Windows raakt corrupt (Xp, Vista en 7)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een computer samengesteld, die tegelijkertijd als mediacenter en als office/internetbak dienst moet doen. De specs:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
4 GB Kingston KVR800...
AMD X2 5050e
250 Watt Asus voeding
Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1.5TB
Hitachi Deskstar 7K1000 HDS721010KLA330, 1TB
GPU: onboard, ATI X1650 Pro, Geforce 7300

In eerste instantie heb ik alleen de Seagate 1.5 TB en de Geforce 7300(vanwege S-video) gebruikt.
Ik heb een partitie van 5GB gemaakt en daar Ubuntu met XBMC opgezet, en dit werkte.

Vervolgens heb ik een partitie van 70 GB gemaakt en daar Windows XP op gezet.Deze installeerde gewoon nadat ik in BIOS AHCI had uitgezet, anders kreeg ik BSOD tijdens install. De installatie werkte op zich goed, alleen de nvidia drivers lieten zich met geen mogelijkheid installeren. Er bleef maar een uitroepteken bij device manager staan en ik kreeg 4 bits kleuren.

Toen heb ik Windows 7 geinstalleerd, welke het bij vlagen deed. Soms stond er een uitroepteken in device manager en soms niet. Toen ben ik gaan slapen, en de dag erna was de Windows 7 kernel corrupt, en startte Windows niet meer op en kon niet gerepareerd worden. Ubuntu werkte wel nog.

Nu had ik op Tweakers wat gelezen over fouten met de Seagate, dus wees ik daar de vinger naar. Ik heb toen de Hitachi 1 TB aangesloten, en wou daar Windows op installeren. Ik heb ook meteen de Geforce verruilt met de ATi. XP geinstalleerd, werkte perfect. Maar na een reboot: windows/system32/config/system file is missing

De knowledgedatabase van MS gevolgd, en dit overkwam mij bij repair van Windows XP:

If you were not able to log into your Windows profile in the recovery console, or if you were not able to navigate to the windows/system32/config directory, this likely means that the directory is gone. We have seen multiple reports of this occurring, and there is no discernible pattern that would indicate what is causing this problem at this time. This directory contains information required by Windows to boot, as well as information about your installed programs and saved passwords. If you currently are receiving the error "Windows/System32/Config/System file missing or corrupt," there is nothing you can do to remedy this problem.

Toen ging ik Vista proberen, maar die wou niet op een 70 GB NTFS partitie installeren. Hij zegt dat de partitie "not fit" is voor installatie, zonder verdere uitleg :S

Windows 7 nog eens geinstalleerd (Dus op hitachi 1 TB en ATI X1650 Pro) en die werkte weer. Maar na een 3e/4e reboot was de kernel weer corrupt.

Op het moment is de memtest op ubuntu live cd aan het draaien.

Ik heb dus verschillende HDD's, verschillende videokaarten en drie verschillende Windows versies geprobeerd, maar niks aan de praat gekregen. Het rare vind ik dat Ubuntu geen corruptie ofzo vertoont en nog gewoon werkt. Dus ik weet niet of ik het nu in de software of in de hardware moet zoeken, of in een combinatie...

Mijn volgende stappen worden denk ik even memtest afwachten, en daarna Windows 7 op de onboard videokaart.

Help me, want ik ben na 24 uur werk nog nauwelijks verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Mijn volgende stappen worden denk ik even memtest afwachten

Daar zou ik idd ook mee beginnen.
Ook even beide schijven op fouten scannen met bvb HDTune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Memtest heeft geen fouten gevonden.

Met onboard video werkt óók Windows perfect, ben ik nu achter. Wanneer ik een aparte videokaart gebruik raakt Windows corrupt na een reboot en kan niet meer gerepareerd worden.(Onboard GPU staat uit in BIOS) Het lijkt me dus toch iets te zijn met de PCI-e slot. Ik heb echter per se een aparte videokaart nodig voor s-video.

Ik heb het na 3 dagen toch een beetje opgegeven, en ga nu maar helemaal met Ubuntu werken, en als ik ooit een HDTV met HDMI heb, kan ik alsnog de onboard video icm evt Windows gebruiken, als Ubuntu niet bevalt.

Bedankt voor de reactie.