VGA of Component (Pr, Pa, Y)

Pagina: 1
Acties:

• Master_SplinteR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-03-2025
ik heb laatst een TV gekocht (Samsung generatie 5, 32 inch, FullHD) en nu wil ik me PC er op aansluiten. en vroeg me af wat het beste is. ik heb op mijn video kaart een DVI poort en S-vhs 7 (of 9 pins) beide met een adapter. bij de DVI van DVI naar VGA blokje en voor me Video out een doosje met daar de volgende poorten op 4 pins Svideo (SVHS) en Pr, Pa, Y

op mijn TV heb ik een VGA poort. en Pr, Pa, Y poorten en aan de zijkant van me scherm zelfs nog een Svideo(SVHS) poort. maar dat is te ver ouderde techniek.

nu wou ik graag weten welke poort ik het beste van me PC kan gebruiken om het mooitse films te kijken. en welke moet ik gebruiken wil ik games spelen / internet gebruik en het gewonen computer werk.

welke poort raden jullie me aan. of kan iemand het exacte verschil vertellen. (en is Component Pr, Pa, Y nou gelijk aan HDMI of niet.) ik heb al een tijdje gegoogled maar ik werd er niet veel wijzer van.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:22

SeatRider

Hips don't lie

Heb je op je TV geen DVI aansluiting? Anders een kabeltje van DVI naar HDMI en zo aansluiten. VGA en Component zijn beiden analoog en dus minder goed.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Master_SplinteR
SeatRider schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:16:
Heb je op je TV geen DVI aansluiting? Anders een kabeltje van DVI naar HDMI en zo aansluiten. VGA en Component zijn beiden analoog en dus minder goed.
nee, jammer genoeg geen DVI aansluiting op tv. oke ik zal er is naar kijken naar HDMI maar daar heb ik opsommige forums gelezen op internet (sommige zelfs al uit 2007) dat het toch niet al te perfect beeld levert in vergelijking tot VGA maar dat je dat handmatig moet bijstellen op de tv om het 1:1 te krijgen? zoals er hier op tweakers ook en topic is.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Mijn samsung TV heeft 3 HDMI ingangen, waarvan er eentje alle VGA resoluties ondersteunt (die is dus speciaal voor de computer). De andere twee krijg je inderdaad niet 1:1 pixelperfect, omdat die alleen 576p, 720p en 1080i/p ondersteunen.

• Master_SplinteR
dankje! zoiets had ik al gelezen maar nooit echt verder aangedacht omdat ik maar met VGA en Component in me hoofd zat maar inderdaad HDMI2 is voor DVI naar HDMI kabels en met aparte geluids ingang RCA.

nou nog een vraag over de kabel. hoop dat je me daarmee ook zou kunnen helpen. ik heb zelf een mooie gevonden. van BTech. en daar staat bij van HDMI naar DVI. maar kan die dan ook andersom werken. of moet ik dan een DVI naar HDMI kabel zoeken (die er niet tussen staat) waarschijnlijk werkt die dus wel gewoon als een DVI naar HDMI maar staat het gewoon verkeerd om? en heb je misschien nog aanraders voor andere hoogstaande kwaliteits DVI naar HDMI kabels? of maakt dat niet zoveel uit?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Bij mijn weten werken die kabels gewoon 2 kanten uit. Ikzelf heb in ieder geval deze http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=6607 gekocht (zelfde situatie als jij, computer met DVI naar Samsung LCD tv HDMI) en dat werkt als een speer.

Pagina: 1