Z5200 inruilen voor Z5500?

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 20:26
Hallo,

Op dit moment heb ik een Z5300 5.1 set bij mijn computer staan waar ik tevreden mee ben.
Tegenwoordig is de Z5500 heul zo duur niet meer, dus ik ben er over aan het denken om mijn Z5300 te koop te zetten en een Z5500 te kopen.

Ik gebruik mijn speakerset alleen bij mijn PC en hoef er geen TV of consoles of wat dan ook op aan te sluiten.

De specificaties spreken natuurlijk voor zich, maar ik vraag me af of het het geld wel waard is.
Is de Z5500 qua geluidkwaliteit echt zo veel beter dan de Z5300?

Voornamelijk speel ik games, af en toe een DVD'tje en luister naar MP3's.

Is er misschien iemand hier die zelf eerst een Z5300 gehad heeft en nu een Z5500 heeft en iets kan vertellen over het verschil tussen beide? Is het verschil echt zo groot? Ook op een normaal volume?

Dat ie hard kan is me duidelijk, maar dat kan mijn Z5300 ook best redelijk.

Ik heb al eens op google gezocht, maar het enige wat ik daar kan vinden is dat mensen zeggen dat je het geld beter kan besparen als je al een Z5300 hebt, hoewel het verschil wel aanzienlijk zou zijn.

Nu ben ik niet zo van het geld besparen en alles, dus vandaar dat ik het hier eens vraag of iemand ervaring heeft met die 2 speakersets en of het de moeite waard is. Het gaat dus niet om het geld en het gaat ook niet om de extra aansluitmogelijkheden die de Z5500 heeft t.o.v. de Z5300.

Het gaat mij puur en alleen om de kwaliteit van de speakers zelf en of het verschil echt zo groot is en duidelijk hoorbaar is als de specificaties doen vermoeden.

Iemand? :)

=edit=
Typo in de titel, het moet natuurlijk Z5300 zijn en geen Z5200 :+

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Je kan je zelf 2 dingen afvragen.

1 Heb ik het nodig?
2 Hoeveel kan ik nog voor de 5300 vangen en hoeveel moet ik dan nog bij leggen om de 5500 te kopen. en is het me dat dan waard?

Ik kan niet zien wat jou eisen zijn en wat jij graag daarvoor wilt uitgeven,.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• vosss
1. Nee, ik heb het niet nodig
2. Waarschijnlijk zal ik me niet eens de moeite nemen om mijn Z5300 daadwerkelijk te koop te zetten en er mee leuren. Die zal ws gewoon netjes in de doos in de kelder verdwijnen.

Het gaat niet om het geld en of het me het geld waard is, het gaat mij erom of het het verschil in kwaliteit waard is :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het hangt ook van de manier van aansluiten, het bronmateriaal en de geluidskaart af die je hebt hoe groot het verschil is. In beide gevallen blijf je een Logitech 5.1 set houden, je zit eventueel met de pod, subwoofergrootte en het design.

Ikzelf heb de Z-5400 verkozen boven de Z-5500, puur voor het design en het feit dat ik hem van iemand in nieuwstaat voor een zeer nette prijs over kon nemen, qua geluid verschillen ze niet heel veel, al maakt het feit dat ik een X-Fi gamer heb wel uit voor de geluidskwaliteit, op de 5.1 Realtek van m'n vorige mobo was de bas een stuk minder mooi en het frequentiebereik iets kleiner.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• vosss
Ik heb op het moment nog een onboard 5.1 kaartje, maar wil er ook een losse 5.1 kaart bijkopen.

Je zegt dat het verschil tussen de Z5400 en de Z5500 niet heel groot is, maar hoe verhoud de Z5400 zich tot de Z5300? :?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Z-5300
Z-5300
Z-5400
Z-5400
Z-5500
Z-5500
Het verschil lijkt me net als tussen de 5400 en de 5500 in het design van de satelieten en de pod te zitten (bij de 5500 ook nog de sub). Qua geluid zal je volgens mij weinig verschil merken, misschien pas op vol volume dat de 5300 er eerder uit klapt of gaat vervormen oid, al zou je dan gewoon tegelijk aan moeten sluiten mbv splitters en gaan luisteren/vergelijken.

• vosss
Qua geluid zal je volgens mij weinig verschil merken
NoFi hoor, maar dat is dus het hele eiereneten. Ik zou graag horen van iemand waarbij het niet " volgens mij is", maar die beide sets heeft en er daadwerkelijk iets over kan zeggen.

Hij is niet voor niks een stuk duurder dunkt me :)

Verwijderd

vosss schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:01:
[...]

NoFi hoor, maar dat is dus het hele eiereneten. Ik zou graag horen van iemand waarbij het niet " volgens mij is", maar die beide sets heeft en er daadwerkelijk iets over kan zeggen.

Hij is niet voor niks een stuk duurder dunkt me :)
Die setjes zijn sowieso allemaal een compromis. Als je echt vooruit wilt zal je moeten gaan denken aan een losse receiver en speakers.

• vosss
Ja dat weet ik ook wel, maar daar heb ik nu ff niet genoeg geld voor.

Anyway, ik ben net ff naar de stad gereden om hem te kopen.

Heerlijk die impulsieve aankopen :+

Ik vind hem iig het geld waard van wat ik er nu van gehoord heb.

ps: iemand nog interesse in een Z5300? Zo goed als nieuw in de doos :)

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40
vosss schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:10:
Ja dat weet ik ook wel, maar daar heb ik nu ff niet genoeg geld voor.

Anyway, ik ben net ff naar de stad gereden om hem te kopen.

Heerlijk die impulsieve aankopen :+

Ik vind hem iig het geld waard van wat ik er nu van gehoord heb.

Haha _/-\o_
Nou als je er nog een fatsoenlijke geluidskaart koopt(x-fi (niet gamer!), of xonar (niet het goedkoopste type)) bijkoopt garandeer ik je dat je er geen spijt van zult krijge. Zonder goede geluidskaart komt hij echt niet tot zijn recht, dan moet je hem trouwens wel analoog aansluiten. De DA converter daarop zal veel beter zijn dan die in de speakers. 8)7

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Inderdaad, nette inkoopactie ;)
Nou als je er nog een fatsoenlijke geluidskaart koopt(x-fi (niet gamer!), of xonar (niet het goedkoopste type)) bij koopt garandeer ik je dat je er geen spijt van zult krijgen.
Hoezo niet de gamer? Die is nog redelijk goedkoop en is een echte X-fi, de audio daarentegen is geen echte X-fi, maar een audigy SE met een X-fi sticker. Een xonar of een Auzentech prelude zijn ook hele leuke maar ook dure kaarten ;)
vosss schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:10:
Vraag & Aanbod ;)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

... Wilde net posten dat ik de Z560 (veel teveel bass naar verhouding), Z5300 (minder bass dan de Z560, maar in zn geheel ook minder geluid) en de Z5500 (tja :D) heb (gehad). Z5500 kocht ik toen hij net op de markt was (als opvolger van de Z560), zo'n 5 jaar geleden. Super ding, werkt nog steeds uitstekend. Wel 2x de zekering moeten vervangen :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 25-01-2009 01:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Pagina: 1