Toon posts:

Intel i7 vs Core 2 duo

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met eens te zoeken om een degelijke prijs / kwaliteit computer voor mezelf samen te stellen.

Nu echter geraak ik niet uit of ik voor i7 zou moeten gaan of niet.

Als ik nu pakweg moet kiezen tussen die Intel core i7-G2 voor 279€ en een Core™ 2 Duo E8500 voor 189€

Is die i7 processor dan echt zo'n wereld van verschil? Of betaal je voornamelijk de prijs en moet een E8500 niet echt onderdoen qwa prestaties?

Natuurlijk is de processor ook van belang met wat je net van plan bent met je systeem te doen... Ik zou dit graag als puur multimedia systeem willen gebruiken om af en toe een game te kunnen spelen en ook af en toe een video te bewerken...

Greetz Glenn

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd

Deze keus kan alleen jij zelf maken.
Zoek uit hoe groot je budget is en kijk dan welke cpu met bord de beste prijs kwalitijd heeft.

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
Waarom vergelijk je een (quadcore!) i7 met een (Duocore!) E8500?
Dan zou ik hem eerder vergelijken met een core2quad cpu, als de Q8xxx ofzo.

maarja, das mijn mening :P

Je betaald bij de Core i7 voor de echte quadcore (een core2quad is eigenlijk 2 duo's aan elkaar getaped :P ), de gigantische cache, en de overal performance.
Hij is een stukje beter ja, maar of je voor een multimedia systeem gelijk naar de i7's moet happen, dat betwijfel ik, i7 is denk ik meer gamer-gericht.

Ik zou dan ertussenin gaan zitten en een core2quad kopen, Q8xxx of iets in die richting.
Ik kan op het moment ff niet zeggen of een multimedia systeem meer baat heeft bij quad of duo, maar ik draai er hier een op een Q6600 en die loopt als een zonnetje met de zwaarste full-HD films en kan een aardig gamepje mee pakken!

Succes met je keuze! :)

Verwijderd

Wat is voor jouw een degelijke prijs ?

Voor een Core i7 ben je aardig veel kwijt maar dan heb je ook wat..

ik was in totaal 1400 euro kwijt voor mijn i7 rig.

- Asus P6t Deluxe DDR3
- Core i7 920
- WD Caviar black 1TB
- HD4870 1GB (OE)
- OZC 3 x 2 RAM 1333mhz DDR3
- Cooler master Realpower 700W (m)
- Thermaltake Soprano BWS 1000

Dit waren mijn onderdelen, Zoals je misschien wel weet is dat je veel ddr 3 spullen nodig hebt.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 07:26

pvr

Intel Core i7 920 review door frankknopers

productreview: Intel Core i7 920 review door frankknopers

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over de i7 zijn meer dan zat reviews geschreven. Dit topic gaat dicht omdat we verwachten dat je die toch echt zelf kunt opzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.