Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoofdstukken (chapters) maken, AVI > DVD

Pagina: 1
Acties:

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:13
Ik heb een AVI file met daarin achterelkaar verschillende programmas (opgenomen van TV). Nu wil ik die AVI op een DVD zetten. Ik hoef daar nu niet direct een mooi menu voor (alhoewel dat wel leuk zou zijn) maar minimaal zou ik toch de DVD zo willen krijgen dat er "chapters" zijn die telkens aan het begin van een nieuw programma staan (dus een keer naar volgende chapter springt bijv. naar 30:06 minuten waar de volgende uitzending begint; nog een keer springt dan naar 61:48 minuten enzovoort).
Ik kan al die punten met de hand vinden in de oorspronkelijke AVI maar nogmaals; hoe maak ik daar DVD van?
Splitsen en re-coden lijkt me teveel van het goede; voor AVI > DVD gebruik ik ConvertX2DVD; gaat dus alleen om die chapter punten.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:29
Via de forums van convertx2dvd kun je vinden hou je de hoofdstukken zelf in kunt stellen
http://forums.vso-softwar...pters-manually-t7480.html

[ Voor 16% gewijzigd door grolo2010 op 24-01-2009 13:50 ]

• ErikJan2
grolo2010 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:49:
Via de forums van convertx2dvd kun je vinden hou je de hoofdstukken zelf in kunt stellen
http://forums.vso-softwar...pters-manually-t7480.html
Geweldig! Dank, sorry, ik wist niet dat het zo simpel was...

• ErikJan2
OK, na verschillende serieuze pogingen denk ik erachter te zijn gekomen dat de implementatie van chapters in Convertx2DVD nog niet helemaal bug-free is... Ik lijk de gegevens (>10 chapters) goed in te kunnen tikken maar op een gegeven moment gooit het programma all chapters ineens door elkaar. Ook kan ik dan tijden niet meer goed invoeren (ja, ik heb de laatste versie een week of twee terug nog binnengehaald). Zal mogelijk ook op het Convertx2DVD forum reageren maar daar schiet ik nu weinig mee op DUS...
Zijn er andere mogelijkheden op chapters te maken (ik heb een AVI maar kan middeles Convertx2DVD natuurlijk daar eerst een DVD van maken op mijn HD en daarna misschien de chapters toevoegen).