Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA]Geluid hapert bij scrolling en programmas verwisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vervelend en irritant probleem. Dat is namelijk dat mijn geluid (muziek, of filmpjes van youtube) gaan haperen als ik ga scrollen of van programma verwissel. Dit is gebeurt sinds ik vorige week zondag mijn Windows Vista Home Premium opnieuw heb geïnstalleerd

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- De nieuwste drivers gedownload
- De driver van mijn Recovery CD gebruikt
- Een truck van VistaBits om haperingen in het geluid van WM11 te voorkomen
- Kijken of mijn DMI instellingen goed stonden (en na mijn weten stonden die goed)
- In verschillende topics gezocht op GoT of google, maar ik kon daar niet veel bruikbaars ophalen.

Als ik de pc opnieuw opstart en ik doe dan muziek aan en ik verwissel van programma is er niets. Maar als tijdelijk mijn CPU heel hoog moet (omdat ik iets doe, waarom mijn cpu omhoog gaat) begint mijn geluid te haperen. Het begint dan eerst rustig, dus bij programma verwisselingen. Daarna gaat het ook haperen bij scrollen, en daarna gaat het hele tijd haperen zonder iets te hoeven doen. Dus dat je een beetje hapering hebt (als je van programma wisselt) maar hoe langer je achter de pc zit, hoe erger het wordt. Dan begin het ook al bij scrollen te happeren.

En na mijn weten ligt het ook niet aan mijn hardware. Want voor vorige week zondag had ik geen last van haperingen in het geluid en sinds de opnieuw installatie van Windows Vista heb ik er wel last van. Dus bij mijn weten is het een software matig probleem.

Help mij alstublieft, want het is echt een rot probleem als je je pc voor 50% voor muziek gebruikt :z

Groetjes Masteromg

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Heb je de chipsetdrivers ook geinstalleerd? Veel mensen vergeten dit omdat meestal alle apparaten het weer doen, maar het systeem toch nog retetraag is. Dit komt omdat windows dan met zijn eigen 'alles-op-safe' driver werkt. Welke chipset je hebt kun je kijken op de site van je moederbord fabrikant.

Mess with the best, die like the rest

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:47
Wat voor specs heb je? En dan met name je audiokaart (onboard, insteek) enz.

En probeer eens iets anders dan WMP11, bijvoorbeeld Mediamonkey of Media Player Classic ofzo.