Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 22:41
ik heb een cisco software vpn client 5.0.04.300 op vista home premium host die keurig inlogt op een met een cisco router vpn server 871 bewaakt netwerk.

ik kan alle xp en server 2003 's bereiken edoch een vista ultimate , ook met firewall uit laat zich niet benaderen door locale computers dus ook niet via de cisco client vpn verbinding, wel kan ik zonder beveiligede verbinding inloggen met zelfde client vista computer alleen zonder vpn verbinding.

vista probleem ?

[ Voor 5% gewijzigd door wetlips op 23-01-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zou je a.u.b. je vraagstelling iets duidelijker kunnen maken :?

graag met duidelijke specificaties/instellingen. Een plaatje daarin zegt meer dan 1000 woorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 22:41
adsl van xs4all lag er 12 uur uit vandaar de late reaktie

ik kan nu vanaf mijn huisadres via cisco vpn inloggen (rdp) op xp en server 2003 computers die achter een cisco vpn router zitten.

de boel eindelijk beveiligd.

maar ik kan niet via vpn mijn vista business ultra bereiken omdat ik thuis als ik een vpn verbinding creeer de thuiscomputer een locaal ip adres geef van het netwerk achter de cisco vpn router.

het vreemde is wel dat ik via mijn publieke ip adres verbinding kan leggen om te rdp en op de vista business ultra waarvan ik de poort verandert heb zodat ik iedere computer achter de router kan rdp en..

een locale xp of server 2003 kan ook niet een rdp verbinding leggen met de beruchte vista.

dat is toch vreemd, maakt niet uit of vista firewall uit of aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vista business ultra ???????
En over welke Ip ranges praten we lokaal en extern ?
Wat is de configuratie van de cde vpn ?

En dit verduidelijkt nog niet een hoop, probeer is te denken aan je interpunctie en lees het is 10x door :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
Plaatje maakt het een stuk gemakkelijker, want ik kom er nog niet echt uit.....