de autos zijn iets te scherp)

#5: Net als 4 een sterke foto. Duidelijk het onderwerp eruit te halen en vindt het 1 van de betere fotos uit de serie. Vervelend dat de man in de achtergrond net binnen komt lopen. Verder vindt ik de kleuren erg goed erbij passen.

#6: Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Het heeft wel wat alleen weet niet waar ik op moet focussen.

#7: Hoog snapshot gehalte vind ik. De vignetting past hier wel bij maar ik snap het nut van het bordt daar niet helemaal. Als je op de achtergrond de 'oorzaak' zou zien dan zou het misschien wat meer tot zn recht komen.

#8: Niet mijn type foto. Wat is hier het onderwerp,? de autobus of de mensen of 'het leven in NY'.

#9: één van de betere fotos van een veel voorkomend object in NY. Ook 1 van de betere fotos uit de serie.

#10: Nette foto van een langskomende metro. Ook leuk dat er geen mensen op de foto staan en dat de beweging van de metro goed te zien is. Ook goede urban kleuren.

#11: Goede foto welke het 'leven' in NY toont, namelijk de subways. Lekkere kleuren alleen wat ruis, maar ik vind dat zeker niet storend. Enige nadeel is dat ik één onderwerp (zoals bij foto 5).

#12: Te veel gecropt in mijn optiek. De vleugels van de adelaar staan er niet helemaal op. Verder is de adelaar goed symmetrisch maar het gebouw erachter niet. Een lagere DOF (gebouw minder scherp) zou mooier zijn misschien.

Al met al een hele goede serie, alleen sommige misschien onderwerp (of ik mis het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4gent_Orang3
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Leuke serie, enigzins origineel. Normaal wordt New York heel flashy en modern gefotografeerd. Nu zie je dat het er wat minder gepolijst uit ziet, neem foto 1. De rommelige markeringen op de weg zijn een leuk contrast met de neon-reclame op de achtergrond. Leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een fijne serie, al zou ik er een paar foto´s uit gooien, om tot een stuk of 7 a 8 te komen.
En clickable voor groter formaat zou erg tof zijn.

1: Fijne foto, heeft iets rauws
2: Doet me niks. Standpunt te hoog?
3:Parkeermeter, reflectie, geen fijne bokeh. Ik mis een onderwerp.
4: Mooie straatfoto
5: Jammer van die kerel die de foto in huppelt. Misschien had je hem twee seconden later nog eens moeten nemen? Met die hardloper erbij, maar dan rechtsboven.
6: Vind het een mooie plaat, maar ik krijg het idee dat je nét niet recht voor het rooster stond, maar er iets van links schuin tegenaan kijkt.Zo kijkt ie voor mij net niet lekker weg.
7:Zelfde verhaal als de parkeermeter. Ik mis een onderwerp
8:Als snapshot van NY past ie goed in de serie. Ik zie geen reden om hem aan de wand te hangen op zichzelf. Jammer van de uitgebeten lucht.
9: Fijne plaat, kijkt lekker weg.
10:Past goed in de serie. Misschien was net iets meer blur mooier geweest, iets langere sluitertijd dus. Nu zou het ook nog "per ongeluk" kunnen zijn :)
11: Weer een goede in de serie, duidelijk een "snapshot van NYC"
12: Zie parkeermeter en schoonmaakbord.

Ik zou IMHO de serie beperken tot 1,4,5,6,8,9,10,11.
Dan heb je meer een "serie" en minder een "verzameling snapshots met verschillende stijlen en onderwerpen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Om te beginnen goede kleurtjes en fijne nabewerking.

Ik heb je serie nu een aantal keer bekeken en ik krijg een beetje het gevoel dat je vaak te close zit of juist niet close genoeg. Voor mijn gevoel zijn 3,7,8,9 en 12 te dichtbij en mogen 4 en 5 weer net wat dichterbij.

Verder denk ik dat je bij #1 een wat lager standpunt had kunnen helpen om meer context (+ de putdeksel) te krijgen en het afgesneden gevoel (bovenin) te verminderen. Bij #2 had een stap naar links voor extra diepte gezorgd. Bij #6 de focus andersom (op de auto's i.p.v. het hek)?

