[2003] Performance probleem na 'Universal Restore'

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig, en het wilt maar niet lukken :)

Oude situatie:

Er draaien hier 2 servers. 1 is een Dell PowerEdge 1U, en de ander een 4U. Beide met gewone SATA schijven op een SATA controller.
Op server1 draait alleen Active Directory en op server2 Exchange.

Nieuwe situatie:
Nu zijn er onlangs 2 nieuwe Dell servers aangeschaft die uiteraard andere hardware bevatten dan de huidige/oude servers. Deze hebben een SAS6i controller en 2x SAS schijven.

Aangezien zowel Acronis als Symantec backup/restore oplossingen aanbieden om een bestaande installatie te restoren op different hardware, is er gekozen voor Symantec.

Wat geprobeerd?

server1: De nieuwe servers heb ik eerst geconfigureerd op RAID-1 en vervolgens de restore geplaatst. Tijdens de restore moet je de drivers specifieren van de nieuwe hardware. Hierna start Windows Server 2003 heel traag op en blijft lang hangen op het balkje wat van rechts naar links beweegt :P

Na ongeveer 10 minuten kan ik inloggen (overigens geen DNS probleem of iets) en ben ik ingelogd.
Niet lang daarna wanneer er meer harde schijf activiteit is reageert bijna niks meer en ben je genoodzaakt een harde reboot te geven.

Dit lijkt dus op een driver probleem, maar zodra ik de SAS driver verwijder ben ik natuurlijk geen stap verder....lijkt me!?

Iemand die mij een stap verder op weg denkt te kunnen helpen? :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Conan schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 02:23:
Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig, en het wilt maar niet lukken :)

Oude situatie:

Er draaien hier 2 servers. 1 is een Dell PowerEdge 1U, en de ander een 4U. Beide met gewone SATA schijven op een SATA controller.
Op server1 draait alleen Active Directory en op server2 Exchange.

Nieuwe situatie:
Nu zijn er onlangs 2 nieuwe Dell servers aangeschaft die uiteraard andere hardware bevatten dan de huidige/oude servers. Deze hebben een SAS6i controller en 2x SAS schijven.

Aangezien zowel Acronis als Symantec backup/restore oplossingen aanbieden om een bestaande installatie te restoren op different hardware, is er gekozen voor Symantec.

Wat geprobeerd?

server1: De nieuwe servers heb ik eerst geconfigureerd op RAID-1 en vervolgens de restore geplaatst. Tijdens de restore moet je de drivers specifieren van de nieuwe hardware. Hierna start Windows Server 2003 heel traag op en blijft lang hangen op het balkje wat van rechts naar links beweegt :P

Na ongeveer 10 minuten kan ik inloggen (overigens geen DNS probleem of iets) en ben ik ingelogd.
Niet lang daarna wanneer er meer harde schijf activiteit is reageert bijna niks meer en ben je genoodzaakt een harde reboot te geven.

Dit lijkt dus op een driver probleem, maar zodra ik de SAS driver verwijder ben ik natuurlijk geen stap verder....lijkt me!?

Iemand die mij een stap verder op weg denkt te kunnen helpen? :)
Met msconfig opstarten in Diagnostic Startup. Zie ook: Disabling services with MSConfig to work around setup failures.

Misschien heb je aan dit artikel ook wat : Opstartproblemen oplossen in Windows Server 2003

Dus troubleshooten ;). Ik mis trouwens wat je zelf al hebt gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 24-01-2009 02:51 ]

• Rickstah
Tot nu toe heb ik me beperkt tot het proberen te fixen van de drivers.
Zonder resultaat dus..

Helaas is er in de event viewer nergens te vinden; driver kapot, installeer opnieuw :P

Het disablen van de services zoals in bovenstaande URL heeft niet geholpen overigens.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom wil je met een backup/restore oplossing werken?
Je hebt 4 machines; het is vele malen eenvoudiger om op de nieuwe machines Windows nieuw te installeren en die vervolgens hun rollen in het oude domain te geven. Daarna kun je de oude hardware verwijderen. Je kunt dat gewoon tijdens kantooruren doen zonder verstoring voor je gebruikers.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Rickstah
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:04:
Waarom wil je met een backup/restore oplossing werken?
Je hebt 4 machines; het is vele malen eenvoudiger om op de nieuwe machines Windows nieuw te installeren en die vervolgens hun rollen in het oude domain te geven. Daarna kun je de oude hardware verwijderen. Je kunt dat gewoon tijdens kantooruren doen zonder verstoring voor je gebruikers.
ja, naar die oplossing begin ik nu te kijken :) er gaan me inmiddels teveel uren zitten in het proberen op te lossen van drivers en dergelijke.