Toon posts:

Laptop --> TV probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem mijn laptop weergeven op mijn televisie.

Omschrijving van het probleem:
Als ik het kabeltje in mijn computer stop, en dan de computer opstart, geeft de televisie keurig mijn opstartschermpje weer. Dit doet mij denken dat dit niet zozeer een hardware probleem is als kabelbreuk o.i.d. Zodra de computer windows heeft opgestart en het bureaublad weer gaat geven, geeft de tv een zwart beeldscherm.

Als ik op Fn + F4 druk, zie ik de beelschermen switchen. Beide worden dan voor een moment zwart, wat me de bedoeling lijkt. Dan moet de tv iets weer gaan geven, je ziet heel even het icoontje van de tv dat "PC" weergeeft verdwijnen. Op dat moment zou het bureaublad moeten verschijnen, maar dit gebeurt niet: Het beeldscherm blijft zwart en het icoontje "PC" verschijnt weer.

Overige informatie:
Waar ik helemaal niks van snap is dat dit al heel lang keurig werkt. Het gebeurde van de één op de andere dag: ik had lekker een film gekeken, en toen ik de volgende dag weer mijn laptop aan probeerde te sluiten, gebeurde er niets meer. Ook het geluid, waar ik ook een kabeltje voor heb, wordt niet afgespeeld door de TV.

Verder doet een andere laptop, die het eerder ook gewoon deed, het nu ook niet meer met de TV.

Technische informatie:
Ik heb een HP dv9381ea notebook, uitgerust met Windows Vista Home Premium, met een VGA uitgang. Ik heb een VGA-kabel naar een JVC LT-26A61SU televisie lopen. Tussen de VGA-kabel en de televisie zit een DVI converter (terminologie is niet mijn sterkste punt: het is een soort van verlengstukje van de VGA-kabel, zodat deze in de televisie past). Uit een visueel experiment ben ik erachter gekomen dat de DVI uitgang van de converter de derde uitgang is van boven in het volgende plaatje:
http://www.entechtaiwan.com/images/dvicon.gif.
Ik heb een nVidia Go 7600 videokaart, met (geloof ik) de nieuwste drivers.

Conclusie:
Gezien het beeldscherm wel het opstartscherm weergeeft, kan er denk ik geen kabelbreuk zijn. Omdat zowel mijn laptop als de laptop van mijn broer niet werkt op de TV, begin ik te denken dat het aan de TV ligt. Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen.

Kan iemand mij helpen? :)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 20:32
Je kan een andere resolutie proberen en nieuwe drivers installeren. Gezien het opstartscherm (BIOS? Of ook het 'laden' van Vista?) wel weergeven wordt, ligt het niet aan je tv, de kabels of andere hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop werkt momenteel op een resolutie van 1440x900 (heeft tot nu toe altijd gewerkt). In welke resolutie zou ik hem moeten veranderen?

En drivers updaten blijkt niet mijn sterkste punt. Ik heb de nVidia site doorzocht, maar ik kon niks concreets vinden :(

Verwijderd

al geprobeert om een scherm niet op hele grote van het scherm te zetten en hem dan naar de tv te slepen?
want misschien bereid die het scherm gewoon uit naar je tv

Verwijderd

Topicstarter
Ongelooflijk, het werkt :D

Dankjewel! Ik heb geen idee waarom hij het niet meer met 1440x900 doet, maar met 1024x768 doet ie het prima :D

-Probleem opgelost-