Toon posts:

Componentkabels gebruiken voor analoog audiosignaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb het beeld van mijn DVD speler via 3 coax-componentkabels aangesloten op mijn HD LCD tv.

Nu wil ik een blueray speler kopen met HDMI aansluiting, zodat ik hem via HDMI op mijn HD LCD tv aan kan sluiten.

Maar... dan heb ik 3 hele dure componentkabels over, waar ik niets meer mee kan.
Is het mogelijk om 2 van deze kabels te gebruiken voor een analoog audiosignaal?

'k Lees namelijk vaak dat het niet kan, of in ieder geval niet aan te raden is vanwege de weerstand van de kabel.

Ook heb ik nog 2 coax kabels over welke ik voorheen gebruikte om het digitale audiosignaal van mijn HTPC en DVDspeler over te brengen naar mijn 5.1 versterker. Kan ik deze ook gebruiken voor analoog audiosignaal? Zit er technisch verschil tussen deze coaxkabels en coax-componentkabels?

Alvast bedankt ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik zie niet waarom dat enige problemen gaat geven, zeker niet op een dergelijke korte afstand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:38:
'k Heb het beeld van mijn DVD speler via 3 coax-componentkabels aangesloten op mijn HD LCD tv.

Nu wil ik een blueray speler kopen met HDMI aansluiting, zodat ik hem via HDMI op mijn HD LCD tv aan kan sluiten.

Maar... dan heb ik 3 hele dure componentkabels over, waar ik niets meer mee kan.
Is het mogelijk om 2 van deze kabels te gebruiken voor een analoog audiosignaal?

'k Lees namelijk vaak dat het niet kan, of in ieder geval niet aan te raden is vanwege de weerstand van de kabel.

Ook heb ik nog 2 coax kabels over welke ik voorheen gebruikte om het digitale audiosignaal van mijn HTPC en DVDspeler over te brengen naar mijn 5.1 versterker. Kan ik deze ook gebruiken voor analoog audiosignaal? Zit er technisch verschil tussen deze coaxkabels en coax-componentkabels?

Alvast bedankt ;)
Ik maak mijn analoge interlinks en ook mijn digitale coax-kabels zelf en gebruik hiervoor gewoon RG59 coax-kabel met vergulde connectoren van 1€/stuk, zowat de goedkoopste kwaliteit -kabel die er bestaat, en laat je vooral niets wijsmaken, die componentkabel zal het gewoon doen.
Maar dit kon je toch zelf uitgetest hebben, vooraleer je deze vraag aan het forum stelde?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:38:
Met weerstand zullen ze wel de impedantie van de kabel bedoelen zie 80 of 100 Ohm is. Deze treedt echter pas op bij video frequenties, dus meerder Mhz'en. In het audio gebied is een dergelijke kabel gewoon prima te zeggen zoals de mete tweakers hierboven ook al beamen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?