WAG200G draadloze router achter speedtouch 546i

Pagina: 1
Acties:

• bgibbon
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
Goedendag,

Sinds enkele dagen heb ik een linksys WAG200G draadloze router achter mijn speedtouch 546i zitten. De linksys router gebruik ik eigenlijk als switch.

Deze moet gebruikt worden voor zowel draadloos en bekabeld internet.

Als ik mijn computer aan de speedtouch zet valt internet nooit weg. Wel als ik de draadloze router er achter aan sluit.

In het begin heb ik wel gewoon internet, zowel bekabeld en draadloos. Maar na verloop van tijd stopt internet er mee. De dsl modem geeft nog wel gewoon internet aan maar ik krijg op de computers geen internet.

Ik heb het op devolgende manier geprobeerd en geven allen dezelfde problemen:

De bekabelde computer aangesloten op de speedtouch router en en dan de linksys router ook op de speedtouch.

De bekabelde computer op de de linksys en de linksys op de speedtouch.

Kan iemand mij helpen dat internet niet na verloop van tijd weg valt?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Beide routers in dezelfde range? volgens mij is de speedtouch 546 192.168.1.254, en zit je linksys ook in die range.

Opties:
- Linksys als AP gebruiken: DHCP uitzetten, en met 1 vd lanpoortjes aan je Speedtouch knuppen
- Je speedtouch in bridge/spoofing mode zetten en je linksys alles laten routeren

Verwijderd

je kunt beter de speedtouch weghalen en alleen de linksys gebruiken die tevens een modem ingebouwd heeft. Bridge mode op de speedtouch zal niet werken omdat de wan zijde van de linksys alleen een dsl poort heeft en geen ethernet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 11:04 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:50:
je kunt beter de speedtouch weghalen en alleen de linksys gebruiken die tevens een modem ingebouwd heeft. Bridge mode op de speedtouch zal niet werken omdat de wan zijde van de linksys alleen een dsl poort heeft en geen ethernet.
mmm goed point... mee eens.

is nog vroeg op zaterdag, niet bij stilgestaan dat een wag met modem is

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-12 06:56
bgibbon schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:43:
Goedendag,

Sinds enkele dagen heb ik een linksys WAG200G draadloze router achter mijn speedtouch 546i zitten. De linksys router gebruik ik eigenlijk als switch.

Deze moet gebruikt worden voor zowel draadloos en bekabeld internet.

Als ik mijn computer aan de speedtouch zet valt internet nooit weg. Wel als ik de draadloze router er achter aan sluit.

In het begin heb ik wel gewoon internet, zowel bekabeld en draadloos. Maar na verloop van tijd stopt internet er mee. De dsl modem geeft nog wel gewoon internet aan maar ik krijg op de computers geen internet.

Ik heb het op devolgende manier geprobeerd en geven allen dezelfde problemen:

De bekabelde computer aangesloten op de speedtouch router en en dan de linksys router ook op de speedtouch.

De bekabelde computer op de de linksys en de linksys op de speedtouch.

Kan iemand mij helpen dat internet niet na verloop van tijd weg valt?
Maak je gebruik van Torrent? of een ander download programma? Ik heb wel eens gehad dat een router niet echt blij werd van Torrent.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• bgibbon
Bedankt voor de reacties! Ik heb er nu al veel aan gehad. Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen helpen.

Ik heb nu de DHCP van de router uitgezet. En alleen als bridge laten fungeren. Nu werkt hij al naar behoren.

Maar de linksys als modem gebruiken is mij (nog) niet gelukt. Dit omdat hij een andere aansluiting heeft.

Hij komt hier nl op het kantoor binnen door gewoon een telefoonaansluiting. Zo een klein plugje. En die kan ik niet in mijn Linksys modem stoppen.

Of zijn hier bepaalde converters voor?

Gr. Benjamin

• Appie Heijn
bgibbon schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:06:
Bedankt voor de reacties! Ik heb er nu al veel aan gehad. Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen helpen.

Ik heb nu de DHCP van de router uitgezet. En alleen als bridge laten fungeren. Nu werkt hij al naar behoren.

Maar de linksys als modem gebruiken is mij (nog) niet gelukt. Dit omdat hij een andere aansluiting heeft.

Hij komt hier nl op het kantoor binnen door gewoon een telefoonaansluiting. Zo een klein plugje. En die kan ik niet in mijn Linksys modem stoppen.

Of zijn hier bepaalde converters voor?

Gr. Benjamin
Als je een WAG200G hebt zou dat toch echt moeten kunnen. Je hebt hem niet als bridge aangesloten nu. Je hebt hem nu als Hub/Switch/Accespoint aangesloten.

Je kunt je RJ11(telefoon) plug kwijt in de aansluiting "line" op je WAG200G

[ Voor 4% gewijzigd door Appie Heijn op 24-01-2009 13:17 ]

• bgibbon
Best AH,

Ik wil jou heel erg bedanken!

Het is maar goed dat ik geen timmerman ben geworden. Ok, het gat is wel erg groot. Maar het past en werkt ook nog!

nogmaal bedankt!

Gr. Benjamin

• Appie Heijn
bgibbon schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:48:
Best AH,

Ik wil jou heel erg bedanken!

Het is maar goed dat ik geen timmerman ben geworden. Ok, het gat is wel erg groot. Maar het past en werkt ook nog!

nogmaal bedankt!

Gr. Benjamin
Fijn dat het werkt, scheelt je weer een apparaat die 24h/7 aan moet staan. d:)b

Pagina: 1