Toon posts:

Computerboxen voor tv en Iphone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een jaar geleden een mooie boxenset gekocht van Creative, 5 kleine boxjes door de kamer verspreid met nog basbox er bij. Deze had ik eerst op mijn computer aangesloten dmv een Groen, Rood en zwarte stekkertje. Ik heb sinds een tijdje mijn computer vervangen door een laptop.
Deze laptop heeft een enkele uitgang, namelijk alleen de groene.
Ik kan de groene daar wel op aansluiten, maar met gevolg dat er maar geluid uit 2 boxjes komt. ( geen surround dus) Nu wil ik heel graag dat ik dat geluid over alle boxjes kan verdelen.
iemand vertelde mij dat je er een kabeltje tussen kan doen zodat er 3 uitgangen komen?

Graag jullie hulp!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Twee keer een dergelijke plug er tussen (te vinden bij electronicaboer hoogstwaarschijnlijk):
Afbeeldingslocatie: http://www.hdinterconnects.com/images/35mm35mmplugto2x.jpg

Je kunt deze ook zelf maken. Probleem hierbij is dat het natuurlijk geen surround meer is. Mocht je dat willen dan zou je een USB geluidskaart kunnen kopen. Deze zijn volgens mij niet meer zo duur.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik dus 2x deze in elkaar moeten doen? Dan houd ik wel 3 ingangen over idd. Het geluid komt dan wel over alle boxen he?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

De vraag is of het erg goed klinkt. Je stuurt gewoon stereo geluid naar bijv. je subwoofer.

Is het niet handiger om een PC-Card met 5.1 support te kopen (of zo'n usb ding)?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Bij mijn logitech setje werd zo''n splitding meegeleverd.

ene kant tulp, andere kant 3x3.5mm.

Maar goed, de hierboven genoemde kabeltjes en dat x2 werkt natuurlijk ook prima.
Tip: haal die dingen bij DX, kost daar bijna niets
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5212 (1 eur ongeveer incl verzend per stuk)

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 23:31

itarix

404 soul not found

Dat wel, maar het seround effect dat je bij je desktop had is weg.
je krijgt hetzelfde stereo signaal op alle boxen
Dus links en rechts voor en links en rechts achter geven allebij hetzelfde geluid.

Ik weet niet zeker hoe het zit met je subwoefer en je center speaker maar volgens mij krijg dan de subwoefer het linker kanaal en je front speaker het rechter kanaal of andersom.

Verwijderd

Topicstarter
Dit maakt mij niet erg veel uit, Het gaat er vooral om dat ik al mijn boxjes weer kan gebruiken en lekker kan rammen met die muziek(H) Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat trouwens geen kabeltje die meteen in 3 split?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien wel, maar daar moet je even naar zoeken of gewoon zelf maken :)

Wanneer je het op deze manier doet moet je gewoon even testen wat het beste klinkt, zoals linksvoor en linksachter op hetzelfde stereokanaal. Ik vraag me ook af of de sub wel mooi klinkt :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp! Ik ga het uitproberen!
Pagina: 1