#3 vind ik helemaal niks en ik vind je onderwerp bijna in de weg staan, #4 en #5 vind ik sterk ook door het menselijke aspect.

Gevarieerde serie zo met zeker het NYC gevoel zonder al te veel clichés te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Allereerst allen dank voor de reacties.
Ik heb inmiddels de foto's klikbaar gemaakt zodat ze ook iets groter zijn te bekijken.

Wat me opvalt is dat de reacties ongeveer hetzelfde zijn per foto. Zo vinden jullie de foto van de parkeermeter niet wat, ik vond 'm persoonlijk wel leuk. Maar ga er nu toch kritischer naar kijken en ben het over het algemeen eens met het commentaar (ik kan er wat mee dus :)). Nogmaals dank daarvoor allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Ik ben dan wel geen echte expert,

maar ik vind het zeer mooie foto's!

maar dat is misschien omdat ik NYC op foto's toch al wel bijzonder vind altijd

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Een opmerking als 'kijkt lekker weg' vind ik niet echt een compliment ofzo (ik snap dat Dimension het in positieve zin noemt). Fotografie gaat voor mij om meer dan zomaar een kiekje. Je moet niet snel er doorheen kunnen bladeren en uiteindelijk kunnen zeggen, kijkt lekker weg. Een echte fotograaf weet ik niets neer te zetten waardoor mensen iets alledaags opeens beter gaan bekijken of er anders naar gaan kijken.
Foto's 2, 3, 7, 8 en 9 zijn goed voor in een plakboek, maar op zichzelf zijn ze niet krachtig genoeg
Foto's 6 en 10 is een 'trucje' dat niet helemaal goed uitpakt. Bij de eerste weet ik niet waar je naar zoekt, wat wou je bereiken. Foto 10 is erg lastig en 'voelt' nooit scherp (hoewel er wel een scherp stukje is). Zelf zou ik hier proberen om met een zo kort mogelijke sluitertijd te werken en de camera mee te bewegen. Ja het is nog lastiger, maar dan krijg je een ander 'verhaal' dat nog meer aandacht kan trekken. (Ultieme shot, iemand die aandachtig naar buiten kijkt met een bewogen voorgrond.
Foto's 1 en 5 daar zat iets meer in. Er waren straten waar je een nog drukker beeld kon scheppen met nog overweldigendere kleuren met een donkere ondergrond / weg. Foto 5 had met een andere achtergrond / voorgrond tot iets erg moois kunnen uitpakken. (Ultieme shot, menigste mensen die voorlangs loopt, iets langere sluitertijd waarbij je de verkoper stil ziet staan.)
Foto's 4, 11 en 12 hebben 'iets'. Bij de eerste vind ik het onderwerp mooi, een scherp contrast tussen auto's en de fietser met kar. Erg mooie plaat! Foto's 11 en 12 zijn wat minder, maar die hebben toch iets waardoor ik er iets langer naar kijk. Bij foto 11 vind ik het mooi dat je ziet dat alles en iedereen een andere kant opgaat of anders doet (naar rechts, naar links, naar 'voren' en stilstaan, helaas komt de laatste niet uit de verf). Bij foto 12 vind ik de crop juist mooi, de gloed om het gebouw en de zon in het gebouw. Het heeft wel iets.
Maar eigenlijk vind ik alleen foto 4 echt wat voor een grotere print.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Dadona schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:35:
Een opmerking als 'kijkt lekker weg' vind ik niet echt een compliment ofzo (ik snap dat Dimension het in positieve zin noemt).
...
Uiteraard is het fijn dat er een aantal reacties bij zitten dat het leuke foto's zijn. Maar ik ben idd net zo blij met reacties als die van jou, kritiek per foto waar ik iets mee kan. Hier kan ik de volgende keer rekening mee houden en het beter proberen. Dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb deze serie nu een aantal keren bekeken en ik kan helaas niet ingaan op alle details van je foto's. Helaas heb ik zelf nog niet zoveel kennis en sta met fotograferen nog in de kinderschoenen. Het commentaar wat ik je geef komt dat niet uit mijn fotografie, maar uit mijn New York hart :)

#!1.Times Square zoals ik het jaren achter elkaar heb gezien. Deze foto geeft het "echte" beeld van New York goed weer. Op de achtergrond het felle Times Square, op de voorgrond de rauwe weg, afgereden kruispunten met bijbehorende duisternis in de hoeken. Een perfecte weergave van het Times Square zoals het er eigenlijk gewoon uitziet.

