Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SpeedTouch 570 Wachtwoord achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 20:43
Ik heb een nieuwe router-modem gekocht, omdat de oude SpeedTouch 570 een erg laag bereik heeft.

Nu heb ik het ADSL wachtwoord nodig voor de nieuwe modem, maar kan de welkomstbrief van HetNet nergens meer vinden. Jaren geleden dat ik die ontvangen heb ;)

Is er een manier om het wachtwoord uit het oude modem te halen?

Ik had eerder een wired Thomson modem waarmee ik het via een omweg in een ini file kon zien..

---

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
ADSL wachtwoord hoeft toch niet meer bij een verbinding ingevoerd te worden. Alleen je speedtouch modem wachtwoord deze kan je makkelijk resetten. Door 10sec. op de resetknop te drukken.

Ik heb namelijk xs4all en hoeft dit nooit in te vullen in mijn speedtouch

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RePlayer schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:55:
Ik heb een nieuwe router-modem gekocht, omdat de oude SpeedTouch 570 een erg laag bereik heeft.

Nu heb ik het ADSL wachtwoord nodig voor de nieuwe modem, maar kan de welkomstbrief van HetNet nergens meer vinden. Jaren geleden dat ik die ontvangen heb ;)

Is er een manier om het wachtwoord uit het oude modem te halen?

Ik had eerder een wired Thomson modem waarmee ik het via een omweg in een ini file kon zien..
Misschien gewoon even Het Net bellen? Lijkt me de kortste klap, in plaats van moeilijk lopen doen om een wachtwoord uit een modem te gaan halen :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Afhankelijk van je provider heb je wel een wachtwoord nodig.

Gebruik je ook niet de email van hetnet? da's nl hetzelfde wachtwoord, en die kun je prima uitlezen uit outlook of outlook express

Bij sommige modems kun je t wachtwrd lezen in de source van de betreffende pagina. (surf naar modem, en daar bij de connectie-pagina staat **** als wachtwoord. View source geeft dan soms het juiste ww in plain text.

Anders wordt het toch helpdesk bellen denk ik. (je kan Welkom01 proberen, die heb ik al heel vaak als ww langs zien komen)

• RePlayer
Dan moeten ze het waarschijnlijk opsturen, en moet ik er dagen op wachten. Het moet eigenlijk vandaag klaar, vandaar... ;)

Er moet wel degelijk een ADSL gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld worden.

Het wachtwoord van de e-mail heb ik nog wel ergens denk ik. Ga ik proberen!

[ Voor 16% gewijzigd door RePlayer op 24-01-2009 12:05 ]

---

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
RePlayer schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:03:
Dan moeten ze het waarschijnlijk opsturen, en moet ik er dagen op wachten. Het moet eigenlijk vandaag klaar, vandaar... ;)

Er moet wel degelijk een ADSL gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld worden.

Het wachtwoord van de e-mail heb ik nog wel ergens denk ik. Ga ik proberen!
en dat ism gebruikersnaam = je login (Wel het hoofd email adres) en daarachter (geloof ik) @adsl-surfen ofzo. Volgens mij werkt @hetnet.nl tegenwoordig ook.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:49
gebrnm@adsl-surfen
ww: hetnet

dan werkt het

• RePlayer
Zo zou het bij iedereen moeten werken bedoel je?

Het e-mail wachtwoord pikt 'ie niet.

---

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:34
VPI/VCI [8.48]
Routed PPPoA

pietje@adsl-surfen

met als WW: hetnet

Maakt allemaal niks uit zolang de vpi/vci maar goed staan en PPPoA geselecteerd is. Het enigste waar Hetnet dan nog naar kijkt is de suffix achter de gebruikersnaam in dit geval @adsl-surfen dus.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• RePlayer
xxx@adsl-surfen met wachtwoord hetnet werkt!

Bedankt!

---

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heel toevallig,
Ik zit hier met een vergelijkbaar probleem. Wil de SpeedTouch 580 van de buren vervangen door een ander, en hier zit ook een account in <naam>@adsl-standaard . Volgens mij is dit een oud planet account geweest.
Heeft deze ook standaard wachtwoorden ?
De brief hebben ze natuurlijk niet meer, en mail doen ze met Gmail. Helpdesk geeft telefonisch geen wachtwoordel (logisch) maar per post wat 10 werkdagen kan duren.
Had al een config dump geprobeert, hier staat het wachtwoord alleen encrypted opgeslagen.

**update..

Hmm, nvr mind.. Planet blijkt 'kpn' als ADSL wachtwoord te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Madshark op 25-01-2009 19:01 ]

Pagina: 1