Ik gebruik nu twee 8 Ohm (B&W DM4) speakers (op de A-speaker uitgang) en twee 8 Ohm (B&W Acoustitune) subs op een NAD 2155, op de B-speaker uitgang dus.. Dus van de subs gebruik ik steeds maar 1 ingang (terwijl ze er natuurlijk ieder 2 hebben). Kan dit kwaad voor de versterker?
Even nog aansluitend op eerder geboden commentaar...
"Het is ook niet helemaal juist
Impedantie is niet zomaal een getal, maar frequentieafhankelijk. Wat is nu het geval van een passieve subwoofer: die heeft enkel een lage impedantie bij lage frequenties. Bij hoge frequenties is de impedantie zeer hoog, waardoor er dus vrijwel geen hoog frequent stroom naar de sub loopt. Je normale speaker gaat normaal niet zo laag als een sub (anders had je geen sub nodig), en derhalve is de impedantie in het gebied waar de sub speelt van de normale speaker relatief hoog.
Conclusie is dat de optelsom van beiden er vermoedelijk voor zal zorgen dat de belasting voor de versterker eigenlijk totaal geen probleem zou moeten zijn."
Mijn NAD speelt inderdaad niet zachter na inschakelen subs. Maar wat is nominaal nou de berekening? Twee subs van 8 Ohm steeds voor de helft gebruiken (signaalimput op 1 kanaal) op gescheiden speakeruitgangen... Is dat dan 4 + 4 Ohm?
"Het is ook niet helemaal juist
Conclusie is dat de optelsom van beiden er vermoedelijk voor zal zorgen dat de belasting voor de versterker eigenlijk totaal geen probleem zou moeten zijn."
Mijn NAD speelt inderdaad niet zachter na inschakelen subs. Maar wat is nominaal nou de berekening? Twee subs van 8 Ohm steeds voor de helft gebruiken (signaalimput op 1 kanaal) op gescheiden speakeruitgangen... Is dat dan 4 + 4 Ohm?
Je vraag een keer stellen is meer dan zat.. Verwijderd in "Aansluiten van 8 Ohm sub"
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.
![]()