Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

raar installatie probleem verschillende dvd's

Pagina: 1
Acties:

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Een, voor mij in ieder geval, raar probleem met het installeren van verschillende games:
Op mijn systeem:
amd PhenomII 940
Asus A3 79 T deluxe
4x 1GB PC8500 Crucial Ballistix
Sapphire HD 4870x2
Gigabyte Odin 800GT voeding
Windows Vista Home Premium 32bit
2x Samsung Spinpoint F1 200GB in raid 0
HP dvd640 brander

lukte het maar niet om een paar games te installeren. Zowel de dvd's van World of Warcraft als, vanmiddag, de dvd van King's Bounty, wilden maar niet gelezen worden. Bij wow bleef hij maar zeuren dat er onvoldoende schijfruimte was, terwijl er meer dan 200GB beschikbaar was,
en bij King's Bounty moest ik maar nieuwe setup files zien te krijgen want die van de fonkelnieuwe dvd waren corrupt.

Het probleem met wow heb ik uiteindelijk opgelost gekregen door de client te downloaden. de installatie lukte met die files wel.
Het probleem met King's Bounty was wat complexer;
eerst dacht ik dat het misschien te maken had met iets van beveiliging die moeilijk deed met Alcohol 52% dat ook op de pc staat. vervolgens heb ik Nod32 uitgeschakeld, daarna heb ik het register gecleaned met Ccleaner. toen ben ik in safe mode opgestart. geen succes.
de volgende stap was het maken van een image op een xp pc en deze via het netwerk naar mijn gamebak te sturen. ook deze files waren corrupt volgens de installer.
uiteindelijk heb ik een andere dvd lezer via een ide- usb conector op mijn systeem aangesloten en daarvandaan de dvd opgestart. inmiddels is de boel geinstaleerd.

ben ik op zich blij mee, maar het rare is dat verschillende andere games, Sacred II, Fallout III de afgelopen tijd , tussen de problemen met wow en vandaag met King's Bounty, wel gewoon vanaf mijn hp fikker zijn geinstaleerd.

ik snap er dus nix meer van. de hp dvd brander is volgens mij niet kapot.
wat zou het kunnen zijn?

PC gameplay geen multiplatform!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
En weer open. Uitleg via DM gehad :)

[ Voor 112% gewijzigd door TheZeroorez op 25-01-2009 13:05 ]

• krakbracket
bedankt!

vanmiddag het pakketje met de enhanced edition van the Witcher bij de buren opgehaald en vanaf de dvd geinstaleerd. dit verliep weer zonder problemen.
zou het kunnen zijn dat de de hp dvd brander, is ook al weer een paar jaartjes oud, door slijtage de ene (officiele ;) ) dvd wel pakt en de andere niet?

iemand een idee?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

krakbracket schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:45:
bedankt!

vanmiddag het pakketje met de enhanced edition van the Witcher bij de buren opgehaald en vanaf de dvd geinstaleerd. dit verliep weer zonder problemen.
zou het kunnen zijn dat de de hp dvd brander, is ook al weer een paar jaartjes oud, door slijtage de ene (officiele ;) ) dvd wel pakt en de andere niet?

iemand een idee?
Dat zou best kunnen. Kun je de "defecte" DVD's niet even bij iemand anders proberen? Of haal anders een brandertje erbij, voor twee tientjes kan dat er wel vanaf lijkt me.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• krakbracket
opgelost; brander was inderdaad defect. heb een andere ide brander erin gehangen en hij pakt alle disks nu wel.
reden waarom ik pas in de laatste plaats aan een kapotte brander dacht was omdat hij geen random errors gaf, maar telkens bij dezelfde dvd's, die van wow en van king's bounty. raar.