Advies; externe harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Topicstarter
Hallo allemaal,

Om wat gegevens veilig te stellen wil ik graag een externe / portable harddisk aanschaffen. Maar m'n pc is al wat ouder (AMD Athlon 2600) met weinig werkgeheugen (256MB). (Ja, ik moet echt aan een nieuwe, maar ik kan er nog prima mee vooruit, dus.....;-) )

- Kan ik aan deze pc zomaar een externe harddisk koppelen, of zijn er belangrijke zaken waar ik op moet letten?

- De externe disk hoeft maximaal 120 gig aan boord te hebben en lekker betaalbaar zijn. Wat is jullie advies?

Gadgetfreak

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een 2,5" HDD voldoet...
USB 2.0 is leuk, weet niet of je computer dat al ondersteund...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dutchco schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:33:
Hallo allemaal,

Om wat gegevens veilig te stellen wil ik graag een externe / portable harddisk aanschaffen. Maar m'n pc is al wat ouder (AMD Athlon 2600) met weinig werkgeheugen (256MB). (Ja, ik moet echt aan een nieuwe, maar ik kan er nog prima mee vooruit, dus.....;-) )

- Kan ik aan deze pc zomaar een externe harddisk koppelen, of zijn er belangrijke zaken waar ik op moet letten?
Als je pc een vrije USB poort heeft, dan kan dat.
- De externe disk hoeft maximaal 120 gig aan boord te hebben en lekker betaalbaar zijn. Wat is jullie advies?
Ga naar de winkel en koop wat je nodig hebt.

Dit soort dingen moet je prima zelf uit kunnen zoeken overigens.

Alles kan stuk.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Eventueel is zelfs investeren in een PCI kaartje met USB 2.0 poorten (~10 €) en een reepje geheugen (512MB of 1GB; controleer welk type en grootte door het moederbord wordt ondersteund) een zinvolle investering waarmee je met dit bakje best nog een tijdje kan surfen e.d.

/me heeft nog een P3_1000MHz staan als 3e vanallesennogwatgeval

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 23-01-2009 19:50 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:36:
USB 2.0 is leuk, weet niet of je computer dat al ondersteund...
Zo'n Athlon XP ding is ook weer niet zo prehistorisch. Dat soort pc'tjes heeft doorgaans wel USB 2.0. Ik werk ook op een dergelijke bak (wel met 2GB geheugen) en kan er prima m'n ding mee doen.

Aan de TS: Ja dat kan dus. Koop een 3.5 of 2.5 externe USB harddisk. Ik zou geen esata of firewire exemplaar aanschaffen. Waarschijnlijk heb je die aansluitingen niet.

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Topicstarter
Ja, ik ga morgen maar eens even shoppen! Kan er na ruim 4 probleemloze jaren nog best wat maandjes aanplakken. Kan ik gelijk even een goed advies vragen voor de externe harddisk.

Bedankt!

Gadgetfreak

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is wel erg basic. Kijk wat voor aansluitingen de hdd heeft die je op het oog hebt en of je die op je pc hebt zitten.

Omdat we op GoT verwachten dat je dit soort dingen uitzoekt voordat je een topic opent gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.