#2. Een echte straatfoto van New York. Toch kun je aan de foto niet echt zien dat hij in New York is geschoten. Iets meer diepgang in de foto had had wel gemogen. :)

#3. Ook deze foto kan het I O+ NY gevoel niet bij me oproepen. Net zoals bij foto 2 kan deze foto in iedere willekeurige stad zijn geschoten. Het enige waar je echte NY kenmerken zijn de zwarte Lincoln Towncar en Yellow Cab op de achtergrond. Maar deze auto's zullen van niet veel mensen de aandacht trekken en een directe link met NY zijn.

#4. Echte straat foto, verder geen commentaar.

#5. Sterke straatfoto. Inderdaad jammer van die man die nét je foto binnen komt waaien. Maar dat heb je op moment van schieten wellicht niet in de gaten gehad :)

#6. Het idee achter de foto is leuk in interessant, Kleuren zijn goed en het rooster komt goed naar voren waardoor de foto een rauwe look krijgt, maar toch kan deze plaat me niet raken.

#7. Wederom is het idee achter de foto leuk. Maar persoonlijk zou ik ik er niet voor kiezen om deze foto op deze locatie te maken. :)
De luifel van het gebouw heeft een té grote invloed op deze foto :).

#8. Niet de mooiste foto uit de serie, maar geeft wel een mooi overzicht de diepgang van de straten in NY.

#9. Mooie kleuren, kijkt lekker weg. Het is alleen gissen waar deze foto precies is gemaakt. Maar ik vermoed op 42nd street :)

#10. Goed gelukte foto. Het schieten van een mooie metroplaat is vrij lastig omdat de stations niet bijster goed verlicht zijn :)

#11. Nette foto die het "straatbeeld" van NY goed weergeeft. Toch zou ik ervoor kiezen om deze foto nog "voller" te krijgen :). Wanneer je met de spits op dit station gaat staan heb je kans om een echte volle metroplaat te krijgen :)
Al met al een nette foto

#12. Deze foto kan me niet raken. Wellicht had je deze foto niet erbij moeten plaatsen omdat het gewoon heel moeilijk is om
A. Een mooie foto van dit punt te maken. En dan moet je met name denken aan de toeristen die overal rond dat beeld dansen en een foto willen maken.
B. Deze arend gewoonweg té vaak is gefotografeerd en iedereen deze arend en het gebouw op de achtergrond erbij wil hebben. :)
Kleuren heb ik verder niet op aan te merken, maar de foto is in tegenstelling tot veel andere foto's van je serie niet uniek :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
ik ben erg lui dus reageer niet ff op al je foto's..maar eh, nummer 4 is echt fantastisch..heel sterk straatshot en echt het new york wat ik ken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 17:28
Ik vind 6 een topper :) mooie kleurtjes. En leuk hoe de focus ligt.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
Calitomnication schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:50:
...
#9. Mooie kleuren, kijkt lekker weg. Het is alleen gissen waar deze foto precies is gemaakt. Maar ik vermoed op 42nd street :)
...
Heb het nog even nagekeken en het was: 50 Street Station - Uptown & The Bronx (1) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bever schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:33:
[...]

Heb het nog even nagekeken en het was: 50 Street Station - Uptown & The Bronx (1) :)
Hmm, dat station heb ik inderdaad niet zo veel gebruikt :). Had wel altijd de Uptown (1),(2) of (3), maar meestal de express vanaf 42nd :)
Ik heb je andere foto's trouwens ook bekeken en er zitten lekkere platen tussen. Uiteraard de "standaard toeristen foto's", maar ach, iedereen gaat één keer voor het eerst naar NY, dus die heb ik er ook tussen zitten ;)
Aan de overkant van dit station zit trouwens een broodjeszaak waar je lekkere broodjes met gegrilde kip kunt eten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Calitomnication op 03-02-2009 08:26 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Pagina: 1