Toon posts:

[Playstation 3 - Samsung Syncmaster 226BW]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb afgelopen zomer vakantie (al een tijdje terug dus :P) een PS3 aangeschaft om op mijn Samsung Syncmaster 226BW te gebruiken (doormiddel van een HDMI >> DVI kabel). Werkt allemaal prima alleen het beeld is zo lelijk bij elk spel zowel blurry als onscherpe kleuren en de hoeken zien er lelijk uit. Ok nu snap ik dat een PS3 geen Anti-aliasing heeft maar toch het ziet er vreselijk uit. Vandaar dat ik me PS3 in een 3 kwart jaar tijd maar 4 keer gebruikt heb ofzo. Ik weet dat de simpelste oplossing is om een HD-Ready of Full-HD tv aan te schaffen. Maar waar ik nu bang voor ben is kan het ook aan mijn PS3 liggen? Want ik hoor meerdere mensen die geen problemen hebben met een Samsung Synmcaster 226BW en hun PS3 of ze letten niet zo op de graphics.

Zelf mijn Samsung Syncmaster 226BW heeft een S-pannel dus dat zit wel goed.

Mijn PS3 is de 80GB versie verder niks mee gebeurd gewoon in de winkel gekocht.

iemand misschien enig op of aanmerking hoe het beter kan, of een bevestiging dat het beeld ook slecht hoort te zijn?

ik wacht vriendelijk af :)

Met vriendelijke groet,

Eno Lempers

Edit:

PS3 instellingen zijn volledig perfect geconfigureerd, daarmee bedoel ik instellingen standaar op 720p maar ook op 1080p getest etc... en het blijft lelijk bij elk spel.

Spellen getest:
GTA IV
MGS 4 (Metal Gear Solid 4)
SWTFU (Star Wars The Force Unleashed
SR 2 (Saints Row 2)
Ressistance 1 (PS2 spellen zien er nog beter uit dan deze)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 14:18 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:12:
iemand misschien enig op of aanmerking hoe het beter kan, of een bevestiging dat het beeld ook slecht hoort te zijn?
Sluit het scherm eens op een computer aan en kijk hoe je beeld dan is, zo kun je de kwaliteit van het scherm vaststellen. Je PS3 vervolgens op een normale beeldbuis/HD(-ready)-TV aansluiten om te controleren of je PS3 wel goed beeld geeft, eventueel nog de kabel vervangen.

Houdt wel in je achterhoofd dat een TV-breedbeeld een verhouding van 16:9 heeft en je 226BW een verhouding van 16:10

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:17:
[...]

Sluit het scherm eens op een computer aan en kijk hoe je beeld dan is, zo kun je de kwaliteit van het scherm vaststellen. Je PS3 vervolgens op een normale beeldbuis/HD(-ready)-TV aansluiten om te controleren of je PS3 wel goed beeld geeft, eventueel nog de kabel vervangen.

Houdt wel in je achterhoofd dat een TV-breedbeeld een verhouding van 16:9 heeft en je 226BW een verhouding van 16:10
PC annaloog aangesloten op mijn Samsung Syncmaster 226BW en mijn PS3 Digitaal ik switch met de input knop daartussen. Zowel annaloog als dvi ziet het beeld er prachtig en scherp uit op mijn PC

Heb de PS3 beneden op onze Loewe Beeldbuis TV aangesloten vrij oude TV maar het beeld is wel klein daarop maar wel scherp opzich maar ook geen genot om op te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 14:23 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

scorpie

Supra Addict

PS3 geen anti-aliasing :? Dat is gewoon software based, en iedere game heeft dat. Het probleem bij jou is denk ik dat je scherm geen 1:1 pixelmapping heeft. Dit houdt in dat het scherm een andere beeldverhouding heeft zoals hierboven al gezegd is, maar dat het scherm dus uitgerekte beelden weergeeft ipv dat het meegeschaald wordt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:23:
PS3 geen anti-aliasing :? Dat is gewoon software based, en iedere game heeft dat. Het probleem bij jou is denk ik dat je scherm geen 1:1 pixelmapping heeft. Dit houdt in dat het scherm een andere beeldverhouding heeft zoals hierboven al gezegd is, maar dat het scherm dus uitgerekte beelden weergeeft ipv dat het meegeschaald wordt.
Ok, en dat houd dus in dat het beeld onscherp word en blurry word? Ben toch van plan snel een HD tv te kopen maar ik zit steeds met de gedachte dat het aan mijn PS3 licht en dat moet gewoon uit mijn koppie. Want ik heb gewoon zo'n gevoel dat het er ook prachtig op de monitor uit moet zien?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

scorpie

Supra Addict

Nouja, het punt is dat het scherm geen 1:1 pixelmapping heeft. Wanneer je source dan een andere beeldverhouding heeft ten opzichte van je destination beeldverhouding, rekt het beeld aan 1 kant uit, om het volledige beeld te kunnen vullen. Vandaar dat de aliasing meer op gaat vallen omdat alles uit elkaar gerekt wordt.

TV Schermen hebben hier sowieso geen last van, want die hebben dezelfde beeldverhoudingen als waarop de PS3 z'n scenes rendert.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:32:
Nouja, het punt is dat het scherm geen 1:1 pixelmapping heeft. Wanneer je source dan een andere beeldverhouding heeft ten opzichte van je destination beeldverhouding, rekt het beeld aan 1 kant uit, om het volledige beeld te kunnen vullen. Vandaar dat de aliasing meer op gaat vallen omdat alles uit elkaar gerekt wordt.

TV Schermen hebben hier sowieso geen last van, want die hebben dezelfde beeldverhoudingen als waarop de PS3 z'n scenes rendert.
Nou in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik heb even een vriend van mij gebeld (die heeft sinds kort een Full-HD TV) en ik kan morgen even langs komen om het verschil te testen en van daaruit kan ik het eens bekijken.

Graag zou ik wel nog een reactie willen van iemand die dezelfde setup gebruikt als mij of zijn PS3 met een ander soort monitor gebruikt.

Bedankt :)
Pagina: 1