Toon posts:

alleen beeld van secundair beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn beeldschermen, het begon toen ik 2 beeldschermen op mijn computer aan wilde sluiten: een tv en een gewoon beeldscherm(acer). Die tv vond ik niet goed werken dus heb ik die eruit gehaald, maar nu elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik op mijn computerscherm alleen het secundaire beeld waar ik dus helemaal niks kan instellen.

Ik wil dus graag weten hoe ik dit op kan lossen... Ik heb al geprobeerd om rechtermuisknop en dan het "aan persoonlijke voorkeur aanpassen" scherm te openen(vista) maar dat schermpje opent hij niet op het secundaire scherm. Ik heb ook geprobeerd om de tv weer aan te sluiten maar dan geeft die het secundaire beeld en gaat het andere scherm uit. Een ander beeldscherm(een iiyama) aansluiten maakt ook niks uit.

Op de PC zitten 2 DVI aansluitingen, mijn acer beeldscherm is via DVI aangesloten en de iiyama heb ik via VGA geprobeerd aan te sluiten. Ik heb ook allebei de dvi ingangen geprobeerd.

specs:
Sapphire radeon x1950Pro
Acer AL2216WSD<-het scherm
Philps 32pw9551<- de tv
Windows Vista Ultimate
CCC niet geïnstalleerd(dat lukt nu dus ook niet meer omdat ik nergens bij kan komen, zoals startbalk enz.)

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 20:03
Is het niet een idee om windows via veilige modus te starten => CCC installeren en hierna het 2e beeldscherm in CCC uit te schakelen?
Dit is in XP namelijk wel mogelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd dat had ik ook geprobeerd. Maar als ik dan ging installeren, dan gaf hij een vage melding dat hij niet door kon gaan, zal vast aan vista liggen.

Nu je het zegt, de veilige modus doet hij wel... dus misschien staat die videokaart op de verkeerde resolutie ingesteld, maar dan kan ik nog steeds geen resoluties aanpassen voor als ik weer normaal opstart.

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 20:03
In veilige modus spreekt hij alle schermen tegelijk aan als ware dat ze allemaal #1 zijn. Het ligt waarschijnlijk nog steeds aan je instellingen.
Is het ook niet mogelijk om, terwijl je gezellig daar op het rechter gedeelte zit, de kabel in de andere dvi poort te pluggen?(hotswappe 8)7 )> en als dat gaat, daarna CCC installeren ed?

Desnoods kun je ook nog proberen om in veilige modus alle ATI bende te verwijderen om daarna weer normaal te starten. Met de cleane windows drivers ben je volgensmij ook wel in staat om vers CCC te installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!
Nou ik heb het voor elkaar hoor.. Ik heb in veilige modus opgestart(zoals je zei pantera) en toen bedacht ik me ineens om systeemherstel te gebruiken, echt waar dat heeft bij mij al tientallen problemen opgelost. dus ik heb hem een maandje teruggezet en nadat hij opstarte deed ie het! nog even de goeie resolutie kiezen en klaar.
toch bedankt Pantera want je hebt me een heel eind op weg geholpen;)